[HD]Nog te redden ?

Pagina: 1
Acties:

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
De computer van een huisgenoot van mij kan niet meer opstarten, na het Windows ME ( :r ) Bootscherm 2 seconden gezien te hebben komt er de melding dat er een berg files missen, en ik quote :
Installeer Windows opnieuw
Is het mogelijk om die harde schijf even in mijn computer te duwen, zijn project.doc eraf te plukken, en dan inderdaad Windows opnieuw te installeren, en zo ja, wat voor programma is daar het beste voor ?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:58

DarkSide

theres no place like ::1

Als er alleen files missen en er is niets fysiek mis het de HD dan kan je hem idd in jouw pc hangen om de benodigde file te copieren. Als de file niet te groot is kan dat zelfs onder dos. Mbv bv een bootflop.
En je vraagt je af welk programma het beste is om windows te installeren :? Ehh windows zelf.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Polle
Nou nee, ik dacht meer aan een programma dat onleesbare of beschadigde data toch nog kan achterhalen, just in case als dat nodig mocht zijn.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Er zijn wel progs als easy recovery (www.ontrack.com)die beschadigde data (soms) kunnen terughalen.
Maar voor je de schijf omprikt naar een andere PC: virus :?

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Ik zou:

1) Virusscannen
2) Norton Disc Doctor er over heen laten walsten ivm eventuele bad clusters.

• Polle
Ik ben inderdaad ook bang voor een virus, ik vind die foutmelding van Windows ook al zo vaag :

Installeer Windows opnieuw

Zonder opgaaf van reden of iets dergelijks. Erg wazig in ieder geval.

Maar het is dus zeker dat ik zonder problemen die harde schijf naast mijn bestaande 2 HD's kan pluggen, en dat simpelweg wat data kan kopieren ? Anders is straks al dat geschroef en geworstel met IDE kabels voor niets...
Pagina: 1