120GXP van IBM --> Maar 8 uur gebruiken ???

Pagina: 1
Acties:

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
hallo hallo

ik las op tweakers een tijdje terug dat het voor de nieuwe serie harddisks van IBM (120GXP) beter is deze niet langer als 8 uur te gebruiken |:( ??? Weet iemand hier meer van ?

75GXP = :?
60GXP = ;)
120GXP = ???

En mensen dit is mijn mening duz wijs me niet op allerlei dingen dat ook de 60GXP's niet goed zijn... Thnx

Verwijderd

IBM heeft gezegt dat het beter was om alle schijven van hun
niet langer dan 8 uur per dag te laten draaien, dus niet alleen de nieuwe typen. :?

Verwijderd

Ik wil niet zaniken hoor, maar na al die bullshit die IBM de laatste tijd met z'n hd's heeft verkocht snap ik niet goed dat er nog mensen zijn die -nu- voor een hd van dat merk kiezen...

Eerst de kat uit de boom en wat mij betreft zit die d'r nog in.

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
ja daar heb je gelijk in, maar ik heb een klein computerbedrijf en ik heb met de DTLA's (de 75GXP's) wel wat gedonder gehad, maar uiteindelijk viel het wel mee. En met de ICL35's (de 60GXP's) heb ik nog maar één schijf moeten terugsturen... Een op de ontzettend veel ! ;)
dus, - eigenwijs of niet - ik kan moeilijk van IBM afstappen omdat iedereen ZEGT dat ze zo slecht zijn, en zelfs IBM zelf...! :( Is de hele situatie misschien niet wat opgeblazen, en dat er een hele vracht slechte IBM's is geweest (naast het feit dat bekend is dat er iets aan mankeert) waardoor hier op tweakers haast iedereen klaagde over de IBM's ?

Verwijderd

heheheehe Maar 8 uur draaien per dag het liefst.. tis toch wat tegenwoordig ,, straks verkopen ze je een geocde athlon en intel proc met het bericht,, gelieve elk half uur een pauze in te lassen,,, das toch te gek voor woorden......

ik ben zelf een gxp75 30 gigger kwijtgeraakt... teveel donkey hashing (swappen van enkele gigs) :) daarna overgestapt op ander merk.,.. geen problemen meer.
:P

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 12:18 schreef SjoZ het volgende:
(...)Is de hele situatie misschien niet wat opgeblazen, en dat er een hele vracht slechte IBM's is geweest (naast het feit dat bekend is dat er iets aan mankeert) waardoor hier op tweakers haast iedereen klaagde over de IBM's ?
Ik begrijp je vraag niet helemaal, maar feit is wel dat er een wereldwijde klaagzang over die rotte hd's is geweest, en feit is ook dat IBM daar maar schoorvoetend gehoor aan heeft gegeven. Dat is m.b.t. een vitaal onderdeel als een hd (eigenlijk het belangrijkste onderdeel van een puter, zeker voor bedrijven) wel heel erg beschamend. Onbegrijpelijk ook.

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-04 11:08
Je moet het zo zien met die acht uur:

* Die HD's hebben een bepaalde levensduur
* Daarnaast hebben ze een bepaald aantal draaiuren
* IBM rekent de levensduur uit door per dag 8 draaiuren te rekenen
* Dus als de schijf 24/7 draait heeft ie een kortere levensduur
* Iemand (bij theinquirer geloof ik) heeft dit op een net iets andere manier omschreven
* Iemand (wederom bij theinquirer geloof ik) heeft bovenstaande ook uiteengezet.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op zondag 17 maart 2002 12:18 schreef SjoZ het volgende:
ja daar heb je gelijk in, maar ik heb een klein computerbedrijf en ik heb met de DTLA's (de 75GXP's) wel wat gedonder gehad, maar uiteindelijk viel het wel mee. En met de ICL35's (de 60GXP's) heb ik nog maar één schijf moeten terugsturen... Een op de ontzettend veel ! ;)
dus, - eigenwijs of niet - ik kan moeilijk van IBM afstappen omdat iedereen ZEGT dat ze zo slecht zijn, en zelfs IBM zelf...! :( Is de hele situatie misschien niet wat opgeblazen, en dat er een hele vracht slechte IBM's is geweest (naast het feit dat bekend is dat er iets aan mankeert) waardoor hier op tweakers haast iedereen klaagde over de IBM's ?
Nou dit bewijst maar eens hoe dik de "IBM is slecht" bullshit is.
De 75GXP is idd 1 doffe ellende.
De 60GXP zijn goed te doen maar vanwege de 75GXP schreeuwd iedereen het meteen van de daken als zijn IBM dood is :r

