Toon posts:

Problemen met ASUS A7V266 plank.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Western Digital Hard Disk 40GB UDMA100 7200rpm
ASUS V7100
Realtek 100Mbit WOL
SBLive 5.1

Ik krijg de meest vage blue screens tijdens het installeren van software in Win2k.

IRQ not let or equal
Memory manager

Service Pack 2 installeerd niet. Kan smlogsvc.exe niet kopieren (komt 3x voorbij als je zegt ga maar door zonder te installeren).

Verder als je een programma zoals Divx installeerd crashed ie ook. Bij windowsupdate.com crashed ie als die site je pc gaat onderzoeken.

Ik heb nu die SBLive eruit gehaald en dat schijnt wel te helpen, zat in onderste pcislot (5).

Wat kan het probleem zijn??

Install volgorde:

Win2k
Winzip
Via
SB
VGA
SP2 (wat niet wilde zonder de SBlive te verwijderen).

Is m'n SBlive stuk? of mijn plank? Heb ook al de nieuwste drives van VIA4in1 geinstalleerd hielp ook niet. Moet het ding in een ander PCI slot. In de search kon ik mijn antwoord helaas niet vinden.

Verwijderd

heb je al met de latency patch gespeeld van via...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 22:41 schreef mrneo911nl het volgende:
heb je al met de latency patch gespeeld van via...
de watte :?

nee dus. *zoeken gaat*

Verwijderd

http://www.viaarena.com/?PageID=2

hier staan nog een paar downloads voor via
ik geloof dat die lecancy patch te vinden is op http://www.viahardware.com

Verwijderd

Topicstarter
ff. kijken...

krijg nu dit blue screen:

Multiple IRP complete requests.

Verwijderd

hmm ik weet het nie meer dan :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 23:18 schreef mrneo911nl het volgende:
hmm ik weet het nie meer dan :?
geeft niet. Ik ook niet. :{

Verwijderd

Topicstarter
SBlive zit er weer in.
Volgende blue screen:
PFN List Corrupt.

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Helpt het aanzetten van 'delayed transaction' in het BIOS iets? Probeer ook eens je SBLive! in een ander slot te proppen, wil ook nog wel eens helpen.

Verwijderd

geheugen ? zet pnp uit in bios assign irq toe met hand en zet acpi uit of doe een schone instal zonder acpi f5 indrukken bij het eerste blauwescherm en selecteer standaard pc, instal de via latency patch en de via ide drivers moet dan goed komen zoniet is je geheugen brak

Verwijderd

Topicstarter
SBlive doet ut prima in m'n eigen A7V, geen gezeik mee.
Denk dat het toch het geheugen is, ben nu een memorytest proggel aan het draaien, maar gezien de bluescreens en de betekenissen van die bluescreens volgens technet.com is het geheugen idd rot. Wordt dus effe omruilen. Wel klote. Had ik beter m'n weekend in de kroeg kunnen brengen ipv zitten kutten met die klote pc. :{

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geheugen vanmiddag omgeruild bij de computerwinkel, maar ik blijf bovenstaande problemen houden.
Bij de installatie van SP2 zegt ie steeds dat ie bepaalde files niet kan kopieren. Tot ie maar weer eens vast loopt in een mooie blue screen.

Zou het moederbord zelf kaduuk kunnen zijn???

Verwijderd

Topicstarter
Heb net met mycom aan de lijn gehangen. En die melden het volgende:

Mijn netwerkkaart moet niet in PCI slot 2 maar in PCI slot 1 omdat 3 blijkbaar geshared is met het AGP slot. (Dacht dat dat altijd slot 1 was :?)
Mijn SBLive uit PCI slot 5 halen en in PCI slot 3 stoppen en in het bios IRQ 5 geven (heeft ie al maar zit in slot 5).

