Toon posts:

Nieuwste Mod Lanparty box idee, based on SV24

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier dus een mooie Lan-party box,
Mijn PC:
Via C3 933Mhz, 0.13 micron, 64K L1 cache, 128K L2 cache, FPU unit @ 466Mhz
1024MB-RAM cas 2-2-2 @ 133Mhz
Via Pro Savage 32MB onboard shared mem.
Maxtor 536DX 100GB (5400RPM) built on the true quantum technologies
Shuttle FV24 met Via PL133 chipset
Samsung SM-308 DVD/CDRW combo 8x4x8x32x (regiovrij)
Onboard Realtek 8139
Onboard AC 97
Labtec APX 4620 (2.1 setje)
Cheap ass 55cm TV (door s-vhs)
Logitech cordless desktop
Dit alles verpakt in een mooie SV24 aluminium flex ATX kastje

De volgende dingen ga ik veranderen:
- ik ga een celeron 1,1Ghz tualatin halen (die ik @ 1466Ghz of hoger laat lopen) die niet ondersteunt wordt door dit plankje, en deze modden zoals hier:
[topic=436683]
Heb al eerder CPU's vanwege hun voltage gemod, dus dit wordt geen probleem.

- Geforce 4 MX420 PCI erinzetten, shit dat die SV24 geen AGP heeft).

- Daarna ga ik 2 blow tunnels maken om de CPU en om de voeding, die worden het heetst, en zo wordt de lucht direct afgevoerd.

- De IDE kabels zijn al geround

- het kastje is te klein voor een raampje en licht, dus ga ik hem een schuifdak geven en er een soort landingsbaan in maken met Blue led's die uitkomen bij de SD-ram's

- De uiteindelijke specs zullen lekker zijn voor flink wat games, die celeron is lekker krachtig, en de geforce 4 mx is hard nodig omdat die onboard s3 savage zo brak is, 1GB ram en 100GB HD leken me wel voldoende en niet aan vervanging toe

*nog enige andere ideeen wat je met zo'n klein kastje nog meer allemaal kan doen buiten een handvat op solderen.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
hang er aan *huuuuuuge* asbak voor, een kussen dat je voor de monitor kunt klappen als je in slaap valt en uiteraard een bekerhouder.

een geintegreerde koffiezet pci kaart lijkt me trouwens ook wel een leuk extraatje :)

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Op zaterdag 16 maart 2002 23:11 schreef Jaromir het volgende:
- ik ga een celeron 1,1Ghz tualatin halen (die ik @ 1466Ghz of hoger laat lopen)
Eh.. Is het zo'n goed OC bord dan? :P
*nog enige andere ideeen wat je met zo'n klein kastje nog meer allemaal kan doen buiten een handvat op solderen.
Het is aluminium hoor, dat soldeer je niet zo 1 2 3...

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:24
Btw me neef was laatst ook beetje opzoek naar hardware voor DivX bak .. die SV24 leek hem ook erg mooi, maar waar is dat ding te koop :?

[edit]
00pZ !! ik d8 ff dat het ovet het moderbord gaat wat in de SV24 zit .. die moet als het goed is ook los te krijgen zijn, maar die kan ik in nederland iig nergens vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Zie pricewatch, die van mij komt overigens uit duitsland, daar is ie 276 euro

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op zaterdag 16 maart 2002 23:11 schreef Jaromir het volgende:
Je meent dit toch niet?
Je MOET handvaten vastschroeven, anders gaat het geheid mis!

Persoonlijk sleep ik liever 10 kilo extra mee voor een veel vetter systeem (okok nu is de mijne nog niet zoveel vetter :))

M'n systeem wordt het zwaarst belast op LAN's en dan wil ik niet met een licht systeem zitten.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
nee het is helemaal geen OC board, daarbij de mem specs zuigen heb er nu 256 2-2-2 MB SDRAM in zitten. Maar als ik sisoft draai dan kom ik uit op een bandwith efficiency van ongeveer 14% :( en das natuurlijk K*t. Als iemand iets weet om het hoger te krijgen (dat is trouwens als ik de proc OC 933@980 (fsb 140)) dan hoor ik het graag

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
das dan dus 220 MB/sec op de shuttle tegen 980 MB/sec op mijn asus A7V :(

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Hoezo 1 gig ram er in??

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 00:21 schreef eppie het volgende:
Hoezo 1 gig ram er in??
om te kunnen 3Dmaxen op lans natuurlijk |:(
nee ff serieus, 1 gieg is zwaar overkill, geen een spel dat ik ken gebruikt 1 gieg...

