hier een paar pic's van me kachelradiateurtje. Toen ik hem kreeg was ie nog vrij smerig dus heb ik hem in een badje van azijn en chloor (+ veel water) gelegd. Hier een paar pic's

Verwijderd
Ik heb er ook zo eentje , en die is ook DEGOUTANT vanbinnen . vol met van die gore zwarte drab . Heb em al 2X uitgekookt met azijn en in cola geweekt en nog is ie niet proper . Tziet er een vet ding uit , maar ik ga een Black Ice 2 halen ofzo ..
Die is lief, hopelijk werkt het een beetje.
Suc6
Suc6
Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com
je radiator is kewl zolang ie maar werkt 
wel goed om em echt goed schoon te maken van te voren
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
ik heb hem al gebruikt als test of ie lek was maar alles was lekvrij en hij geleide de warmte erg goed. En dat alles voor nietsOp zaterdag 16 maart 2002 21:39 schreef real_raichu70 het volgende:
Ik heb er ook zo eentje , en die is ook DEGOUTANT vanbinnen . vol met van die gore zwarte drab . Heb em al 2X uitgekookt met azijn en in cola geweekt en nog is ie niet proper . Tziet er een vet ding uit , maar ik ga een Black Ice 2 halen ofzo ..
Verwijderd
Ik heb em ook gratis gekregen , en dacht hem ondanks de erg grote afmetingen te gebruiken . Maar dat ding is gewoon te vuilOp zaterdag 16 maart 2002 21:40 schreef mast3r het volgende:
[..]
ik heb hem al gebruikt als test of ie lek was maar alles was lekvrij en hij geleide de warmte erg goed. En dat alles voor niets
probeer hem eens van binnen door te spoelen met een mengsel van azijn en chloor werkt erg goedOp zaterdag 16 maart 2002 21:42 schreef real_raichu70 het volgende:
[..]
Ik heb em ook gratis gekregen , en dacht hem ondanks de erg grote afmetingen te gebruiken . Maar dat ding is gewoon te vuil
Verwijderd
Geef hem nog een kleurtje 8-):

Schoonmaaktip: Gooi een paar theelepeltjes fifax er in gevolgd door kokend water, kwartierje laten staan en dan leeg laten lopen. Daarna goed uitspoelen en voila... (Doe dit buiten en adem de damp niet in!! Gevaarlijk goedje, maar dan is ie wel schoon
)
Schoonmaaktip: Gooi een paar theelepeltjes fifax er in gevolgd door kokend water, kwartierje laten staan en dan leeg laten lopen. Daarna goed uitspoelen en voila... (Doe dit buiten en adem de damp niet in!! Gevaarlijk goedje, maar dan is ie wel schoon
ja dat is wel een goed idee om hem bv zwart te spuiten.Op zaterdag 16 maart 2002 21:51 schreef Got het volgende:
[afbeelding]
Schoonmaaktip: Gooi een paar theelepeltjes fifax er in gevolgd door kokend water, kwartierje laten staan en dan leeg laten lopen. Daarna goed uitspoelen en voila... (Doe dit buiten en adem de damp niet in!! Gevaarlijk goedje, maar dan is ie wel schoon)
Denk dat een laag verf meer isoleerd dan dat ie door de zwarte kleur beter gaat geleiden.Op zaterdag 16 maart 2002 22:02 schreef mast3r het volgende:
[..]
ja dat is wel een goed idee om hem bv zwart te spuiten.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
En ik weet het zo goed als zekerOp zaterdag 16 maart 2002 22:30 schreef Gizz het volgende:
[..]
Denk dat een laag verf meer isoleerd dan dat ie door de zwarte kleur beter gaat geleiden.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
wel een strak idee dat kleurtje, is daarmee de temp verhoogt??Op zaterdag 16 maart 2002 21:51 schreef Got het volgende:
[afbeelding]
Schoonmaaktip: Gooi een paar theelepeltjes fifax er in gevolgd door kokend water, kwartierje laten staan en dan leeg laten lopen. Daarna goed uitspoelen en voila... (Doe dit buiten en adem de damp niet in!! Gevaarlijk goedje, maar dan is ie wel schoon)
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Dat wil ik ook.Op zaterdag 16 maart 2002 22:47 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
wel een strak idee dat kleurtje, is daarmee de temp verhoogt??
Mijn radiator (komt nog heh tim) is alu...die zou ik wel blauw geanodiseerd willen hebben
net als mijn schroefjes van mijn fan's en window(c), zie iconOp zaterdag 16 maart 2002 22:51 schreef Gman het volgende:
[..]
Dat wil ik ook.
