Wel gewoon eens geprobeerd normale kabels te splitten en daarna te omwikkelen met tape, geloof me het is super makkelijk, was met 2 kabels een halfuurtje bezig, en er kan weinig mis gaan... Dus waarom kopen mensen ze... Geld teveel ofzo
Volgens mij heeft iedereen hier z'n eigen mening over, maar ik denk wel dat deze gesloten kan worden, toch?
Weet je zeker dat 't goed is en dat je een professionele afwerking hebt.Op zaterdag 16 maart 2002 22:05 schreef X101X het volgende:
Wel gewoon eens geprobeerd normale kabels te splitten en daarna te omwikkelen met tape, geloof me het is super makkelijk, was met 2 kabels een halfuurtje bezig, en er kan weinig mis gaan... Dus waarom kopen mensen ze... Geld teveel ofzo
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Yup, mensen met te veel geld, of gewoon pure luiheid
Arrows are made to fly, so are aeros.
Ja dat weet ik zeker, wel eens aan fluoricerende tape gedacht, geeft leuk effect hoor..... Ik was gewoon zeer verbaasd toen ik las dat mensen die dingen kopen....
Zodat het ook netjes uitziet met fabrieks af gefabriceerde gele, groene en witte ronde kabels in de juiste verschilende lengtes dan zo'n beun rond verneukte plattekabel die het nog net doet.
This maar wat je belangrijk vind.
This maar wat je belangrijk vind.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Mensen zijn misschien ook wel bang dat ze kapot gaan. Je moet ze toch een klein stukje in de lengte insnijden.
Verwijderd
Hoe zit et nou met de foute data overdracht die die rounded
cables veroorzaken? Klopt dit? Of lult -MAD- weer es uit z'n
nek
/me wil ze ook kopen, m'n HQ-08 airflow zuigt...
Zelf maken doe ik dus NIET, ik ben zeer zeer lomp af en toe...
Daarbij verwijs ik lichtjes naar m'n Viper II
Maar goed, storing dus... Bullshit, of?..
cables veroorzaken? Klopt dit? Of lult -MAD- weer es uit z'n
nek
Zelf maken doe ik dus NIET, ik ben zeer zeer lomp af en toe...
Daarbij verwijs ik lichtjes naar m'n Viper II
Maar goed, storing dus... Bullshit, of?..
Ok, als je echte rondje kabels hebt, dan is het vet, maar de meeste zijn gewoon normale kabels met krimpkous erom heen.....
rounded cabels zijn langer en mooier , en geen risico om mis te snijden ....
Verwijderd
Heel zeker weten!!!??Op zaterdag 16 maart 2002 22:14 schreef X101X het volgende:
Geen storing hoor... Heb het dus gewoon ff gedaan, en het effect is goed, geen storing, maar temp wel ff 5 graden omlaag.....
Dat die temp bij mij omlaag gaat, weet ik wel _HEEL_ zeker,
ik zal es pics hier posten van de binnenkant van m'n kast
Heeeeel nijs
En -MAD-?
Ja, ik heb vroeger dus ook zelf geprobeerd een kabel te modden. Resultaat: een verneukte IDE-kabel. Ik had er nog twee op reserver liggen, dus nog maar een keer proberen - nog voorzichtiger. Resultaat: weer een verneukte IDE-kabel.
Het gaat echt niet zo makkelijk, dat splitten van die frutkabeltjes. Je moet echt een erg scherp stanleymes ofzo gebruiken en dan echt supervoorzichtig zijn... voordat je het weet ligt je kabel in gort, zeker als het een UDMA/66 kabel is.
Het gaat echt niet zo makkelijk, dat splitten van die frutkabeltjes. Je moet echt een erg scherp stanleymes ofzo gebruiken en dan echt supervoorzichtig zijn... voordat je het weet ligt je kabel in gort, zeker als het een UDMA/66 kabel is.
Ik heb ze toevallig overkocht van iemand. 4*ata100 kabels en een floppy kabel voor €10.
Zien er toch iets professioneler uit dan mijn oude (zelf-gerounde) kabels
Zien er toch iets professioneler uit dan mijn oude (zelf-gerounde) kabels
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Waarom laten mensen hun ramen lappen?
Waarom bakken mensen hun brood niet zelf?