En die 8 uur per dag....ach dat is maar een advies maar het is echt niet zo dat als je meer uren draait dat ze dan stuk gaan.
Tip: Zet je HDD powerdown aan.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op zondag 17 maart 2002 14:07 schreef Gman het volgende:
Tip: Zet je HDD powerdown aan.
Dat constant up en down spinnen sloopt ze echt wel meer dan ze continu te laten draaien.
Die 8 uur slaat echt gewoon nergens op.
Die dingen worden niet warmer naar mate ze langer aanstaan ofzo, dus 8 of 24 uur per dag moet echt geen bal uitmaken.
Het is gewoon stom dat IBM zulke uitspraken doet.

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 14:24 schreef sjuk het volgende:

[..]

Dat constant up en down spinnen sloopt ze echt wel meer dan ze continu te laten draaien.
Die 8 uur slaat echt gewoon nergens op.
Die dingen worden niet warmer naar mate ze langer aanstaan ofzo, dus 8 of 24 uur per dag moet echt geen bal uitmaken.
Het is gewoon stom dat IBM zulke uitspraken doet.
Ik denk dat het wel ergens op slaat, natuurlijk slijt een HD minder als hij ipv 24 uur maar 8 uur draait, maar het is wel een belachelijke uitspraak idd. Ik bepaal zelf wel hoe lang m'n HD draait (de hele dag dus >:)), daar moet dat apparaat maar tegen kunnen. Zoniet: :r IBM

Maar mijn 60GXP draait in elk geval nog vrolijk 24-7, al bijna een jaar, dus ik trek me niks van al die flauwekul aan. Ik zie het wel.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik ben zelf een gxp75 30 gigger kwijtgeraakt... teveel donkey hashing (swappen van enkele gigs) daarna overgestapt op ander merk.,.. geen problemen meer.
is dat slecht voor je schijf dan? een schijf moet er toch tegen kunnen om ff lekker op zijn hardst te werken?

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 16:11 schreef smvs het volgende:
is dat slecht voor je schijf dan? een schijf moet er toch tegen kunnen om ff lekker op zijn hardst te werken?
Ja, daarom is 'ie ook overgestapt op een ander merk.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ja, daarom is 'ie ook overgestapt op een ander merk.
sinds wanneer kan je je schijf niet meer hard laten werken? dat is dus slecht? geloof je het zelf.

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Nou ja, die IBM's zullen wel brak zijn, maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik er goeie ervaringen mee heb. Zoals eerder gezegd acht ik de 75GXP's niet helemaal betrouwbaar meer nee, maar de 60GXP's vertrouw ik op dit moment nog volledig...

En wat idd ook zo is: als iemand een slecht verleden heeft met een 75GXP, en nu toevallig een 60GXP heeft die moeilijk doet, zal deze persoon waarschijnlijk voor zijn leven lang zeggen dat IBM's klote zijn... Is ook logisch - maar of het dan ook zo is ?

Iedereen in ieder geval bedankt voor de zinnige reacties ;)

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 16:33 schreef smvs het volgende:
sinds wanneer kan je je schijf niet meer hard laten werken? dat is dus slecht? geloof je het zelf.
Mijn antwoord op je vraag goed lezen. |:(

Verwijderd

Nou ik heb vandaag me hdtje heel de dag aangehad en hij werkt nog perfect ;) (duh) Maar die 120GXP's zijn echt vet snel en superstil als ik een nieuwe zou kopen zou ik weer een IBM 120 GXP kopen.

Ik heb em gekoeld door eronder een fan te laten blazen op 5v en vanaf de voorkant blazen er 3 kleine koelertje koele lucht overheen ook op 5v. (justcooler 3-way cooling). Dus die dingen hoor je niet en de hd houd z'n hoofd c00l B-)

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Ik heb er 3 besteld :) altijd voorzichtig zijn :) Als het nix is die 120GXP's horen jullie het nog wel van me...
Bedankt !
Pagina: 1