Maakt het verschil uit of ik nou een 300 of een 350 watt kast gebruik. Want ik snap niet waarom er verschillende kasten zijn met verschillende voltage`s als het mobo er toch wel in werkt. En maakt het ook verschil kwa snelheid warmte of geluid?
Verwijderd
nopnopnop
3x antwoord
een snellere voeding zorgt er alleen maar voor dat je er meer apperaten of zwaardere aperaten er aan ken hangen..
3x antwoord
een snellere voeding zorgt er alleen maar voor dat je er meer apperaten of zwaardere aperaten er aan ken hangen..
Verwijderd
Verschil ligt niet aan de kast maar dus aan de voeding die er in zit
met 350 watt kan je er krom gezien gewoon wat meer apparaten aan hangen
300 weer watt minder
met 350 watt kan je er krom gezien gewoon wat meer apparaten aan hangen
300 weer watt minder
edit:
geez net te laat
geez net te laat
Verwijderd
WTF lul je gek?! Met een 350Watt voeding is je PC bijna 2x zo snel dan met een 300Watt PSU.
Kwa warmte kan het wel een beetje uitmaken lijkt me, nooit echt op gelet.. maar als je voeding met hogere watt gebruikt, en ook meer apparaten eraan hangt, wordt ie logischerwijs wel iets warmer.
Maar snelheid.. als dat zo was, 450 watt erin
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Nee joh, je voeding overklokken!Op zondag 17 maart 2002 00:35 schreef Nakebod het volgende:
Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!
[flauw mode]Op zondag 17 maart 2002 00:36 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nee joh, je voeding overklokken!
Dat schakkelaartje achterop, moet die dan op 230 staan, en niet op 110?
[/flauw mode]
Verwijderd
Je kan hem inderdaad beter op 110 zetten want we krijgen 220 uit het stopcontact dus dat verdubbelt de snelheid
VAN HET SLOPEN VAN JE PSU
hehehe
hehehe
Verwijderd
Verschillende voltages??Op zondag 17 maart 2002 00:28 schreef Mpdrichel het volgende:
Maakt het verschil uit of ik nou een 300 of een 350 watt kast gebruik. Want ik snap niet waarom er verschillende kasten zijn met verschillende voltage`s als het mobo er toch wel in werkt. En maakt het ook verschil kwa snelheid warmte of geluid?
Uh-huh. 230V, 3V, 5V, 12V... Als je alles op 230 zet gaat 'ie 't snelst.
Verwijderd
haha, ik ken ook mensn die dat gedaan hebben... dan ben jeOp zondag 17 maart 2002 00:41 schreef StRoNkUh het volgende:
Je kan hem inderdaad beter op 110 zetten want we krijgen 220 uit het stopcontact dus dat verdubbelt de snelheid
hehehe
Op zondag 17 maart 2002 00:31 schreef mrneo911nl het volgende:
nopnopnop
3x antwoord
een snellere zwaardere voeding zorgt er alleen maar voor dat je er meer apperaten of zwaardere aperaten er aan ken hangen..
Verwijderd
Eeej, leg 'ns uit, is het nouw apperaten of aperatenOp zondag 17 maart 2002 00:31 schreef mrneo911nl het volgende:
nopnopnop
3x antwoord
edit:
ik snap 't al, de aperaten zijn dus zwaarder dan de apperaten he? Toch??
Verwijderd
Jaaaa ik was daar ook 1 van alleen ik deed het moet willigOp zondag 17 maart 2002 00:42 schreef Tweakerboy1986 het volgende:
[..]
haha, ik ken ook mensn die dat gedaan hebben... dan ben je
wilde het effect welleens zien
je moet wat te doen hebben he
he he he 892 posts en dan zon antwoord ...Op zondag 17 maart 2002 00:32 schreef Aico het volgende:
WTF lul je gek?! Met een 350Watt voeding is je PC bijna 2x zo snel dan met een 300Watt PSU.
zwaardere apparaten? hoeveel kilo kun je dan aan 350w hangen?Op zondag 17 maart 2002 00:31 schreef mrneo911nl het volgende:
nopnopnop
3x antwoord
648 posts en dan zo'n grapje niet snappen?Op zondag 17 maart 2002 14:33 schreef RS_003 het volgende:
[..]
he he he 892 posts en dan zon antwoord ...... je comp wordt er echt nixx sneller van ....
als je veel aperaaten er aan vast hebt zitten hoogt uit sneller ...