Waarom laten mensen een kleine beurt door de garage doen?
Waarom laten lenige mensen zich pijpen?
oeps, mag dit?
oeps, mag dit?
Verwijderd
lammar haal twee topics door elkaarOp zaterdag 16 maart 2002 22:05 schreef X101X het volgende:
Op zaterdag 16 maart 2002 22:32 schreef frytzzz het volgende:
LUIHEID
LUIHEID
LUIHEID
LUIHEID
oeps, mag dit?
![]()
HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x
Die dingen kosten bijna niks meer dan gewone IDE kabels.
Ik kan het je nog sterker vertellen, bij een winkelketen waar ik de naam niet van zal noemen hebben ze echt rampkabels (na 4x ligt de connector in 2en) en ze zijn duur.
Er zit ook nog een marge op van 70%
Je bent pas gek als je gewone kabels koopt.
Ik heb me oude 40aderige kabels wel zelf rond gemaakt, maar zo'n prefab is gewoon echt mooier&steviger, je kan zeggen wat je wilt maar daar ben ik zeker van overtuigd.
Met die 40 aderige had ik al moeite en ATA100 kabels zie ik niet echt zitten.
Ook al heb ik er nu genoeg om ff te proberen.
Ik kan het je nog sterker vertellen, bij een winkelketen waar ik de naam niet van zal noemen hebben ze echt rampkabels (na 4x ligt de connector in 2en) en ze zijn duur.
Er zit ook nog een marge op van 70%
Je bent pas gek als je gewone kabels koopt.
Ik heb me oude 40aderige kabels wel zelf rond gemaakt, maar zo'n prefab is gewoon echt mooier&steviger, je kan zeggen wat je wilt maar daar ben ik zeker van overtuigd.
Met die 40 aderige had ik al moeite en ATA100 kabels zie ik niet echt zitten.
Ook al heb ik er nu genoeg om ff te proberen.
Verwijderd
Ik heb ook mijn eigen ide kabels gemod,
er kan echt weinig mis gaan! doe het ook niet met een stanley mes, maar gewoon met een schroeven draaier,
maar ik moet wel zeggen dat het moeilijker is te doen, met een ata 66/100 Kabels.
er kan echt weinig mis gaan! doe het ook niet met een stanley mes, maar gewoon met een schroeven draaier,
maar ik moet wel zeggen dat het moeilijker is te doen, met een ata 66/100 Kabels.
Als je je kast netjes opruimt, zitten platte kabels ook niet in de weg. persoonlijk heb ik liever SCSI kabels van 1,2meter, die zijn lekker makkelijk weg te werken en dankzij de lengte boeit het niet dat ze plat zijn
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
$ 30 2x IDEOp zaterdag 16 maart 2002 22:51 schreef Go0s het volgende:
Die rounded flatcables zijn wel fucking duur vind ik.Anders had ik ze ook allang!!
$ 11 1x FDD
Dat is dus 35 Gulden per ATA100 kabel
Ik kocht die standaard dingen ook voor 35 Gulden.
Je moet natuurlijk niet bij OCShop kijken.
Er zijn best veel gewone zaken die ze hebben hoor tegenwoordig.
Ik wil alleen maar aangeven dat het ZO raar ook weer niet is.
Achjah binnenkort Serial ATA
ik heb er hier een paar liggen (ronde kabels)
deze heb ik gekocht omdat ze 90cm lang zijn en daardoor kan ikzelf de plaats kiezen (in mijn big tower) van mijn ide-apparaten
want bij de standaard ide ata-66 kabels ben je gebonden aan de lengte van de kabel
ik dacht dat ze standaard 45cm zijn toch?
deze heb ik gekocht omdat ze 90cm lang zijn en daardoor kan ikzelf de plaats kiezen (in mijn big tower) van mijn ide-apparaten
want bij de standaard ide ata-66 kabels ben je gebonden aan de lengte van de kabel
ik dacht dat ze standaard 45cm zijn toch?
I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.
Een tip voor splitten, ik zou een schroevedraaier zeker af raden, ik heb het met zo'n scalpel gedaan, je weet wel zo'n operatie mesje, gewoon achter elkaar een insnijding van een cm gemaakt en toen gewoon doorgetrokken, heel makkelijk... Als je zo;n mesje niet hebt zou ik gewoon een afbreekmesje gebruiken, dat is ook te doen, een nee geen storing, echt niet weest gerust.....