Verwijderd

Dat wordt knallen 8-)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 11:15
Op zondag 17 maart 2002 00:42 schreef Lomu het volgende:

[..]

om te kunnen 3Dmaxen op lans natuurlijk |:(
nee ff serieus, 1 gieg is zwaar overkill, geen een spel dat ik ken gebruikt 1 gieg...
moet je voor de lol maar eens Unreal of CS in hoge details te draaien terwijl 3 van je 4 kaartjes aant leechen zijn...... |:(

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

haj,

persoonlijk zou ik ook 10 kg meer meenemen met beter mobo en chipset enzo

wat gaat dat uitschuifdak inhouden?

zitten er com en act ledjes op je ob nic (waarschijnlijk niet), breng ze naar je frontje
breng een line out naar voren (frontje) voor je koptelefoon
zet er aan de zijkant een lcd in
bouw de transceiver van een draadloze muis in je flex(e) case

• PietProem
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-08 21:26

PietProem

n/a

Mooi plaatjes van een SV24 mod.

http://www.sv24.freeserve.co.uk

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ik zou die processor (zoals je al zei :z) en moederbord eruit halen, en een Asus TUSL2-C inzetten met een Celly Tualatin 1.3Ghz. Veel beter dan dat Timboektoe moederbord dat je nu hebt. 6x PCI, 1x AGP, 3 SDRam sloten etc etc

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op woensdag 05 juni 2002 10:17 schreef Go0s het volgende:
Ik zou die processor (zoals je al zei :z) en moederbord eruit halen, en een Asus TUSL2-C inzetten met een Celly Tualatin 1.3Ghz. Veel beter dan dat Timboektoe moederbord dat je nu hebt. 6x PCI, 1x AGP, 3 SDRam sloten etc etc
Als je nou ff kijkt hoe die SV24 er uitziet, dan snap je wel dat et niet logisch is wat je zegt :)

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:29
hey als je zo'n handvat aan je schuidak maakt, zorg er dan voor dat het dak niet los schuift als je ermee aan het wandelen bent, want dan heb je een aardig probleem ;)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 19:05

ReseTTim

Chocolate addicted

Op woensdag 05 juni 2002 10:39 schreef Dualdude het volgende:

[..]

Als je nou ff kijkt hoe die SV24 er uitziet, dan snap je wel dat et niet logisch is wat je zegt :)
ach met een beetje buigwerk moet dat toch wel kunnuh >:)
maar misschien gaat het dan ook maar net..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02 19:39

Professor_Botje

Administrator

Op zaterdag 16 maart 2002 23:29 schreef Gman het volgende:

[..]

Je meent dit toch niet?

Persoonlijk sleep ik liever 10 kilo extra mee voor een veel vetter systeem (okok nu is de mijne nog niet zoveel vetter :))

M'n systeem wordt het zwaarst belast op LAN's en dan wil ik niet met een licht systeem zitten.
Waarom word jouw systeem het zwaarste belast :?

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 11:01 schreef RocketKoen het volgende:

[..]

moet je voor de lol maar eens Unreal of CS in hoge details te draaien terwijl 3 van je 4 kaartjes aant leechen zijn...... |:(
idd..maja zo kun je wel 100 dingen opnoemen...

bijv leechen,ps, en een zware shooter oid

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

ik zit nu met hetzelfde "probleem". Kan vrij goedkoop aan FCPGA2 Celeron 1200's komen en wil deze op mijn sv24 zetten (aangezien Via C3 933MHz'n in heel Europa uitverkocht lijken te zijn). Iemand ervaring met het modden?

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Op vrijdag 14 juni 2002 13:12 schreef erniemars het volgende:
ik zit nu met hetzelfde "probleem". Kan vrij goedkoop aan FCPGA2 Celeron 1200's komen en wil deze op mijn sv24 zetten (aangezien Via C3 933MHz'n in heel Europa uitverkocht lijken te zijn). Iemand ervaring met het modden?
Ik heb ook zo'n ding (nu met een celly 1ghz) ... er is vrij weinig aan te modden in mijn ogen -> puur omdat er geen ruimte is.

Een paar dingen die ik van plan ben:
- de behuizing van de voeding eraf halen (en dus ook dat stomme 5cm fannetje wat daar in zit.
- een iets grotere fan achterin stoppen (zo groot als mogelijk
- cd-rom wil ik stealth maken (nog niet goed gekeken of dat wel mogelijk is)

ik denk trouwens dat je behoorlijk moet oppassen als je een handvat aan de 'deksel' maakt; ik vind het aluminium best wel dun van de behuizing ...

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

leuk die castmods ... maar ik bedoel eigenlijk zuiver en alleen de FCPGA2 mod ... daar ligt de echte uitdaging volgens mij ;)
Is zo'n mod makkelijk te doen? En weegt dat op tegen het prijsverschil tussen de SV25 vs. SV24?

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Op zaterdag 16 maart 2002 23:29 schreef Gman het volgende:

[..]

Je meent dit toch niet?
Ja schroeven lijkt met het best, een sterke las in aluminium is moeilijk te maken. Alternatief (en veel mooier) is lijmen, er zijn speciale alu-lijmen waar het mee kan, daar lijmen ze zelfs vliegtuigen mee in elkaar :-) .
Pagina: 1