Hogere snelheid bij betere cooling?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Mijn processor loopt nu op 55 graden en mijn Geforce 2 MX 200 zit geen cooler op. Als ik op mijn processor coolvloeistof doe en op mijn videokaart een cooler. Werkt mijn systeem dan sneller of aleen stabieler? Als hij stabieler word maakt het niks uit bij mij want mijn pc werkt toch al super stabiel. Ik heb hem al een maand (zelf in elkaar gezet :D ) en hij is nog geen enkele keer vastgelopen of heeft rare dingen gedaan. Maar ik wil eigenlijk gewoon weten of mijn computer sneller word door een betere cooling.

Verwijderd

Je systeem zal zeker niet rapper lopen.
Wat wel een mogelijkheid is met betere koeling is hogere OC resultaten.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Werkt alleen stabieler :)

Maar een koeler systeem zorgt er natuurlijk wel voor dat je beter kunt overclocken (en dat is wel sneller off crz :7 )
ac97 soundcard
Mooie naam voor onboard geluid :+

Verwijderd

Je kan hoger overklokken en dus wordt je pc sneller, dat is dus ook wat er gevraagd wordt :7

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
Op zondag 17 maart 2002 01:24 schreef BroxTheMan het volgende:
Je kan hoger overklokken en dus wordt je pc sneller, dat is dus ook wat er gevraagd wordt :7
Jij was echt moe toen je dit schreef. Er wordt gevraagd of je systeem door betere cooling sneller wordt, nee dus.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

extra koeling heb je alleen nodig wanneer je gaat overclocken en je de boel stabiel probeert te houden met kleine ingrepen bv. hoger corevoltage DAN gaat een CPU of GPU meer hitte produceren..

btw als je ff iets meer topics had gelezen was je daar ook wel achter gekomen.. :Z

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

LOL, hoezo n00b ;)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Puur theoretisch zal je snelheid wel omhoog gaan :) Hoe kouder chips etc. zijn, hoe sneller ze hun werk doen. In de praktijk zul je deze snelheid alleen niet terug zien omdat deze zo micro-minimaal is. :)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/6#6

Daar is gelukkig een hele mooie faq voor :)

Verwijderd

Opvallend dat je van mpdrichel in dit topic zelf vervolgens niets meer verneemt. Ook opvallend is dat dit vandaag de tweede topic van zijn hand is met wel erg elementaire vragen, "coolvloeistof" op de processor, hoe moeten we ons dat voorstellen? Of hij heeft er echt totaal geen kaas van gegeten, of hij probeert een bepaalde post-rate te halen, of hij vindt het leuk om te kijken hoe mensen nou op zoiets reageren.

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
Als ik nu coelpasta in de radiator van mijn auto gooi gaat hij dan harder rijden ? |:(

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op zondag 17 maart 2002 13:38 schreef Scatman_II het volgende:
LOL, hoezo n00b ;)
[topic=441721] ;)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Blaat.