Verwijderd
Gaat ook heel goed met een niet al te scherpe veiligheidsspeld (geen kans op blootsnijden van kabel).
Ok ok dat is wel een goeie, scalpel moet goed gaan.
Dat trekken moet je ook secuur doen anders trek je er zo een gat in de wand.
Dat trekken moet je ook secuur doen anders trek je er zo een gat in de wand.
Ligt eraan of je hem goed hebt ingesneden, je moet het natuurlijk wel een beetje precies doen, maar bij mij ging het maar 1 keer fout, toe lag het kabeltje open, wat geen probleem was, want hij doet het nog steeds..... (ze zijn tenslotte niet afgeschermt ofzo, het is enkel bescherming....)
Wat kost zo'n kabel nou helemaal? Al is ie 10euro duurder, ik zit niet echt aan mijn geld gebakken.
Ik zie hier wel eens casemods voorbij komen waarbij kabels met tape rond zijn gemaakt. Ik vind 't er erg amateuristisch en lelijk uitzien.
Als je er geen geld voor over hebt, is 't natuurlijk prima om die dingen met tape rond te maken, maar ik vind 't niet mooier.
Ik zie hier wel eens casemods voorbij komen waarbij kabels met tape rond zijn gemaakt. Ik vind 't er erg amateuristisch en lelijk uitzien.
Als je er geen geld voor over hebt, is 't natuurlijk prima om die dingen met tape rond te maken, maar ik vind 't niet mooier.
...
inderdaad gewoon zachtjes duwen met een speld, en er dan meerdere malen overheen gaan totdat je er doorheen bent. Wat betreft storing, in principe heb je wel last van storing, maar ik heb op een site gelezen waar ze de performance voor en na vergeleken en er zat gewoon geen verschil in!!!! gewoon zelf doen dus!!!!
Inderdaad is die speld wel een goeie zeker voor de wat minder preciesere mensen onder ons, ben zelf instrumentmaker, dus kijk niet op micrometertje, en heb dus een redelijk vaste hand.......
Hier ben ik het mee eens, het gaat al gauw te amateuristisch uitzien.Op zaterdag 16 maart 2002 23:19 schreef Bas_f het volgende:
Wat kost zo'n kabel nou helemaal? Al is ie 10euro duurder, ik zit niet echt aan mijn geld gebakken.
Ik wil een zeer strak systeem gaan bouwen (spullen zijn onderweg
Verwijderd
Wat maakt dat in vredesnaam uit als je tenminste geen raam in je case hebt?Op zaterdag 16 maart 2002 23:24 schreef Gman het volgende:
Hier ben ik het mee eens, het gaat al gauw te amateuristisch uitzien.
Precies, het ging mij erom, dat AMD duron 700 op 900 kon draaien met standaard koeler en max van 37 graden, daar ben ik tevreden mee, wat zal mij het bommen hoe kassie er van binnen uitziet, hij staat bij mij dicht en mot er ook geen raampie in, hebben jullie daar ook gordijntjes voor hangen......
Dude...je zit wel te posten in Overclocking & Case Modding.Op zaterdag 16 maart 2002 23:34 schreef X101X het volgende:
Precies, het ging mij erom, dat AMD duron 700 op 900 kon draaien met standaard koeler en max van 37 graden, daar ben ik tevreden mee, wat zal mij het bommen hoe kassie er van binnen uitziet, hij staat bij mij dicht en mot er ook geen raampie in, hebben jullie daar ook gordijntjes voor hangen......
Dat betekend dus dat er akelig veel mensen zijn die WEL een raampje hebben en het dus wel boeit.
Ik heb dus nergens last van, al een halfjaar geleden gedaan, en nog nooit een storing gehad.... Het antwoord is dus nee, je krijgt geen storing...... (Als het zaakie storingsgevoelig was geweest hadden ze wel in een afgeschermde omhulsel gezeten, maar das niet het geval, wees dus maar niet bang.....