Mijn radiator (komt nog heh tim) is alu...die zou ik wel blauw geanodiseerd willen hebben
Heb je dat laten doen?Op zaterdag 16 maart 2002 22:56 schreef _ferry_ het volgende:
[..]
net als mijn schroefjes van mijn fan's en window(c), zie icon
En topicstarter: Wat zijn de maten van dat ding? (zonder slangtules)
huh? als je azijn met chloor mixt, dan heeft het toch geen nut meer... de een neutraliseert de ander.Op zaterdag 16 maart 2002 21:36 schreef mast3r het volgende:
hier een paar pic's van me kachelradiateurtje. Toen ik hem kreeg was ie nog vrij smerig dus heb ik hem in een badje van azijn en chloor (+ veel water) gelegd. Hier een paar pic's
...
azijn is een zuur en chloor is basisch
ja, was 26euro per schroefje, nee zobnder dollen, die ken je kopen bij de brommerboer, gebruiken ze voor carters van scooters enzo, waren er 16 voor 5,75 euro, maar er zaten er 15 in, dus ken nu nog 1 doosje kopen, maar dat geeft niet, ze komen toch wel opOp zaterdag 16 maart 2002 22:59 schreef Gman het volgende:
[..]
Heb je dat laten doen?
En topicstarter: Wat zijn de maten van dat ding? (zonder slangtules)
Klopt half, door de verf zal de warmteafvoer een stuk minder zijn. En geleiding heeft hier nix mee te maken .. als dat ding zwart zou zijn zou hij net zo goed koelen. Omdat je lucht door dat ding heen blaast), dan heb je namelijk geforceerde convectie. Als je geen lucht zou gebruiken om de radiateur af te koelen vind er starling plaats, dan zou hij wel sneller afkoelen (mits er goed warmte geleidende verf gebruikt wordt)Denk dat een laag verf meer isoleerd dan dat ie door de zwarte kleur beter gaat geleiden.
Got heeft dat ding trouwens geverfd met Hamerslag verf (als ik het goed begrepen heb).
Verwijderd
Het is iig niet bevordelijk voor de warmte-afvoer nee en nu ik er over nadenk is het eigenlijk niet een echt een snuggere actie
. Het idee was namelijk dat hij buiten komt te staan en dat dit bescherming zou bieden maar dat is alleen maar handig als ik wil dat ik dat ding over 50 jaar nog wil gebruiken... Maar goed, laten we zeggen dat ik het voor de looks heb gedaan
... (en hoeveel gaat die 0,2mm verf nou schelen hé?)
(is die blackice nou ook geverfd?)
(is die blackice nou ook geverfd?)
Dat kan toch behoorlijk schelen denk ikOp zaterdag 16 maart 2002 23:35 schreef Got het volgende:
en hoeveel gaat die 0,2mm verf nou schelen hé?
dit is mijn radiator.. kheb hem nog niet schoon gemaakt..
zow komt ie waarschijnlijk achter op me casemod
die is erg mooi.Op zondag 17 maart 2002 00:49 schreef ReseTTim het volgende:
[afbeelding]
dit is mijn radiator.. kheb hem nog niet schoon gemaakt..
[afbeelding]
zow komt ie waarschijnlijk achter op me casemod
er is toch ook gewoon radiatorverf te krijgen ??
volgens mij heeft dat wel goeie warmte geleiding...
dat is er wel, maar is echt stervens duurOp zondag 17 maart 2002 10:33 schreef spacy_ het volgende:
er is toch ook gewoon radiatorverf te krijgen ??
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Dikste Radiator die ik gezien heb is van de Spycker/Ferrari/DTM Racers 
Die dingen zijn bijna zo breedt als de auto zelf
Die dingen zijn bijna zo breedt als de auto zelf
Verwijderd
Gaaf! Die 2e hands radiators zien er allemaal eigenlijk best gaaf uit. Ik heb nu net de Black Ice 2, deze is wel duur. Volgens mij is zo'n 2e hands radiator niet minder goed!
tja, dat kon ik je van te vore wel vertellenOp zondag 17 maart 2002 11:53 schreef freezy17 het volgende:
Gaaf! Die 2e hands radiators zien er allemaal eigenlijk best gaaf uit. Ik heb nu net de Black Ice 2, deze is wel duur. Volgens mij is zo'n 2e hands radiator niet minder goed!
Een 2e hands radiator kost maar 10 euro ofzo, en die presteren net zo goed als een nieuwe hoor. Ze zien er alleen wat minder mooi uit, maar als je het daar voor moet doen....
