Toon posts:

[MxStream/Planet] Kan site niet openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De volgende site is niet te openen via mijn MxStream verbinding. Wel als ik inbel. www.potterwereld.hyperlinx.cz
Alle beveiliginsinstellingen staan op zeer laag, cookies mogen allemaal geaccepteerd worden, mijn firewall staat uit. IE6.0 en Opera geven allebei aan dat ze geen contact kunnen maken met de server/host. Bij de DNS instellingen staat als primair 195.121.1.34 secundair
195.121.1.66 Hostname: planet.nl.
Het gaat om een php forum: maar daar heb ik nooit enige problemen mee. Pingen gaat overigens uitstekend.
Ik heb geen Host file in mijn windows staan (behalve Host.sam dan). En bij Planet komen ze niet verder dan: wij kunnen hier geen blokkade vinden mevrouw, wij kunnen er ook gewoon wel op.'(

Verwijderd

Heb ook Planet Mxstream en de page is zonder problemen te openen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01
hier werkt het ook gewoon oke....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Kheb hier ook problemen met het openen van de site !
404 Cannot find server....

MXstream Planet Comfort. :(

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Wat kan er precies niet? Je kan wel pingen, maar je kan hem niet in je browser openen. Maar krijg je een request timeout of een access denied of een host not found of .....
Probeer eens te telnetten op poort 80 naar dat IP adres. Kan je dan wel verbinding krijgen?

Verwijderd

DNS moet je niet invullen. Die wordt toegewezen door Planet dacht ik :)

Succes :9

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:09
Ooops...
Chyba c. 404 - Pozadovana stranka nebyla nalezena

Litujeme. Pozadovana stranka

Met Chello doet ie het ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
De DNS omzettingen zijn al weer teruggezet naar uitschakelen. De melding die ik krijg in IE6.0 is:
De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.
In Opera geeft hij aan: host not found
De 404 melding is bekend, heeft met mij even niks te maken, scheen tijdelijk te zijn:?
Ik heb alsnog even Planet gebeld en die zeggen dat ik waarschijnlijk bij die Tsjechische beblokt ben. Kan dat, ook al ben ik nog nooit op hun site geweest?
In ieder geval, hoe kan ik (en wat is) telnetten? Ik ben een absolute nul op dit gebied, hoewel ik de afgelopen 4 dagen veel heb bijgeleerd*D

• jochemd
Op zondag 17 maart 2002 15:59 schreef Fawkes66 het volgende:
In ieder geval, hoe kan ik (en wat is) telnetten?
Type telnet in de command prompt. Selecteer connect, remote system.
hostname = www.potterswereld.hyperlinx.cz
port = 80
termtype = vt100

Vervolgens in het scherm type:
GET index.html

Als het goed is krijg je een verhaal dat de server het request niet begreep. Als je iets anders krijgt ben je inderdaad geblokkerd ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik het geprobeerd, maar het gekke is: als ik op verbinden klik, dan kan ik geen tekst meer invoeren in het blanco scherm. Mijn cursor blijft een zandlopertje tot hij klaar is en dan krijg ik geen melding, geen waarschuwing, alleen een toontje dat hij klaar is.. Doe ik iets verkeerd?

• jochemd
Wat doe je precies? Je drukt namelijk in de procedure minstens tweemaal op verbinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik druk op verbinden, dan verandert mijn cursor in zandlopertje, dat duurt een aantal minuten en dan niks meer.
Inmiddels nogmaals geprobeerd: de cursor komt weer terug, samen met de melding: Verbinding mislukt: kan geen verbinding maken met www.potterwereld.hyperlinx.cz

• jochemd
Op zondag 17 maart 2002 20:46 schreef Fawkes66 het volgende:
Ik druk op verbinden, dan verandert mijn cursor in zandlopertje, dat duurt een aantal minuten en dan niks meer.
Inmiddels nogmaals geprobeerd: de cursor komt weer terug, samen met de melding: Verbinding mislukt: kan geen verbinding maken met www.potterwereld.hyperlinx.cz
Ik denk dat je stout bemnt geweest en je IP is geblokkeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan dat? Als ik al stout ben geweest, en dat ben ik nóóóit:P dan sowieso niet op die site hoor! Sjeetje, ik had er zelfs nog nooit van gehoord.

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Ooops...
Chyba c. 404 - Pozadovana stranka nebyla nalezena

Litujeme. Pozadovana stranka
neni na serveru Hyperlinx.cz k dispozici.

Bud zmente zadanou adresu pozadovane
stranky, anebo zkontrolujte spravnost
velikosti pismen v zadane internetove adrese.
Hyperlinx.cz rozlisuje mezi malymi a velkymi
pismeny ("A" neni totez jako "a").