Verwijderd
Bedankt! Ik ga ze nu ook zeker kopuh!Op zondag 17 maart 2002 00:29 schreef X101X het volgende:
Ik heb dus nergens last van, al een halfjaar geleden gedaan, en nog nooit een storing gehad.... Het antwoord is dus nee, je krijgt geen storing...... (Als het zaakie storingsgevoelig was geweest hadden ze wel in een afgeschermde omhulsel gezeten, maar das niet het geval, wees dus maar niet bang.....
/me kijkt Stanley lief aan voor een aflever adresje
Ging dus in dit geval voor mij om overclocking, case modding is daar toch van gescheiden of niet........Op zondag 17 maart 2002 00:28 schreef Gman het volgende:
[..]
Dude...je zit wel te posten in Overclocking & Case Modding.
Dat betekend dus dat er akelig veel mensen zijn die WEL een raampje hebben en het dus wel boeit.
Verwijderd
Die dingen kosten al geen zak meer als gewone IDE kabels en zoals gezegd staan ze veel proffesioneler . Mijn voedingkabels heb ik ook gewoon zwarte isolatietape rond gedaan , maar das echt lelijk gewoon . Het beste wat je dan doet is het volgende : Haal slang met binnendiameter als de dikte van de kabels die erin moeten , snij die langs de bovenkant open(je kan voor een phat effect em een UV laagje ofzo geven) en douw daar dan je kabels in , als je hem niet een UV laag geeft draai er DAN tape rond en plak em anders aan de snijranden toe
$30 != 35 guldenOp zaterdag 16 maart 2002 22:57 schreef Gman het volgende:
[..]
$ 30 2x IDE
$ 11 1x FDD
Dat is dus 35 Gulden per ATA100 kabel
Ik kocht die standaard dingen ook voor 35 Gulden.
meer in de buurt van de 33 EURO
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
omdat sommigen ook zitten met de lengte..
zow moet ik nu 4x ata100 rounded cable hebben ivm de 90cm.. als iemand ze niet meer gebruikt en ze wel heeft gekocht, dus niet zelf gemaakt heeft dan heb ik intresse...
zow moet ik nu 4x ata100 rounded cable hebben ivm de 90cm.. als iemand ze niet meer gebruikt en ze wel heeft gekocht, dus niet zelf gemaakt heeft dan heb ik intresse...
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
Op zaterdag 16 maart 2002 22:32 schreef frytzzz het volgende:
Omdat ze het kunnen natuurlijk!!!:-)
![]()
Er zit een gigantische berg error correctie tussen HD en controller. Je zal dus niet erg snel data corruptie krijgen.Op zondag 17 maart 2002 00:26 schreef _Brake_ het volgende:
Krijg je nou wel of geen last van storing
De meesten die hun kabels gerond hebben zeggen niets te merken, en dat kan heel goed kloppen. Wil je echter zekerheid dan moet je nauwkeurig benchen. Mischien is er software waarbij je naar het verkeer over de ata kabel kan kijken (bij xboxhacker hadden ze zoiets
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Zoals ik al eerder zei, mocht het zaakie nou zo storingsgevoelig zijn, dan had het allemaal wel in een afgeschermde kabel gezeten, en dat is dus niet het geval, vandaar dat ik bijna zeker weet dat het risico op storing bij normale IDE kabels en rounded IDE kabels gewoon net zo groot is....
Ik had eerst ook zlef mijn kabels geround, maar later heb ik de onderstaande gekocht, gewoon omdat ik ze mooier vind met dat metalen vlechtwerk om de kabel 
The ramblings of an idiot
2 stuks voor 30$ betekend dat.Op zondag 17 maart 2002 04:10 schreef Acid_Burn het volgende:
[..]
$30 != 35 gulden
Ik heb gister 2 zwarten gehaald (Ultra ATA 100) voor €10,- per stuk. De ATA 33 kabels maak ik zelf.
(weet ook niet waarom ik dit vertel aan jullie, maarja ik moest gewoon effe wat kwijt)
(weet ook niet waarom ik dit vertel aan jullie, maarja ik moest gewoon effe wat kwijt)
Waar heb je ze gehaald dan?
da's wel een nice price.
da's wel een nice price.
http://www.tweakers.net/pricewatch/18647
Mooi die pricewatch
Ik zelf heb ze ook gewoon gekocht, ik kan ze niet zelf maken en ik wil ze niet zelf maken. Vind er geen reet aan om zoiets te doen, en dat anderen daar wel plezier in hebben kan ik me voorstellen, maar er zijn ook gewoon mensen zoals ik die het makkelijk en meteen goed willen hebben.
