Net de search doorgeneusd en me verbaasd over de hoeveelheid problemen bij ICQ + ICS. Echter, vrijwel allemaal gaan ze over het niet kunnen versturen van files.
Bij mij is het veel erger: ICQ doet het gewoon niet meer. Hier is de layout van mn netwerk:
-server: p166 met WinME+ICS, 2 NICS. ZoneAlarm (Pro) draait al jaren (was tot eergisteren een isdn verbinding, is NU een ADSL bak)
-2 clients: p266/p3-800 met allebei WinME. ZoneAlarm werkt daar ook altijd al.
Ga ik naar een client, installeer daar een schone ICQ (2001b, maar ook 2000a geprobeerd). Na de installatie verschijnt het bloemetje in de systray, maar het roteert niet. Installatie slaagt, ik geef ZA toestemming om ICQ op het internet te komen. Er gebeurt niets. ICQ reageert op geen enkele muisklik.
Vanaf dat moment kan mn client NIETS meer met internet
. Krijg dan blauwe schermen met foutmelding 0E:0028:C000BAB. Enige oplossing is dan: ICQ killen, deinstallen (zodat ie niet opstart na de reboot) en zonder ICQ verder :`(.
Gecontroleerd:
-er zijn geen ZoneAlarm blocking berichten op de server
-er zijn geen ZoneAlarm blocking berichten op de clients
-voor het starten van ICQ werken alle Inet apps normaal
En nu? Iemand die me hierin verder kan helpen?
Ik kom er niet uit, en mis mn ICQ toch wel. Ik heb WinGate en WinRoute en Sygate klaar liggen om uit te proberen maar ik ben bang dat dat niet veel gaat helpen.
Bij mij is het veel erger: ICQ doet het gewoon niet meer. Hier is de layout van mn netwerk:
-server: p166 met WinME+ICS, 2 NICS. ZoneAlarm (Pro) draait al jaren (was tot eergisteren een isdn verbinding, is NU een ADSL bak)
-2 clients: p266/p3-800 met allebei WinME. ZoneAlarm werkt daar ook altijd al.
Ga ik naar een client, installeer daar een schone ICQ (2001b, maar ook 2000a geprobeerd). Na de installatie verschijnt het bloemetje in de systray, maar het roteert niet. Installatie slaagt, ik geef ZA toestemming om ICQ op het internet te komen. Er gebeurt niets. ICQ reageert op geen enkele muisklik.
Vanaf dat moment kan mn client NIETS meer met internet
Gecontroleerd:
-er zijn geen ZoneAlarm blocking berichten op de server
-er zijn geen ZoneAlarm blocking berichten op de clients
-voor het starten van ICQ werken alle Inet apps normaal
En nu? Iemand die me hierin verder kan helpen?
Ik kom er niet uit, en mis mn ICQ toch wel. Ik heb WinGate en WinRoute en Sygate klaar liggen om uit te proberen maar ik ben bang dat dat niet veel gaat helpen.