Hier lukt het dus ook niet om 'm te openen.....

specs

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor het meedenken. De laatste mail van Planet gaf de oplossing. Ik heb geen idee of het aan mijn proxy lag of aan die ratingsmap, ik heb allebei de adviezen opgevolgd. Dit gaf Planet Helpdesk aan dat ik moest doen:

Ik ga er vanuit dat u met Internet explorer 6.x werkt.
Op onderstaande wijze kunt u de Internet Opties van Internet Explorer controleren.

1. Open het 'Configuratiescherm' (Control panel), door te klikken op 'Start', 'Instellingen' (Settings), 'Configuratiescherm' (Control panel).
2. Dubbelklik op het icoon 'Internet'
3. U ziet nu het tabblad 'Algemeen (General)
4. Op dit tabblad kunt u instellen welke pagina u als uw startpagina wilt gebruiken. Hier vult u http://www.planet.nl in
5. Op dit tabblad kunt u ook de 'Tijdelijke internetbestanden' (Temporary internet files) verwijderen
6. Met de knop 'Geschiedenis wissen' (Clear history) kunt u de lijst van bezochte internetadressen verwijderen
4. Klik op het tabblad 'Beveiliging' (security). U bepaalt hier hoe u uw systeem beveiligt bij gebruik van Internet, door het 'Beveiligingsniveau' in te stellen
5. Klik op het tabblad 'Verbinding' (Connections). Hier bepaalt u welke verbinding u wilt gebruiken voor Internet Explorer 5. Selecteer daarvoor de gewenste verbinding en klik op de knop 'Standaard instellen' (Set default)
6. U kunt tevens de proxyserver instellen door de 'Planet Internet' -verbinding te selecteren en vervolgens te klikken op de knop 'Instellingen' (Settings) naast het witte vak. In het nieuwe venster zet u een vinkje bij 'proxyserver gebruiken', bij 'adres' vult u in: proxy.planet.nl en bij 'poort': 8080 . Klik vervolgens op 'OK'
6. Op het tabblad 'Programma's' kunt u bepalen welke programma's u voor de vermelde onderdelen wilt gebruiken
7. Op het tabblad 'Geavanceerd' (Advanced) kunt u overige geavanceerde opties instellen.

U heeft misschien de Internet-restricties ingeschakeld,
om deze weer uit te zetten kunt u het volgende doen:

1. Open Internet Explorer
2. Klik op de menuoptie 'Beeld' of 'Extra' en kies voor 'Internet Opties'
3. Ga naar het tabblad 'Inhoud'
4. Hier staat een knop 'Restricties uitschakelen'
5. Druk op de knop 'Instellingen'
6. Er wordt om een wachtwoord gevraagd. Mocht u ooit een wachtwoord opgegeven hebben en bewust de restricties ingeschakeld, dient u dat wachtwoord in te vullen
7. Druk in het volgende scherm gewoon op ''OK'
8. Druk dan op de knop 'Restricties uitschakelen'
9. Vul bij het wachtwoord weer niets in (of eventueel het eerder opgegeven wachtwoord!)
10. De knop zal veranderen naar 'Restricties inschakelen'
11. Druk vervolgens op 'OK' en er zal niet meer worden aangegeven dat er een wachtwoord vereist is voor een bepaalde pagina.

Als u het wachtwoord niet meer weet en een leeg wachtwoord wordt niet geaccepteerd, dan kunt u de onderstaande stappen volgen.

Waarschuwing: voor deze oplossing is een aantal handelingen vereist die in het register van Windows uitgevoerd dienen te worden. Wij kunnen niet instaan voor eventuele schade die Windows oploopt door wijzigingen in het register. In principe is deze beschrijving, mits exact uitgevoerd, wel veilig.

1. Ga naar 'Start'
2. Kies voor 'Uitvoeren'
3. Vul hier in: 'Regedit' (de registry editor)
4. Dubbelklik hier op de map HKEY_LOCAL_MACHINE
5. Dubbelklik op 'Software'
6. Dubbelklik 'Microsoft'
7. Dubbelklik 'Windows'
8. Dubbelklik 'Current Version'
9. Dubbelklik 'Policies'.

Verwijder de map 'RATINGS', door deze map met uw rechter muisknop aan te klikken en te kiezen voor verwijderen. Sluit de registry editor weer af.

10. Start de internetbrowser
11. Druk op de menuoptie 'Beeld' of 'Extra' en kies voor 'Internet opties'
12. Ga naar het tabblad 'Inhoud'
13. Druk hier op de knop 'Restricties uitschakelen'
14. Geef weer geen wachtwoord op en druk op 'OK'. Als dit niet lukt, voert u dan iets simpels in, bijvoorbeeld '1234'. Dan kiest u voor 'Restricties uitschakelen'.

De Internet-restricties zijn nu uitgeschakeld.

Met vriendelijke groet,
Andre Callewaert
Pagina: 1