[CM] Kan boor dienst doen als dremel?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.533 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben te gierig voor brol dremel te kopen in lidl of gamma ( waarvan de kop na 4min dremelen kapot is) maar heb wel boormachine met fijne ijzerboor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:16
Lekkere topictitel.
In het vervolg ff [ en ] gebruiken in de tag kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 20:56 schreef de666 het volgende:
ik ben te gierig voor brol dremel te kopen in lidl of gamma ( waarvan de kop na 4min dremelen kapot is) maar heb wel boormachine met fijne ijzerboor
gaat niet volgens mij

(iets met de snelheid ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik denk dat je wel zo'n houdertje en slijpschijfje in de boorkop kan doen. Ik denk dat het alleen lastig te hanteren is, zo'n lompe boormachine, je kan niet voelen hoeveel druk je uitoefend.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 21:04 schreef Resistor het volgende:
Ik denk dat je wel zo'n houdertje en slijpschijfje in de boorkop kan doen. Ik denk dat het alleen lastig te hanteren is, zo'n lompe boormachine, je kan niet voelen hoeveel druk je uitoefend.
jah en dat is nou juist waarom de dremel gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Dremel heeft ook een stukkie hogere RPM :z

You're so fucking special. I wish I was special.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij gaat een boormachien wel een pak sneller!
boor jij met een dremel door beton?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja , toon mij is effe een boormachine die 36.000 RPM doet ? Heb je em al ? Dacht het niet dus . Een boormachine draait trager , maar heeft een krachtigere motor . Daarom kan je er dus hardere dingen mee boren . Een Dremel dient niet om te boren , dat ding dient om mee te precisie slijpen en polijsten enzo . Jij mag mij dan ook eens de boormachine aantonen die door 3mm staal kan slijpen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik een decoupeerzaag of een figuurzaag uit je timmerkist (met ijzerzaagje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja , toon mij is effe een boormachine die 36.000 RPM doet ? Heb je em al ?
Nee, maar sommige hogesnelheidsboren halen al gauw 13.000 rpm, en dat is genoeg om te polijsten >:) .
Daarom verkopen ze allang al bij gamma etc polijst schijffies etc voor een boormachine :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:33

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb het ook met mijn Bosch-boormachine gedaan. Werkt opzich wel maar je moet er wel op letten dat je een boor neemt waarvan de boorkop goed vastzit. Bij mij moet er een losse kop op om gewone boortjes en andere klemdingen (zoals dremelschijfjes) vast te zetten en die heeft speling. Resultaat: 2 'rolletjes' slijpschijfjes versleten. :( Ff rekening mee houden dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 21:51 schreef jojo2k1 het volgende:
Nee, maar sommige hogesnelheidsboren halen al gauw 13.000 rpm, en dat is genoeg om te polijsten >:) .
Hangt natuurlijk af van de doorsnede van je polijstschijf. (2 x pi x r rings a bell? :z ) M.a.w. ook met veel minder dan 13.000 rpm kan je polijsten.

Overigens lijkt het me erg lastig, dremelen met een boormachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook gedaan maar om een heel blowhole te maken duurde het te lang dus heb maar een zooi gaatjes geboord en het stukkie daartussen steeds gedaan met boormachine + dremelschijfje ;)

Werkte wel ok .. rechte stukken gingen trouwens wel gewoon goed maarja das ook niet echt bijster moeilijk :P
Pagina: 1