Iedereen bedankt voor het meedenken. De laatste mail van Planet gaf de oplossing. Ik heb geen idee of het aan mijn proxy lag of aan die ratingsmap, ik heb allebei de adviezen opgevolgd. Dit gaf Planet Helpdesk aan dat ik moest doen:
Ik ga er vanuit dat u met Internet explorer 6.x werkt.
Op onderstaande wijze kunt u de Internet Opties van Internet Explorer controleren.
1. Open het 'Configuratiescherm' (Control panel), door te klikken op 'Start', 'Instellingen' (Settings), 'Configuratiescherm' (Control panel).
2. Dubbelklik op het icoon 'Internet'
3. U ziet nu het tabblad 'Algemeen (General)
4. Op dit tabblad kunt u instellen welke pagina u als uw startpagina wilt gebruiken. Hier vult u
http://www.planet.nl in
5. Op dit tabblad kunt u ook de 'Tijdelijke internetbestanden' (Temporary internet files) verwijderen
6. Met de knop 'Geschiedenis wissen' (Clear history) kunt u de lijst van bezochte internetadressen verwijderen
4. Klik op het tabblad 'Beveiliging' (security). U bepaalt hier hoe u uw systeem beveiligt bij gebruik van Internet, door het 'Beveiligingsniveau' in te stellen
5. Klik op het tabblad 'Verbinding' (Connections). Hier bepaalt u welke verbinding u wilt gebruiken voor Internet Explorer 5. Selecteer daarvoor de gewenste verbinding en klik op de knop 'Standaard instellen' (Set default)
6. U kunt tevens de proxyserver instellen door de 'Planet Internet' -verbinding te selecteren en vervolgens te klikken op de knop 'Instellingen' (Settings) naast het witte vak. In het nieuwe venster zet u een vinkje bij 'proxyserver gebruiken', bij 'adres' vult u in: proxy.planet.nl en bij 'poort': 8080 . Klik vervolgens op 'OK'
6. Op het tabblad 'Programma's' kunt u bepalen welke programma's u voor de vermelde onderdelen wilt gebruiken
7. Op het tabblad 'Geavanceerd' (Advanced) kunt u overige geavanceerde opties instellen.
U heeft misschien de Internet-restricties ingeschakeld,
om deze weer uit te zetten kunt u het volgende doen:
1. Open Internet Explorer
2. Klik op de menuoptie 'Beeld' of 'Extra' en kies voor 'Internet Opties'
3. Ga naar het tabblad 'Inhoud'
4. Hier staat een knop 'Restricties uitschakelen'
5. Druk op de knop 'Instellingen'
6. Er wordt om een wachtwoord gevraagd. Mocht u ooit een wachtwoord opgegeven hebben en bewust de restricties ingeschakeld, dient u dat wachtwoord in te vullen
7. Druk in het volgende scherm gewoon op ''OK'
8. Druk dan op de knop 'Restricties uitschakelen'
9. Vul bij het wachtwoord weer niets in (of eventueel het eerder opgegeven wachtwoord!)
10. De knop zal veranderen naar 'Restricties inschakelen'
11. Druk vervolgens op 'OK' en er zal niet meer worden aangegeven dat er een wachtwoord vereist is voor een bepaalde pagina.
Als u het wachtwoord niet meer weet en een leeg wachtwoord wordt niet geaccepteerd, dan kunt u de onderstaande stappen volgen.
Waarschuwing: voor deze oplossing is een aantal handelingen vereist die in het register van Windows uitgevoerd dienen te worden. Wij kunnen niet instaan voor eventuele schade die Windows oploopt door wijzigingen in het register. In principe is deze beschrijving, mits exact uitgevoerd, wel veilig.
1. Ga naar 'Start'
2. Kies voor 'Uitvoeren'
3. Vul hier in: 'Regedit' (de registry editor)
4. Dubbelklik hier op de map HKEY_LOCAL_MACHINE
5. Dubbelklik op 'Software'
6. Dubbelklik 'Microsoft'
7. Dubbelklik 'Windows'
8. Dubbelklik 'Current Version'
9. Dubbelklik 'Policies'.
Verwijder de map 'RATINGS', door deze map met uw rechter muisknop aan te klikken en te kiezen voor verwijderen. Sluit de registry editor weer af.
10. Start de internetbrowser
11. Druk op de menuoptie 'Beeld' of 'Extra' en kies voor 'Internet opties'
12. Ga naar het tabblad 'Inhoud'
13. Druk hier op de knop 'Restricties uitschakelen'
14. Geef weer geen wachtwoord op en druk op 'OK'. Als dit niet lukt, voert u dan iets simpels in, bijvoorbeeld '1234'. Dan kiest u voor 'Restricties uitschakelen'.
De Internet-restricties zijn nu uitgeschakeld.
Met vriendelijke groet,
Andre Callewaert