IddOp zondag 17 maart 2002 12:09 schreef epsilon het volgende:
[..]
tja, dat kon ik je van te vore wel vertellen
Een 2e hands radiator kost maar 10 euro ofzo, en die presteren net zo goed als een nieuwe hoor. Ze zien er alleen wat minder mooi uit, maar als je het daar voor moet doen....
en als je hem ziet dan spuit je hem zow cool blauw toch.. ik gah het denk ik ook doenOp zondag 17 maart 2002 12:13 schreef Peertje het volgende:
[..]
IddWie zit je radiator nou
Ik ga binnekort ook maar ff langs de sloop of vraag het ff aan mijn buurman die een garage heeft
[edit]
waar mijn rad. vandaan komt weet ik niet ik heb hem 3de hands gekocht
gaat ie dan niet slechter koelen? Want ik haal die dan die spuitbussen bij de hemaOp zondag 17 maart 2002 13:48 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
en als je hem ziet dan spuit je hem zow cool blauw toch.. ik gah het denk ik ook doen![]()
Verwijderd
haha spuitverfOp zondag 17 maart 2002 13:49 schreef mast3r het volgende:
[..]
gaat ie dan niet slechter koelen? Want ik haal die dan die spuitbussen bij de hema
en hoeveel kost datOp zondag 17 maart 2002 13:51 schreef MasterOverdrive het volgende:
[..]
haha spuitverfje moet Colorworks Mettellic van uhm motip gebruiken, heb ik me kast ook mee gedaan eergister en mooi! ik heb slechte kut quickcam en ik durf daarmee hier niet te komen, maar is een tip
Verwijderd
Het zal vrij weinig uitmaken, als ik er heet water doorheen laat lopen brand ik nog steeds m'n poten als ik die rad aanraak. En je verwarming thuis is toch ook geverfd, en een blackice ook... ach ja, zo voorkom je ook dat er zo'n lelijk laagje koperoxide opkomt 
De beste verf in de categorie prijs/kwaliteit is volgens mij gamma metaallak (€12). Is trouwens ook makkelijk in gebruik. Je mag de tweede laag er al na een half uur op spuiten en het is na een kwartier al stofdroog... en het geeft een goed resultaat (zie mijn foto op de vorige pagina
)
De beste verf in de categorie prijs/kwaliteit is volgens mij gamma metaallak (€12). Is trouwens ook makkelijk in gebruik. Je mag de tweede laag er al na een half uur op spuiten en het is na een kwartier al stofdroog... en het geeft een goed resultaat (zie mijn foto op de vorige pagina
leuleuk
OC / CM - Begint eer ge Bezint
ja, radiaTOR for presidentOp zaterdag 16 maart 2002 21:39 schreef Oxigun het volgende:
je radiator is kewl zolang ie maar werkt
Verwijderd
Zo beeldschoon is de black Ice 2 radieator ook weer niet! Het is ook maar een gewone radieator met een beetje zwarte verf!Op zondag 17 maart 2002 12:09 schreef epsilon het volgende:
[..]
tja, dat kon ik je van te vore wel vertellen
Maar ja, ik heb hem nu eenmaal gekocht dus ga ik hem ook maar gebruiken!
Verwijderd
Ik ga ook zo'n Black Ice 2 kopen hoor , die is lekker compact . Of een Black Ice XTREME , maar daar twijfel ik over omdat ik een 3/8 sys heb en die rad 1/2 isOp zondag 17 maart 2002 19:21 schreef freezy17 het volgende:
[..]
Zo beeldschoon is de black Ice 2 radieator ook weer niet! Het is ook maar een gewone radieator met een beetje zwarte verf!
Maar ja, ik heb hem nu eenmaal gekocht dus ga ik hem ook maar gebruiken!
Jah het gaat mij vooral om de maten.
Die nieuwe hebben de perfecte maten voor pc's.
Die nieuwe hebben de perfecte maten voor pc's.
En meurt de eerste week ofzo ongelooflijkOp zondag 17 maart 2002 10:55 schreef bluppy2 het volgende:
[..]
dat is er wel, maar is echt stervens duur
If it ain't broke, fix it till it is...
"Chloor" (hypo-Chloride) en zuur geven chloor gas en dat is erg gevaarlijk. Dat is ook de reden waarom dat je schoonmaakmiddelen op "chloor"-basis nooit mag gebruiken icm andere schoonmaakmiddelen (die meestal licht tot behoorlijk zuur zijn).Op zaterdag 16 maart 2002 23:07 schreef miniK0bo het volgende:
[..]
huh? als je azijn met chloor mixt, dan heeft het toch geen nut meer... de een neutraliseert de ander.
azijn is een zuur en chloor is basisch
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
chloorgas werd in wereld oorlog 1 gebruik maar het was nie dodelijk genoeg
maargoed in kleine slecht geventileerde ruimtes is het vrij gemeen spul ja.
ik had het buiten gedaan met m'n pa en goed afstand genomenOp zondag 17 maart 2002 20:15 schreef universal creations het volgende:
[..]
