DivX + ac3 beeld en geluid zijn verneukt

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Ik heb een film omgezet van DVD naar DivX met Ac3 en probeer deze nu af te spelen op mijn soyo barebone (celeron 500, 196 mb, intel 810 met tv-out) via de tvout en het beeld van de divx is erg slecht, ik krijg grote egale kleurvlakken, zoals ik gewend ben in slechtgecodeerde mpegfilms.

Nu zul je zeggen, je hebt m verkeerd geecoded, maar op een andere pc ziet de film er gewoon goed uit. Misschien niet de meest duidelijke omschrijving maar dat is het. Ow ja, met The Playa het ik geen beeldproblemen, maar wel met powerdivx en windows media player

De reden dat ik The Playa niet gebruik, is dat ik daarmee geen geluid krijg. Met powerdivx wel.

Ik heb een optisch kabeltje lopen vanaf de barebonegeluidskaart (Aureal vortex 2, 4 kanaals) naar mijn dolby digital versterker. Ik kan in de aurealmenu's geen instellingen vinden voor de digital out, maar deze werkt wel gewoon, ook met dvd's geen probleem.

Ik krijg dus wel geluid met powerdivx, maar ik heb niet het gevoel dat dolby digital is, het klinkt gewoon niet goed en ik hoor de achterspeakers ook niet. Volgens mij decodeert de pc de voorste 2 kanalen en stuur die door naar de versterker.

Ik het nimo codecpack geprobeerd en dat zorgt niet voor een goede digital out, maar zorgt ervoor dat de digital out in powerdivx helemaal niet meer werkt

please help me

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:37

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb hier The Playa ook wel ergens liggen, en daar heb ik naast beeld ook geluid bij.

Waarom op jou Celly het beeld niet goed is weet ik zo 1,2,3 niet. Ik vermoed dat je videochip niet goed genoeg is daarvoor.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• arjandijk162
Als ik The Playa gebruik is er geen geluid. Voor ac3 geluid, moeten nl wel wat aparte dingen worden geinstalleerd ofzo, maar dit doet powerdivx automatisch.

Met the playa is het beeld wel goed, dus het lijkt me stuk dat het aan de videochip zal liggen

• arjandijk162
hmmm, niemand die dit ook heeft gehad?

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-03 16:55
dat heb ik nou ook en ik denk dat het komt door verneukte codecs.

als ik een divx film met ac3 sound afspeel in windows media player dan heb ik goed beeld maar geen geluid.

Doe ik het het met powerdivx nextgen dan heb ik verneukt beeld, grote kleurvlakken alsof de film heel laag ge-encoded is of de brightness & contrast heel hoog staan, maar wel goed geluid. :?

ik ga deze week wat testen met mp3 / ac3 codecs op een schone win2000 of xp install.

• arjandijk162
niemand anders met deze problemen?
Pagina: 1