Shockwave Multiuser Server - kan niet connecten

Pagina: 1
Acties:

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:24

Tarin

Just plain weird.

Topicstarter
Ik heb een probleempje met m'n Shockwave Multiuser Server: ik ben een chatboxje in elkaar aan het prutsen, en deze werkt prima op zich, maar als van buiten m'n eigen thuisnetwerk wil gaan connecten kan hij niets vinden.

Ik draai Apache om het chatbestandje (chat.dcr) te hosten, en de Shockwaveserver staat ingesteld op het internetIP (dus niet 192.168.0.1 oid).
Vanaf m'n eigen pc kan ik netjes connecten, en vanaf een andere pc in ons netwerkje ook (zoeken naar inetIP/chat.dcr), maar als iemand anders wil connecten kan hij niets vinden en timed de verbinding uit (nuw werkwoord :?)

Heeft iemand ervaring met dit systeem? Ik kan er niet echt meer wijs uit worden.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Topicstarter
Ik gebruik trouwens Director (Educational Edition :Y)) 8.0, en ik draai Multiuser Server 2.1.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kan de site van de maker daarvan je niet helpen? Het lijkt me best wel een duur pakket, dus zal de helpfunctionaliteit ook wel in orde zijn :)

Heb je ook geen firewalls draaien? (ik moet toch IETS zeggen ;) )

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02-2025
Probleem van flash is dat hij alleen naar server kan connecten waar hij op staat, als hij op internet staat dan :(
weet niet of dat ok zo in Director of flashMX is

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 15:24 schreef Blue-eagle het volgende:
Kan de site van de maker daarvan je niet helpen? Het lijkt me best wel een duur pakket, dus zal de helpfunctionaliteit ook wel in orde zijn :)

Heb je ook geen firewalls draaien? (ik moet toch IETS zeggen ;) )
Ik had bij wijze van test m'n firewall uitgezet, en hij wilde nog steeds niets doen..

Bij het opzetten van de boel heb ik de aanwijzingen in de help gevolgd (zat een chatscript bij als tutorial :Y)). Hij connect dus wel, maar alleen vanuit ons huisnetwerkje..

edit: duur proggie valt wel mee.. het is de Educational Edition, dus een of andere campuslicentie.. Maar het werkt :)
Op zondag 17 maart 2002 21:24 schreef Martink het volgende:
Probleem van flash is dat hij alleen naar server kan connecten waar hij op staat, als hij op internet staat dan :(
weet niet of dat ok zo in Director of flashMX is
Voor alle duidelijkheid: ik draai apache en die SW server op dezelfde pc (die tevens internetserver is).
Vanaf die pc kan ik daarna netjes connecten, en ook vanaf een andere pc in ons netwerk, maar anderen krijgen allemaal dezelfde fout: hij timed out omdat hij niet binnen 30 seconden de server ziet :'(.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Topicstarter
Heeft er hier echt niemand ervaring met die SWserver?

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Ikke niet, en iedereen die ik spreek die dat wel doet of liegt daarover, of kan me er niets van uitleggen, of zegt dat het veels te lastig is.

Lijkt me een bere-gaaf pakket maar ik krijg er geen reactie van, erg zonde want het kan een hoop leuke dingen in combinatie met Flase of Director.

www.director-online.com ? staat een hoop maar ook niet veel werkbaars. succes.
Pagina: 1