Vandaar dus dat ik ze gewoon koop, ze zijn niet zo duur en het is meteen goed zonder moeite.
Mooi die pricewatch
Ik zelf heb ze ook gewoon gekocht, ik kan ze niet zelf maken en ik wil ze niet zelf maken. Vind er geen reet aan om zoiets te doen, en dat anderen daar wel plezier in hebben kan ik me voorstellen, maar er zijn ook gewoon mensen zoals ik die het makkelijk en meteen goed willen hebben.
Vandaar dus dat ik ze gewoon koop, ze zijn niet zo duur en het is meteen goed zonder moeite.
Zoals ik al zei, het ging mij helemaal niet om het zaakie eruit zag, meer dat de temp. gewoon omlaag ging, en ik heb ze sneller gemaakt dan dat ik ze moet bestellen etc. dus vandaar.....
Verwijderd
Ik heb ook 4 rounded kabels besteld voor in mijn case.
1 x floppy
2 x IDE 45cm
1 x IDE 90cm
Ik gebruik nu alleen de IDE 90 cm, die andere kabels liggen weer hier om terugestuurd te worden.
Ik wou al mijn IDE kabels vervangen voor ronde kabels, alleen was dit dus niet zo'n succes. Deze ronde kabels zijn veel minder soepel en nemen veel te veel ruimte in. Het paste gewoon niet in mijn kast.
Ik zeg Rounded IDE kabels zuigen echt hard, doe mij maar gewone platte kabels. Met platte kabels heb je ook nog een betere performance!
1 x floppy
2 x IDE 45cm
1 x IDE 90cm
Ik gebruik nu alleen de IDE 90 cm, die andere kabels liggen weer hier om terugestuurd te worden.
Ik wou al mijn IDE kabels vervangen voor ronde kabels, alleen was dit dus niet zo'n succes. Deze ronde kabels zijn veel minder soepel en nemen veel te veel ruimte in. Het paste gewoon niet in mijn kast.
Ik zeg Rounded IDE kabels zuigen echt hard, doe mij maar gewone platte kabels. Met platte kabels heb je ook nog een betere performance!
www.regenboog.netOp zondag 17 maart 2002 11:25 schreef Gman het volgende:
Waar heb je ze gehaald dan?
da's wel een nice price.
Verwijderd
Ik heb dus ook die van www.regenboog.net
Deze kabels zijn gewoon zwaar slecht, de kabels zijn te dik en niet elastisch genoeg. Ze nemen gewoon meer ipv minder ruimte in. Ik kan ze gewoon niet gebruiken omdat ze teveel ruimte nemen in mijn kast.
Ik heb ook 4 kabels nodig voor al mijn apparaten, en ik gebruik nu mijn platte kabels weer. Die ronde kabels ga ik weer terugsturen naar www.regenboog.net
Die lui van regenboog reageren niet op email, ik heb ze nu al 3 x gemaild in 1 week tijd!
Verwijderd
Waarom ?? als ik je post lees gaat het erom waarom ze ze zelf maken... nou, heel simpel, ik ga niet in m`n IDE kabels snijden met een mesje, ben je gek, ik ben veels te bang dat ik iets kapotsnijd...
Ik heb m`n eigen kabels ook rond gemaakt, tape eromheen...
Maar de meeste mensen (zo ben ik ook) laten het liever over aan professionals die weten hoe ze een rounded cable moeten maken.
En persoonlijk vind ik het veel mooier staan : een mooie blauwe of zwarte rounded cable dan n00by taped-cable...
Zelf ben ik ff aan het sparen voor m`n kabeltjes...
Ik heb m`n eigen kabels ook rond gemaakt, tape eromheen...
Maar de meeste mensen (zo ben ik ook) laten het liever over aan professionals die weten hoe ze een rounded cable moeten maken.
En persoonlijk vind ik het veel mooier staan : een mooie blauwe of zwarte rounded cable dan n00by taped-cable...
Zelf ben ik ff aan het sparen voor m`n kabeltjes...