Verwijderd

ik heb de a7v266 en had vergelijkbare problemen, probeer de niewuste (evt. beta) bios, die loste bij mij alles op. Heb een athlon 1200, asus v7100 video en 40 gb ibm hd, eerst had ik een live nu een terratec soundcard. en na de bios update werkte alles weer. Had een stel bsod's onder w2k en xp en de beruchte datacorruptie i.c.m sb live

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 13:24 schreef tktijntje het volgende:
ik heb de a7v266 en had vergelijkbare problemen, probeer de niewuste (evt. beta) bios, die loste bij mij alles op. Heb een athlon 1200, asus v7100 video en 40 gb ibm hd, eerst had ik een live nu een terratec soundcard. en na de bios update werkte alles weer. Had een stel bsod's onder w2k en xp en de beruchte datacorruptie i.c.m sb live
Data corruptie?
Zou daar ook ondervallen:
Het niet kunnen formatteren van de D & E partitie
Het niet kunnen installeren van SP2 (win2k), komt met de melding dat files niet kunnen worden gekopieeerd.

De nieuwste final bios is 1006 en die staat er ook op.

Verwijderd

Topicstarter
Niks helpt. :{

Mag het van de verkoper komen omruilen voor een A7V266-E plank (met wat bijbetaling uiteraard). Hopen dat daarmee dan het gezeik over is. Bagger zooi :{

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 11:09 schreef awraeven het volgende:
Heb net met mycom aan de lijn gehangen. En die melden het volgende:

Mijn netwerkkaart moet niet in PCI slot 2 maar in PCI slot 1 omdat 3 blijkbaar geshared is met het AGP slot. (Dacht dat dat altijd slot 1 was :?)
Mijn SBLive uit PCI slot 5 halen en in PCI slot 3 stoppen en in het bios IRQ 5 geven (heeft ie al maar zit in slot 5).
Niet slot 3, maar slot 2 is shared met je AGP-slot (typfoutje). Slot 2 moet je dus altijd vrijlaten. En ik zou de SBLive in slot 4 zetten, omdat dat je enige slot is die niet shared is.

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost door een A7V266-E te halen.
SBLive in 5
LAN in 4

geeeeeeeeeeen gezeik meer. :)

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 22:39 schreef awraeven het volgende:
Western Digital Hard Disk 40GB UDMA100 7200rpm
ASUS V7100
Realtek 100Mbit WOL
SBLive 5.1

Ik krijg de meest vage blue screens tijdens het installeren van software in Win2k.

IRQ not let or equal
Memory manager

Service Pack 2 installeerd niet. Kan smlogsvc.exe niet kopieren (komt 3x voorbij als je zegt ga maar door zonder te installeren).

Verder als je een programma zoals Divx installeerd crashed ie ook. Bij windowsupdate.com crashed ie als die site je pc gaat onderzoeken.

Ik heb nu die SBLive eruit gehaald en dat schijnt wel te helpen, zat in onderste pcislot (5).

Wat kan het probleem zijn??

Install volgorde:

Win2k
Winzip
Via
SB
VGA
SP2 (wat niet wilde zonder de SBlive te verwijderen).

Is m'n SBlive stuk? of mijn plank? Heb ook al de nieuwste drives van VIA4in1 geinstalleerd hielp ook niet. Moet het ding in een ander PCI slot. In de search kon ik mijn antwoord helaas niet vinden.
Ik had ook zeer veel problemen met mijn MSIK7T266A (VIA chipset). Alleen maar blue screens. VIA 4 in 1 drivers geinstalleerd, maar niets hielp. Een zwaar instabiel systeem. Ik heb na 4 weken drama het systeempje omgeruild voor een Asus P4B266 en Intel PVI 1800. Dit is werkelijk een super systeem. Dus raad ik je aan iets meer geld uit te geven aan Intel, maar dan heb je ook echt een waanzinnige mobo en cpu. Zeer stabiel. Werkelijk alles draait hierop.
Pagina: 1