SB AWE 64 blijft hangen in win2k

Pagina: 1
Acties:

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 14:00
Hallo iedereen,

Ik heb een Sound Blaster AWE64. Nu heb ik vandaag net windows 2000 geinstalleerd. Dit ging goed m.u.v. mijn geluidskaart.

Het eerste geluidje dat wordt afgespeeld bij ie steeds in een loop herhalen. Daarnaast kunnen andere geluiden hierdoor niet afgespeeld worden (AWE64 heeft maar 1 kanaal, voor zover ik weet). Op dit moment gebruik ik de standaard win2000 drivers. Specifieke Creative drivers zijn helaas niet beschikbaar.

Weet iemand misschien een oplossing?

Verwijderd

Heb je de windows update al uitgevoerd? Er zijn voor 2000 zeer veel patches en updates verschenen. De link van creative:

http://www.americas.creative.com/support/files/download.asp?Centric=14&OS=6

helpt je ook al niet verder. En anders gewoon een live! player kopen, zeer fatsoenlijk kaartje voor weinig geld.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 16 maart 2002 23:25 schreef aad123 het volgende:
Heb je de windows update al uitgevoerd? Er zijn voor 2000 zeer veel patches en updates verschenen. De link van creative:

http://www.americas.creative.com/support/files/download.asp?Centric=14&OS=6

helpt je ook al niet verder. En anders gewoon een live! player kopen, zeer fatsoenlijk kaartje voor weinig geld.
Pardon? Ik heb ook een SB AWE 64 en het is een superkaartje.

C:\>_

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 23:44 schreef Vinnie het volgende:

[..]

Pardon? Ik heb ook een SB AWE 64 en het is een superkaartje.
Ik zeg dan ook zeer zeker niet dat de SB 64 AWE slecht is, ik daar zelf een heeele tijd lekker mee gedraaid, hij heeft wel een nadeel, het verbruik van resources is wat aan de hoge kant.

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 20:55 schreef aad123 het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook zeer zeker niet dat de SB 64 AWE slecht is, ik daar zelf een heeele tijd lekker mee gedraaid, hij heeft wel een nadeel, het verbruik van resources is wat aan de hoge kant.
Mwoah, dat is te verwaarlozen met al die systemen van nu :)

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:27
Idd en de awe 64 heeft tenminste geen problemen met via chipsets. Trouwens wat is er verbeterd sinds die tijd, behalve hoeveelheid poespas (lees 5.1 shit e.d.). De geluidskwaliteit is amper veranderd. Ik heb altijd probleemloos mijn awe64 gebruikt onder w2k, ook onder xp doet alles het perfect. Misschien een idee om alle drivers eruit te gooien en w2k hem opnieuw te laten detecteren

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• Vinnie
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 16:33 schreef cornelisprul het volgende:
Idd en de awe 64 heeft tenminste geen problemen met via chipsets. Trouwens wat is er verbeterd sinds die tijd, behalve hoeveelheid poespas (lees 5.1 shit e.d.). De geluidskwaliteit is amper veranderd. Ik heb altijd probleemloos mijn awe64 gebruikt onder w2k, ook onder xp doet alles het perfect. Misschien een idee om alle drivers eruit te gooien en w2k hem opnieuw te laten detecteren
Zeer weinig denk ik, ze zullen gewoon de bestaande dingen een beetje meer hebben geoptimaliseerd.

Dat ik een AWE64 heb komt deeltelijk door het feit dat verschillende DOS games AWE ondersteunde ( iets beter zie je niet in DOS Games ) en dat het vrijwel geen conflicten gaf.
Gewooon A220 I5 D1 H5 P330 en blazen maar :)

( flame?= ISA r0xoR :P )

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 14:32

TeeDee

CQB 241

welke drivers heb je geinstalled? Die van w2k zelf of van Creative? Meen mij namelijk te herinneren dat de creative drivers voor w2k nogal brak zijn. (had hier namelijk ook zelfde prob)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Pagina: 1