Welke kast, voor deze man

Pagina: 1
Acties:

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 07:51

WarPuppy

Electronic Technology

Topicstarter
[utfs proofed]
Okay, om maar van wal te steken, ik heb duidelijk een nieuwe kast nodig, me case temp is te warm, en ik heb geen bays meer over.

Hoog nodig voor wat meer !
Op dit moment ben ik in het bezit van een Aopen HX45:
Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.com/products/housing/images/hx45.jpg
+ Fijne degelijk kastje van Aopen
- helaas te klein voor mijn huidige config.
-Volgepropt= 0,0 airflow

Nu zat ik even rond te kijken, en nu waren me ogen gevallen op deze kasten:

Aopen H600A:
Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.com/products/housing/images/h600a.jpg
+Degelijk kast, solide constructie
-Tis net geen big-tower, misschien geen goeie ruimte voor airflow :?

Aopen HQ08:
Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.com/products/housing/images/hq08.jpg
+ Mooi design, goeie constructie, veel ruimte
- Iedereen heeft hem.

InWin Q500:
Afbeeldingslocatie: http://www.space-promotion.nl/media/q500.jpg
+ Veel ruimte, goede degelijke beoordelingen.
- Heeft de vormgeving van een kubus :(, geeft mij ook een beetje het idee, dat je er zo met een schaar een gat in kan knippen (dun metaal :?)

Chieftec TA-10BD
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/TA-10BD.jpg
+ Mooi design, veel ruimte, ziet er lekker uit :9~
- Sja, waar moet me casefan voorin, en waarom kost ie nou zoveel :(

Nah, dit was het wel zo ongeveer, maar ik wil hier uit kiezen, alleen welke moet ik :?
Ze hebben allemaal wel een duidelijk voordeel (en nadeel), maar geen een maakt het me echt duidelijk dat ie voortaan onder me buro wil staan :)

Voor me config, klik hier ergens onder :)
Maar ik moet iig, 2x5 1/4 bays, en 2x3 1/5 bays.

Enne, plz, sluit hem nietzo 123, ik zit echt in hoge nood ! :(

Verwijderd

Alleen de chieftec heeft goede koeling.

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 14:04
naja ik zou voor HQ08 gaan, wat boeit het dat iedereen hem heeft ;)

Verwijderd

De min bij chieftec komt door de plus; kopen dus!
als geld niet zo een probleem is toch maar chieftec.

Verwijderd

ik heb zelf de Aopen h600A en kan um je van harte aanbevelen

+ hij is ruim
+ audio/usb aan de voorkant (optioneel maar bouw ik erin)
+ 4 5,25" bays
+ 4 2,25" bays (weet nie of het 2,25 is, iig voor HDD/FD)
+ niet iedereen heeft um
+ kunnen veel extra case fans op gemmonteerd worden (hier zijn al uitspariingen voorgemaakt)

- matige voeding (ik had er problemen mee, nu niet meer heb nu een enermax :9~
- klepje aan de voorkant is niet echt stevig (was bij mij bijna afgebroken)

Verwijderd

Tja, wat een dilema. De kasten die je genoemd hebt, lijken me allemaal van van goede tot zeer goede kwaliteit. Laat ik beginnen met de airflow, deze kun je idd het best bereiken met een zo groot mogelijke kast. Aan de andere kant, het ligt er maar net hoeveel fans je in een kast weet te propen, van welke kwaliteit en hoe je ze plaatst.
Nu ff over de kasten. De AOpen HQ08 heb ik zelf ook, prima kast, lekker ruim, stevig, alleen de koeler van de standaard 300w voeding maakt nogal veel herrie. De kast heeft standaard ruimte voor 3 x 80mm fans, 1 voor 2 achter.
Voor een goede airflow moet je dan wel het ijzer-met-gatjes weg halen voor dat je d'r fans in plaatst.
Die InWin lijkt me ongeveer dezelfde kast als de HQ08. Tja, en die Chieftec is natuurlijk een heeele mooie kast, met veel ruimte voor fans, maar wel duur.
T'is jouw keuze, het zijn allemaal kwalitatief goede kasten.
Als je genoeg geld hebt zou ik de chieftec nemen, anders de HQ08

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Kijk eens op http://www.memo.nl naar de Chieftech Dragon. Da's ook een mooie kast en niet zo heel duur. 8-)

Verwijderd

Als je een Aopen kast wilt, is de H600A degene met de beste airflow, de HQ08 is groter, en lijkt daardor beter, maar is in feite een ramp qua airflow.