Daarom heb ik 2 rounded kabels gekocht, en 1 zelf gemaakt. Ieder wat wils:Op zondag 17 maart 2002 16:21 schreef ThaQuick het volgende:
Voor de mooiheid heb ik de gekochte, en voor de tweak-freak mensen maak ik er 1tje zelf
Ben net klaar met het snijden van de IDE kabel voor de CD-brander. Gaat heel simpel...
Verwijderd
Of je vouwt ze een paar keer dubbel en je doet er wat tape omheen
, en geen risico met missnijden. Ze zijn wel meer vierkant dan rond, maar dat maakt mij nix uit.
Ik denk dat je het geen handwerk is, het zal echt wel een massa product zijn uit een fabriek.Op zondag 17 maart 2002 16:21 schreef ThaQuick het volgende:
Dat is ook een optie.Op zondag 17 maart 2002 16:43 schreef Carlo_666 het volgende:
Of je vouwt ze een paar keer dubbel en je doet er wat tape omheen, en geen risico met missnijden. Ze zijn wel meer vierkant dan rond, maar dat maakt mij nix uit.
Toch is het ook niet de mooiste oplossing.
ER stond 30$ voor 2x ata100 kabelOp zondag 17 maart 2002 04:10 schreef Acid_Burn het volgende:
[..]
$30 != 35 gulden
30/2=15$ is ongeveer 35 gulden jah
Waar maak je je druk over... waarom soldeer jij niet je eigen mobo en koop je die kant en klaar? OMDAT HET RESULTAAT MOOIER IS SLIMMERDOp zaterdag 16 maart 2002 22:12 schreef X101X het volgende:
Vind het gewoon slechte luiheid, zelf doen is toch veel vetter......
en wat is nou de toegevoegde waarde van dit topic?
DEZE!!! Het resultaat zou er meteen op verbeteren....Op zondag 17 maart 2002 21:28 schreef 911GT2 het volgende:
[..]
Waar maak je je druk over... waarom soldeer jij niet je eigen mobo en koop je die kant en klaar? OMDAT HET RESULTAAT MOOIER IS SLIMMERD![]()
![]()
en wat is nou de toegevoegde waarde van dit topic?
En waarom ik niet zelf zo'n ding in elkaar soldeer? Ik heb helaas nog nooit een mobo als bouwpakket of in losse onderdelen gezien, anders zou ik zeker over denken
Verwijderd
Je(x101x) zegt de hele tijd dat ze niet afgeschermt zijn maar dat zijn ze dus wel...Het is steeds :
Data, loos, data, loos, data, loos, enz.
Die loze zijn dus de afscherming.
Verwijderd
Ze zijn gekocht natuurlijk altijd mooier dan wanneer ze zelf gemaakt zijn. Ik weet dat je ze dan zelfs kan krijgen met verlichting...probeer dat maar eens zelf te maken
Dat heeft de balle met afscherming te maken, één lose kabel zal echt geen storingen verhelpen... Wat is een echt afgeschermde kabel: Een kabel met een metalen(Vaak geweven) mantel. En zulk soort kabels zijn het niet, dus voor de storing zal het weinig uitmaken.....Op zondag 17 maart 2002 21:46 schreef GloriX het volgende:
Je(x101x) zegt de hele tijd dat ze niet afgeschermt zijn maar dat zijn ze dus wel...Het is steeds :
Verwijderd
das gvd een idee
zelf een rounded kabel maken met een doorzichting rond slangetje aan 1 kant opensnijden en dan tussen de kabeltjes een cffl douwe geeft vast een stoer effect
(zoek nog steeds een ouwe 486 om mijn cm woede op te botvieren)
zelf een rounded kabel maken met een doorzichting rond slangetje aan 1 kant opensnijden en dan tussen de kabeltjes een cffl douwe geeft vast een stoer effect
Verwijderd
Toch wel, je hebt gelijk dat ze niet volledig rond afgeschermd zijn. Daarom zijn ze ook plat.Op zondag 17 maart 2002 21:56 schreef X101X het volgende:
[..]
Dat heeft de balle met afscherming te maken, één lose kabel zal echt geen storingen verhelpen... Wat is een echt afgeschermde kabel: Een kabel met een metalen(Vaak geweven) mantel. En zulk soort kabels zijn het niet, dus voor de storing zal het weinig uitmaken.....