I reject your reality, and substitute my own.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:41
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op zondag 17 maart 2002 16:30 schreef _sNaRs_ het volgende:
[..]
648 posts en dan zo'n grapje niet snappen?
1-0 voor _sNaRs_
Verwijderd
Eeeh het maakt wel degelijk uit:
200 watt kom je namelijk niet zo ver meer mee tegenwoordig, denk dat mn comp dan 900 mhz moet draaien ofzo, met 300w, haal ik makkelijk de 1320 (1430 ooit ook, alleen mn voeding heeft 20 keer kortsluiting gehad, nu levert ie minder)
200 watt kom je namelijk niet zo ver meer mee tegenwoordig, denk dat mn comp dan 900 mhz moet draaien ofzo, met 300w, haal ik makkelijk de 1320 (1430 ooit ook, alleen mn voeding heeft 20 keer kortsluiting gehad, nu levert ie minder)
Op zondag 17 maart 2002 00:28 schreef Mpdrichel het volgende:
"... Maakt het verschil uit ..."
Ad Astra Per Aspera
Ik zal maar niet zeggen..Op zondag 17 maart 2002 17:19 schreef SickBastard het volgende:
dat mijn AMD 1400, op dit moment ff iets under clokced weer, @ 1552 loopt, dat ik eerst @ 1610 liep, zonder problemen, met 2 hdd's, dvd en cd fikkert, en vrij vaak webcam aan usb, en dat alles op maar 250 Watt!
Edut: En dan zeggen ze vrijwel altijd da 250 Watt niet kan met AMD, omdat die meer eist, vooral als je dr wat extra stuff bijhangt..
* J0YR1D3R heeft een 200 WattOp zondag 17 maart 2002 17:19 schreef SickBastard het volgende:
Met een P-III 735, 2 HD's 5.4k en 7.2k, brander, cdrom, vid kaart en 2 NIC's.
Als je met een zwaardere voeding meer snelheid krijgt ga ik toch eens een Enermax 431W overwegen
Serieus: let wel, een goede 300 kan beter zijn dan een slechte 350 (qua stabiliteit en dergelijke)
Een voeding is niet SNEL of zoh
... Een voeding meet je wat meer in kracht
... Maar goed
...
Er zit wel een rendement bij een voeding wat ie minimaal verbruikt bij omzetten van 220 naar 12, 5V.
Het is meestal ongeveer 10% wat er aan warmte in de voeding verloren gaat...
Er zit wel een rendement bij een voeding wat ie minimaal verbruikt bij omzetten van 220 naar 12, 5V.
Het is meestal ongeveer 10% wat er aan warmte in de voeding verloren gaat...
omfg nurt ook heOp zondag 17 maart 2002 14:33 schreef RS_003 het volgende:
[..]
he he he 892 posts en dan zon antwoord ...... je comp wordt er echt nixx sneller van ....
als je veel aperaaten er aan vast hebt zitten hoogt uit sneller ...
sjees, ben je blont?
dat je hier nog op ingaat man
Verwijderd
Ik heb geen 350 Watt kast. Ik heb een 350 watt voeding.
Waar kun je die kasten halen? ik wil wel zo'n snelle kast van 350 Watt. samen met mijn voeding heb ik dan 700Watt. Da's bijna een PK!
Waar kun je die kasten halen? ik wil wel zo'n snelle kast van 350 Watt. samen met mijn voeding heb ik dan 700Watt. Da's bijna een PK!
tjonge jonge jonge... "snellere" voeding... ik kom haast niet meer bij
hahahahaa... humor dit...
Waarom kopen mensen dan toch allemaal een PC met een snellere processor, en geen andere voeding als ze meer snelheid willen?
Waarom kopen mensen dan toch allemaal een PC met een snellere processor, en geen andere voeding als ze meer snelheid willen?
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
oooooooh, vandaar... en ik de hele tijd maar snellere voedingen kopen in de hoop dat het allemaal wat sneller zou gaan...