Kijk op de Aopen site, dan zul je zien dat de H600A twee fans boven het mobo heeft, twee fans die vanaf de zijkant voor de schijven gemonteerd kunnen worden, en een fan aan de voorkant. Overigens wordt maar een enkele fan bijgeleverd.
Verder heeft de HQ08 (en andere bigtowers) het nadeel dat je niet goed uitkomt met de IDE kabels -> Of je dient dan rounded kabels te kopen, of je airflow gaat schrikbarend achteruit.

H600A = goede keuze dus :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:00

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 17 maart 2002 00:30 schreef WarPuppy oa. het volgende:
InWin Q500:
[afbeelding]
+ Veel ruimte, goede degelijke beoordelingen.
- Heeft de vormgeving van een kubus :(, geeft mij ook een beetje het idee, dat je er zo met een schaar een gat in kan knippen (dun metaal :?)
...
Ik heb een In-Win IW-A500. De midi tower versie.
Ik kan je verzekeren dat het massief staal is.
Errug stevige kast. Alleen is er bij mij maar plaats voor 1 fan.
In die high tower is er hopelijk wel plaats voor meer.
Je kan em altijd eens modden :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
In die Q500 kun je 3 fans kwijt, 1 voor, 1 achter bij je cpu, en 1 achter bij je psu.

En geloof me dat ding is stevig (laten vallen van 12 meter hoog, ff rechtbuigen, en klaar

Verwijderd

check eens een kast van lianli. wel prijzig maar dan heb je ook wat.
lianli review

persoonlijk heb ik de InWin Q500. perfecte kast. die vierkante vormen maken toch niet uit? valt best mee hoor en het gaat bij mij op kwaliteit. Er is veel ruimte in de kast.

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
check de HX-08 eens van a-open :)

Verwijderd

H600A review

dit is een goede review (met veeel pics) vande aopen h600a

deze review gaf bij mij de doorslag om de h600a te nemen

Verwijderd

als je het niet erg vind om wat te knutselen kan je nog best wat maken van die hx45. Ik heb 'm zelf ook met 2 cdrom-spelers en 4 harddisks. Als ik wil zou er nog een cdrom bijkunnen. De airflow is best goed, zelf een outtake aan de achterkant gemaakt en de voorkant wat verbeterd. hier wat plaatjes van de kast (is server). Cpu (duron 700) is 43 graden, mobo 33 en case 24 graden, best netjes dus.

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je ruimte voor 2x5 1/4 bays en 2x3 1/2 bays nodig hebt, dan heb je toch helemaal geen bigtower nodig :?

De airflow in de HQ08 erg slecht.
1 x 80mm vooronder en 2 x 80mm achterboven, helaas is de opening tussen het onder en bovengedeelte zo klein dat als alle kabels erdoor moeten er teweinig ruimte is om een goede airflow te hebben.

De Chieftec heeft een hele goede airflow en heeft ook voldoende opening tussen het onder en boven gedeelte (zie image).
Verder heeft de chieftec 3 x 80mm in het front zitten en 2 x 80mm + 1 x 92mm aan de achterzijde.
Voor meer info over die Chieftec kast zie deze link:
http://www.tweakshop.nl/n/prod/case/st901-print.htm

edit:
Vergeet je niet naar de voeding te kijken welke bij de kast geleverd wordt :?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakshop.nl/img/case/st901/st901-inside-full-1-big.jpg

Verwijderd

Ikzelf heb deze kast
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/Da-01cd.jpg.
Zeer ruime kast met n goede voeding, maar vooral MOOI :9~
Verder handige systemen, zoals de manier waarop je de CD-Romstations kunt bevestigen en hoe je de kast open kunt maken. Verder is hij wel zwaar en duur, maar t is t geld meer dan waard. Verder heeft ie maar liefst 6 5,25" bays.

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 07:51

WarPuppy

Electronic Technology

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 11:56 schreef Treb het volgende:
Als je ruimte voor 2x5 1/4 bays en 2x3 1/2 bays nodig hebt, dan heb je toch helemaal geen bigtower nodig :?

De airflow in de HQ08 erg slecht.
1 x 80mm vooronder en 2 x 80mm achterboven, helaas is de opening tussen het onder en bovengedeelte zo klein dat als alle kabels erdoor moeten er teweinig ruimte is om een goede airflow te hebben.