De crosstalk/storing kan alleen van de zijkant komen en daarom zitten die loze of aarde draden er tussen.
Ze doen het vast niet voor nix hè.
Lijkt me geen goed idee een ccfl te gebruiken. Hoe moet je die kabel dan nog buigendas gvd een idee
Verwijderd
ik heb ze ook gewoon zelf gemaakt hoor, er is echt nix aan
om ze samen te binden heb ik gewoon van die koperdraad gebruikt die ook gebruikt worden om spoelen te maken, zodat er dus geen contact kan zijn tussen de verschillende aders als ik te hard aangespannen zou hebben
(die draad heeft een laklaag, vandaar)
en ik heb GEEN last van storingen
om ze samen te binden heb ik gewoon van die koperdraad gebruikt die ook gebruikt worden om spoelen te maken, zodat er dus geen contact kan zijn tussen de verschillende aders als ik te hard aangespannen zou hebben
(die draad heeft een laklaag, vandaar)
en ik heb GEEN last van storingen
Daar heb je ook wel weer gelijk in... Toch denk ik niet dat je snel last van storing kan krijgen, misschien is het IDE kabel idee nog wel uit een 386, waar ze nog geen rekening met storing hadden gehouden, en sindsdien hebben ze het maar zo gelaten???Op zondag 17 maart 2002 22:08 schreef GloriX het volgende:
[..]
Toch wel, je hebt gelijk dat ze niet volledig rond afgeschermd zijn. Daarom zijn ze ook plat.
De crosstalk/storing kan alleen van de zijkant komen en daarom zitten die loze of aarde draden er tussen.
Ze doen het vast niet voor nix hè.
[..]
Verwijderd
Ik denk niet dat ze het 'dan maar zo laten' dit is geloof ik ook de reden dat er geen hardeschijfen gemaakt gaan worden die hoger gaan dan ata-133 omdat er geen "ruimte" meer is voor die draadjes.Op zondag 17 maart 2002 22:14 schreef X101X het volgende:
[..]
Daar heb je ook wel weer gelijk in... Toch denk ik niet dat je snel last van storing kan krijgen, misschien is het IDE kabel idee nog wel uit een 386, waar ze nog geen rekening met storing hadden gehouden, en sindsdien hebben ze het maar zo gelaten???
Pin me hier niet op vast. Ik heb dit ooit eens gelezen en ik kan het zoosnel ook niet vinden aangezien het nog op ouderwets papier stond.
Kijk effe in je groene boekje het is enkelvoud dus het is dit!Op zondag 17 maart 2002 21:38 schreef X101X het volgende:
[..]
DEZE!!! Het resultaat zou er meteen op verbeteren....
En waarom ik niet zelf zo'n ding in elkaar soldeer? Ik heb helaas nog nooit een mobo als bouwpakket of in losse onderdelen gezien, anders zou ik zeker over denken
Verwijderd
www.wallabie.com (ja tis spam maar kom ik help) heeft er van Vantec (nee tis niet Antec) , en die heb ik ook . Zijn echt lekker flexibel en stevig aan de connectorsOp zondag 17 maart 2002 15:19 schreef freezy17 het volgende:
[..]
Ik heb dus ook die van www.regenboog.net
Deze kabels zijn gewoon zwaar slecht, de kabels zijn te dik en niet elastisch genoeg. Ze nemen gewoon meer ipv minder ruimte in. Ik kan ze gewoon niet gebruiken omdat ze teveel ruimte nemen in mijn kast.
Ik heb ook 4 kabels nodig voor al mijn apparaten, en ik gebruik nu mijn platte kabels weer. Die ronde kabels ga ik weer terugsturen naar www.regenboog.net
Die lui van regenboog reageren niet op email, ik heb ze nu al 3 x gemaild in 1 week tijd!
ok.. dacht dat "$ 30 2x IDE" stond voor 1 kabel met 2 IDE aansluitingenOp zondag 17 maart 2002 11:10 schreef Gman het volgende:
[..]
2 stuks voor 30$ betekend dat.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Omdat sommige mensen op zo'n moment alle geluk van de wereld hebben en in hun rug snijden als ze proberen te snijden in een IDE-kabel.
Pagina: 1