Verwijderd
ik draai hier met een 200W voeding (PIII, 512MB, MM450 DH, 30gieg HD, snd, netcard, DVD en CD-RW). Probleemloos.
Ik geloof ook niet dat sompel het vervangen..... zie topictitel...
Wat ik me wel afvraag in hoeverre het dynamisch gedrag van een (niet te ruime) voeding invloed zou kunnen hebben. Dat is dus iets anders. Omdat dit soort variaties mogelijk op micro- of milli seconde niveau plaats vinden zie je dat niet in de monitor die eens per seconde (?) een meting doet.
Is daar ervaring mee mbt de performance?
Ik geloof ook niet dat sompel het vervangen..... zie topictitel...
Wat ik me wel afvraag in hoeverre het dynamisch gedrag van een (niet te ruime) voeding invloed zou kunnen hebben. Dat is dus iets anders. Omdat dit soort variaties mogelijk op micro- of milli seconde niveau plaats vinden zie je dat niet in de monitor die eens per seconde (?) een meting doet.
Is daar ervaring mee mbt de performance?
Gutte gutte gutte.....
wat zijn wij weer lekker kinderachtig bezig hier.
Nieuwbie pesten en afzeiken, alsof de echte die-hard tweaker met de schroevendraaier in de hand is geboren!!!
Ik snap wel waarom jullie het zo lollig vinden (Ik ook trouwens ;-) ) maar laat het ook aan de topic maker snappen wat er zo lollig daaraan is, dan is het toch een stuk gezelliger.
Nieuwbie pesten en afzeiken, alsof de echte die-hard tweaker met de schroevendraaier in de hand is geboren!!!
Ik snap wel waarom jullie het zo lollig vinden (Ik ook trouwens ;-) ) maar laat het ook aan de topic maker snappen wat er zo lollig daaraan is, dan is het toch een stuk gezelliger.
Verwijderd
Ik heb de hele draad dan ook maar aangemeld in de SU. Overigens staat er wel een normaal antwoord, dat van mrneo911nl(wat een nick, hoe bedenk je het)Op zondag 17 maart 2002 19:44 schreef Anubis801 het volgende:
Gutte gutte gutte.....
iedereen blijft mekaar herhalen hiero
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Verwijderd
Ik word best wel erg moe van dat off-topic geblaat. Als je geen zinnige toevoeging kunt doen ga dan in de HK spelen, maar niet hier.
het zijn apparaten.Op zondag 17 maart 2002 00:45 schreef frytzzz het volgende:
[..]
Eeej, leg 'ns uit, is het nouw apperaten of aperaten
edit:
En de voltage en wattage zijn wel wat anders
Verwijderd
En voor de topicstarter, Tegenwoordig is een 300 Watt voeding zeker in een Athlon-systeem aan de krappe kant, doordat de processors momenteel nogal wat vermogen vragen, het heeft in ieder geval geen draad met de snelheid van het systeem te maken, die wordt bepaald door de processor en de gebruikte chipset. Momenteel zijn er twee processor soorten, de Intel en de AMD. De snelheid wordt vooral bepaald door de klokfrequentie waarop zij draaien.
[irri]Op zondag 17 maart 2002 21:28 schreef Terw_Dan het volgende:
[..]
het zijn apparaten.
En de voltage en wattage zijn wel wat anders
Is het niet spanning en vermogen?
[/irri]
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Bij een kamaraad had ik een keer een nieuw moederbord in zijn comp gedaan. Hij had eerst een P233 MMX die heb ik vervangen door een AMD K6-2 400. Aleen hij reageerde helemaal niet meer. Met een andere kast doet hij het wel maar in die 200watt waar die 233 in zat doet hij het niet.
Vergeet de C3 processor niet!Op zondag 17 maart 2002 21:32 schreef aad123 het volgende:
[...]
Momenteel zijn er twee processor soorten, de Intel en de AMD.
[...]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Als ik alle nutteloze meuk in dit topic moet gaan trashen, ben ik morgenochtend nog bezig.
Een vriendelijk verzoek aan Mpdrichel om het, als hij nog geen duidelijk antwoord heeft, in een nieuw draadje nog eens te proberen.
Een vriendelijk verzoek aan Mpdrichel om het, als hij nog geen duidelijk antwoord heeft, in een nieuw draadje nog eens te proberen.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()