Toon posts:

frames scrollbar auto

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2 rows frameset. In beide frames zit een 100% width table die bestaat uit 2 in breedte variabele kollommen. In beide tables zit in de eerste kollom rechts uitgelijnd een verticale lijn. Die lijn moet in beide frames aansluiten. De scrolling van het top frame staat op no, en de scrolling van het bottom frame op auto.

Het probleem is nu dat in netscape 4 mijn tables in breedte verschillend zijn ten opzichte van elkaar, en dus lijnt het verticale lijntje niet meer aan elkaar.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
heb je een voorbeeldje online?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 00:23 schreef Blaise het volgende:
heb je een voorbeeldje online?
nee sorry, je moet het doen zonder een online voorbeeldje.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

NS4 lijnt de frames niet pixelprecies uit; da's gewoon een bug waarmee je moet leren te leven (en de NS4 gebruikers ook dus). Mijn conclusie: geen rekening mee houden, er zijn genoeg alternatieven voor NS4 gebruikers (NS6/Mozilla).

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 00:27 schreef crisp het volgende:
NS4 lijnt de frames niet pixelprecies uit; da's gewoon een bug waarmee je moet leren te leven (en de NS4 gebruikers ook dus). Mijn conclusie: geen rekening mee houden, er zijn genoeg alternatieven voor NS4 gebruikers (NS6/Mozilla).
als ik bij beide frames de scrolling op hetzelfde zet (no danwel auto) heb ik geen probleem.
Het probleem is dat netscape 4 bij scrolling auto een lege ruimte creeert waar de scrollbalk zit mocht er geen reden zijn om te scrollen. Hierdoor is mijn table in het frame met de scrolling op auto smaller.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Je bedoelt dus eigenlijk dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
+---------------------------+
|                  |
|                  |
|             l |
|            l  #|
|            l  #|
|            l  #|

oftewel dat de 'l'-en niet onder elkaar staan omdat het 2e frame ruimte vrijmaakt voor een (onnodige) scrollbalk rechts (#)?

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
correct

• Blaise
  • Niet online
En het is niet mogelijk om IPV frames een tabel te gebruiken?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

tsja, ik weet niet in hoeverre NS4 CSS2 geimplementeerd heeft, maar je zou eens met CSS overflow-x en overflow-y kunnen werken. Anders ben ik bang dat het voor 0,5% van je bezoekers het er gewoon niet mooi uit ziet...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 00:46 schreef crisp het volgende:
tsja, ik weet niet in hoeverre NS4 CSS2 geimplementeerd heeft, maar je zou eens met CSS overflow-x en overflow-y kunnen werken. Anders ben ik bang dat het voor 0,5% van je bezoekers het er gewoon niet mooi uit ziet...
heb ik inderdaad geprobeerd, maar dat pakt netscape 4 inderdaad niet.

• Blaise
  • Niet online
dat pakken zelfs mozilla en ns6 niet :(

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Op zondag 17 maart 2002 00:48 schreef raus het volgende:

[..]

heb ik inderdaad geprobeerd, maar dat pakt netscape 4 inderdaad niet.
Ik ben gewoon bang dat je zonder een complete trukendoos het niet voor elkaar zal krijgen om het er in NS4 precies zo uit te laten zien. Zelf besteed ik nog erg weinig aandacht aan NS4 met de gedachte van - het moet navigeerbaar zijn, en daarmee houdt het op.
NS4 bezoekers krijgen zelfs een ander navigatiescherm (statisch) voor hun neus in tegenstelling tot andere gebruikers.
Opera gebruikers probeer ik nog wel zo veel mogelijk tegemoet te komen, maar da's ook lastig met een browser die geen dynamische content ondersteunt.
Kortom: het is maar zeer de vraag wat je doelgroep is, en wat die voor browser gebruiken.

Intentionally left blank

Pagina: 1