Toon posts:

speaker piept, probleem onbekend..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb vanmiddag een systeempje in elkaar gezet, een p2 333 met een Biostar mobo M6TLC met de 440 LX chipset. Het werkte allemaal perfect. Tot ik er een NIC inzette die ik vandaag gekocht had op een beurs, bleek dat de nic doorgefikt was aan de pci uiteinden :( Daar was ik nog niet meteen achter gekomen, maar toen ik de nic er weer uitgehaald had deed de pc het weer gewoon. Daarna (ik weet niet wanneer precies, of ik iets veranderd heb voordat het prob kwam, maar ik geloof het niet ) kwamen de probs ;(
Er zit alleen maar een intel 4 mb agp kaart in, verder nix aan pci/isa.
Als ik nu de pc aanzet, hoor ik: pieeeeeeeeeeeeeep,piep piep piep. Daarna houdt de speaker weer op. Het beeld blijft zwart, ik weet zeker dat de monitor heel is. Ik heb al de handleiding van het mobo gechecked, maar die vertelt mij geen interessante dingen. Hopelijk jullie mij wel :)

edit/\ Ik zet dit dus in HA omdat ik niet weet waaraan het ligt ;)

Verwijderd

Als een computer gaat piepen bij het booten is het bijna altijd iets met het geheugen. Heb zelf een mobo met een 440BX chipset, maar daar staat ook niets in over wat dat piepen betekend. Misschien een domme vraag, maar heb je al op de site van de fabrikant gekeken?

Verwijderd

Hier kun je de manuals downloaden :
http://www.biostar.com.tw/support/manual/archives.php3

edit
Shit! sorry, handleiding had je al :D
/edit

Verwijderd

Hey,

Dat pieeeeeeeep, en dan 3 korte piepjes weet ik zeker dat dat de videokaart is. Ik heb zelf een ASUS moederbord, precies dezelfde piepjes. Ik heb zo het vermoeden, dat dat bij jou hetzelfde is! Groetjes en succes ermee,
check je videokaart + agp slot!

wouter

Verwijderd

Topicstarter
thx allemaal, ik ga alles nu ff checken.
eindelijk een topic met alleen maar zinnige reacties, dat heb ik al lang niet meer gezien >:)

thx Wparent / Wouter,
Het was idd de agp kaart. Hij zat er niet helemaal goed in en maakte niet goed contact. Ik had die eerst ook nog wel geckecked, maar die kast staat op zo'n vage manier dat die agp kaart er een beetje uitvalt |:(
ff een nieuwe opstelling bedenken :)
thx

Verwijderd

heb je niet toevallig twee kleine inkepingkjes op het eind van je agp slot tegen het mobo aan?
Anders kan je een klemmetje kopen wat je VGA tegen je mobo aantrekt zegmaar..

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 12:59 schreef _DaWamZ_ het volgende:
heb je niet toevallig twee kleine inkepingkjes op het eind van je agp slot tegen het mobo aan?
AGP Retention Module heet dat (tenminste, in mijn MSI handleiding)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

<font color = red>
[MOD]
Onzin-reply :(
[/MOD]
</font>

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 12:59 schreef _DaWamZ_ het volgende:
Ik heb zo'n klemmetje in elkaar getweaked zonet. Werkt perfect ;)
Bedankt voor de zinnige reacties, Scatman_II uitgezonderd natuurlijk |:(

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

<font color = red>
[MOD]
Onzin-reply :(
[/MOD]
</font>

OC / CM - Begint eer ge Bezint