Toon posts:

Error IBM / Lexmark 4029 030

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IBM / Lexmark 4029 030 laserprinter. Sinds kort krijg ik op het LCD-schermpje van de printer de code: 930 service.

Ik heb de gebruikshandleiding niet meer en het zoeken op de internetpagina van IBM levert niets op.

Weet iemand wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen?

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Ik heb een IBM 4029 010 en heb dat probleem ook eens gehad! Vlg. de verkorte manual bij de printer betekend code 930 "Spiegelmotor is niet op snelheid."
Dat houdt in dat 't motortje waar de 6-kantige spiegel in de LASER-scanning-unit op zit, niet wil draaien. Bij bij bleek dat 'n slechte soldeerverbinding te zijn op 't main-board.
Als de de printer met de voorkant naar je toe bekijkt, zit 't main-board aan de rechter zijkant. De aansturing van de spiegel-motor zit dan achteraan, bovenin.
Ff de soldeer-verbindingen verversen en dan zou 'ie 't weer moeten doen... :P

Succes! :)

P.S.: In 't ergste geval is de spiegel-motor zelf stuk. Dan kun je 't ding maar beter afschrijven (lees: bij mij inleveren! ;)), want die is niet te repareren, en vervangen kost zo-goed-als een nieuwe printer. 't Is ten slotte 'n IBM :P

...With a touch of magic¿

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
èn, èn, èn...? Doet 'ie 't weer???

...With a touch of magic¿

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb contact gehad met de helpdesk en zij zeiden dat de printkop kapot is. Ik heb een prijsopgave laten maken, maar ik ben bang dat het vrij duur is.

De oplossing die jij noemde: ik niet echt vinden wat je bedoelt...