"Chloor" (hypo-Chloride) en zuur geven chloor gas en dat is erg gevaarlijk. Dat is ook de reden waarom dat je schoonmaakmiddelen op "chloor"-basis nooit mag gebruiken icm andere schoonmaakmiddelen (die meestal licht tot behoorlijk zuur zijn).
Het enige leuke aan radiatorverf, is dat het niet vergeelt bij hoge temperaturen.
Gewoon een spuitbus hammerite pakken, mooi dun spuiten. En niet te moeilijk doen over het rendement van je radiator. Het oog wil ook wat.
Gewoon een spuitbus hammerite pakken, mooi dun spuiten. En niet te moeilijk doen over het rendement van je radiator. Het oog wil ook wat.
Verwijderd
iddOp maandag 18 maart 2002 08:01 schreef Herman het volgende:
Het enige leuke aan radiatorverf, is dat het niet vergeelt bij hoge temperaturen.
Verwijderd
Als je de radiateur die ik gebruik nieuw wil kopen bij honda dan wordt je niet goed van de prijs.Bijna 700 gulden, zei de dealer.Toen maar op een sloop deze radiateur gezocht en gekocht.Was na een nachtje in schoonmaak azijn weer helemaal als nieuw(binnen en buiten).Op zondag 17 maart 2002 11:53 schreef freezy17 het volgende:
Dus nee ik koop nooit een maze of een ander merk.Kost veel te veel en presteerd minder dan de volledig koperen radiateur die ik nu heb.
inderdaad, maar hoe heb jij die plastic bak gemaakt onder aan je kast. Dat ziet er echt gelikt uitOp maandag 18 maart 2002 15:52 schreef a.p.versteeg het volgende:
[..]
Als je de radiateur die ik gebruik nieuw wil kopen bij honda dan wordt je niet goed van de prijs.Bijna 700 gulden, zei de dealer.Toen maar op een sloop deze radiateur gezocht en gekocht.Was na een nachtje in schoonmaak azijn weer helemaal als nieuw(binnen en buiten).
Dus nee ik koop nooit een maze of een ander merk.Kost veel te veel en presteerd minder dan de volledig koperen radiateur die ik nu heb.
Verwijderd
Dan zou je opgelicht zijn!Als je de radiateur die ik gebruik nieuw wil kopen bij honda dan wordt je niet goed van de prijs. Bijna 700 gulden, zei de dealer.
http://www.autoradiators.com/HONDA.html
Hier zijn ze max 125 dollar (x3=375 piek).
En die site heeft al radiators vanaf 21 dollar. Ik neem aan nieuw.

Ik vind die van versteeg wel mooi door die frontaansluitingen. De aansluitingen van mijn radiators zitten helaas bovenop, en dat geeft problemen met inbouwen.
Ik zou nu absoluut voor een frontaansluiting kiezen.
Verwijderd
Last update 1/5/99Op maandag 18 maart 2002 19:13 schreef augustus het volgende:
[..]
Dan zou je opgelicht zijn!
En die site heeft al radiators vanaf 21 dollar. Ik neem aan nieuw.
[afbeelding]
Ik vind die van versteeg wel mooi door die frontaansluitingen. De aansluitingen van mijn radiators zitten helaas bovenop, en dat geeft problemen met inbouwen.
Ik zou nu absoluut voor een frontaansluiting kiezen.
© Mike Franz 1996
All rights reserved
Zijn denk ik niet meer zo`n verse prijzen
Verwijderd
Zag, er vet uit.Is door vervoerschade nu niet meer zoo mooi als op de site.(geheel helder, zonder schroeven)Op maandag 18 maart 2002 17:00 schreef mast3r het volgende:
[..]
inderdaad, maar hoe heb jij die plastic bak gemaakt onder aan je kast. Dat ziet er echt gelikt uit
Dit had ik gedaan met speciale lijm (soort acceton)die het plex wanneer je het er op smeert laat smelten, en als je het dan op elkaar drukt aan elkaar smelt en weer helemaal helder hard wordt.(is wel een heel precies klusje)
Maar er is een nieuwe onderweg.
SORRY.
125 Dollar is 310 Piek.Op maandag 18 maart 2002 19:13 schreef augustus het volgende:
[..]
Dan zou je opgelicht zijn!
www.gwk.nl
Verwijderd
Je vergeet de 19% BTW, die Amerikanen altijd weglaten.125 Dollar is 310 Piek.
www.gwk.nl
OK: de site is oud, maar de prijzen zullen toch niet verdubbeld zijn?
Pagina: 1