Toon posts:

iets gevonden om spannings pieken te verwijderen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van de middag bij de electro boer een Gerateschutz gekocht die haalt spannings pieken weg en zorgt dat als je blixem inslag hebt dat je pc niet aan diggelen gaat! hij koste mij 5 euro

Verwijderd

Deze dingen kan je ook al tijden bij praxis/gamma/etc halen :)

Het is al eens vaker langs gekomen.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

't zijn leuke dingetjes imho om schade van een inslag op behoorlijke afstand te verminderen.....

als ik kijk naar de professionele overspannings beschermtoestellen die ik als electromonteur heb moeten installeren en naar zo'n door plug stekkertje....
dan denk ik wat kan zo'n stekker nou meer bescherming bieden... wat voor garantie biedt de leverancier dat de boel heel blijft... met wat voor inschakel/doorschakel vetraging werkt ie? (is dat ueberhaupt wel opgegeven?)

oh ja ff een ander item als het apparaat aangesloten op een 220V overspannings beveiligen en ook op een onbeveiligde coax van een centrale antenne of ptt-lijn dan werkt ie meestal averrechts...

't maakt werken met apparatuur bij onweer niet veiliger.. en bij een directe inslag op jouw flat/huis/kantoor geven zelfs de proffesionele apparaten maar een zeer beperkte bescherming...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-08 22:39

chaser

toen wij hier een keer last hadden van stroomstoring/uitval zat ik toevallig voor de monitor zodat ik precies kon zien wat nou zo'n apparaat (stekkerdoos met spanningsbeveliger)zou doen
Het licht begon in 1 keer te flikkeren en daarna viel de stroom uit
Maar de monitor en computer gaven geen krimp tijdens deze spanningspieken
Tuurlijk viel ook de computer en monitor ook uit toen de stroom helemaal uitviel maar daarvoor geen krimp

Ik geloof niet dat dit soort apparaten je apparatuur beschermen tegen blikseminslag want ik heb wel eens iemand gesproken waar de bliksem was in geslagen
Hij zij dat in zijn huis alle stroom-kabels waren weggebrand

stroom die door de kabels ging tijdens de inslag zorgde ervoor dat alles in de fik vloog
En dan heb je niks aan zo'n apparaat

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Verwijderd

ik zal je zelfs meer zeggen ze hebben bij mij van telenet (provider) zo zelfs 1 komen plaatsen :o