De Chieftec heeft een hele goede airflow en heeft ook voldoende opening tussen het onder en boven gedeelte (zie image).
Verder heeft de chieftec 3 x 80mm in het front zitten en 2 x 80mm + 1 x 92mm aan de achterzijde.
Voor meer info over die Chieftec kast zie deze link:
http://www.tweakshop.nl/n/prod/case/st901-print.htm

edit:
Vergeet je niet naar de voeding te kijken welke bij de kast geleverd wordt :?

[afbeelding]
Over de voeding:

Nu heb ik een 250w voeding van Aopen zelf, ik wil nu 300w hebben ivm met mogelijke uitbreidingen (casefans, etc). Maar maakt een goede *dure* voeding nou echt zoveel uit :?

Verwijderd

jazeker er is veeeeeel verschil tussen een enermax (duur) voeding een een aopen (goedkoper)voeding

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op zondag 17 maart 2002 12:07 schreef bloempot het volgende:
Ikzelf heb deze kast
[afbeelding].
Zeer ruime kast met n goede voeding, maar vooral MOOI :9~
Verder handige systemen, zoals de manier waarop je de CD-Romstations kunt bevestigen en hoe je de kast open kunt maken. Verder is hij wel zwaar en duur, maar t is t geld meer dan waard. Verder heeft ie maar liefst 6 5,25" bays.
Dat is de kast die ik wil als huis voor mijn nieuwe systeem :) Echt :9~

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 01:09

DinX

Motormuis

Ik heb dus ook deze kast. Heb hem nu al een paar weken:
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/Da-01cd.jpg

Alleen maar goede dingen aan. Zo van die kleine dingetjes die het hem maken.

- Ter hoogte van de cpu 2 houders voor 80mm-fans (je kan je fans hierin klikken, dus geen schroeven nodig)
- Boven de psu plaats vaan een 90mm-fan (zonder houder)
- Vooraan beneden nog een houder voor 80mm-fan
- Harde schijven kan je in 2 "bakjes" steken. Soort van metalen kooitjes die je met een schuifknopje kan losklikken. Kan je je harde schijven gemakkelijker erin steken en eruit halen. Aan de voorkant van deze bakjes zit eveneens zo'n houder (1 per bakje) voor 80mm-fan.
- Zijkant van de kast gaat makkelijk open (deurtje dus)en zit vast met duimschroeven.
- 6 5.25" bays
- ongelofelijk veel plaats

Kleine nadeeltjes misschien:
- Moederbord moet je direct aan de case zelf schroeven. Dus geen tray die je er kan uitnemen.
- Aan de voorkant zit dus zo een deurtje voor je cd-roms en floppies. De "scharnieren" van dit deurtje zitten aan de linkerkant. Dus als je case rechts van je staat, en je wil aan je cd-rom, zit dit deurtje dus een beetje in de weg. Ik zit niet dagelijks 10-tallen cd's te wisselen, dus dit stoort niet echt. Je kan het deurtje trouwens losklikken.
- Hij is ongelofelijk zwaar (niet echt de case voor wekelijks een LAN-party te doen) en is 67 cm hoog.
- Het deurtje is wel makkelijk, maar werkt niet met scharnieren. Als je het dus opendoet, gaat de zijkant er gewoon af.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
niets aan toe te voegen verder ;)

Ik heb het kleine zwarte broertje, de DX-01BD

Ook heel veel ruimte, en genoeg plaats voor je hardware en casefans.

Ben er heel tevreden over :)

Verwijderd

ik zou de 600A nemen heb zelf ook goede airflow en makkelijk met plaatsen van cdrom en zo

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Op zondag 17 maart 2002 00:30 schreef WarPuppy het volgende:
[utfs proofed]
Okay, om maar van wal te steken, ik heb duidelijk een nieuwe kast nodig, me case temp is te warm, en ik heb geen bays meer over.

Hoog nodig voor wat meer !
Aopen HQ08:
[afbeelding]
+ Mooi design, goeie constructie, veel ruimte
- Iedereen heeft hem.
Je kan 'm zo uniek maken door 'm te modden.. dan heeft niet iedereen die kast meer van jou... verflaagje erover ofzo

Verwijderd

neem de HQ08 en casemod dat ding net zolang totdat niemand meer ziet dat het een HQ08 is :)
Pagina: 1