Toon posts:

vraagje over carkit (cark-91) voor een Nokia

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo allemaal,

misschien kunnen jullie mij helpen,

in de gebruiksaanwijzing van de Cark-91 staat bij het gele draadje: " Deze draad gebruikt u om de autoradio uit te schakelen (XCRM). U verbindt de draad met de autoradio. de spanning op de draad gaat gedurende het telefoongesprek naar 0v....."

met welke draad van de autoradio moet ik hem verbinden?
ik heb een JVC en daar blijven alleen de blauwe en oranje draad over, de blauwe is voor een versterker/antene, dan blijft de oranje over, is dit dan de mute? (of zo)?

en kan ik de draad van het luidsprekertje aftappen en deze gewoon op de luidsprekers van de auto rechtstreeks aansluiten?

ik heb van de microfoon,luidspreker en antene nog een tweede exemplaar liggen, is het mogelijk om deze via een splitter er bij aan te sluiten, vooral de microfoon vindt ik wel noodzakelijk om daar 2 van te hebben.

Thanx allemaal

Verwijderd

Het gele draadje is om het geluid te dempen als je GSM gaat. Hij moet dan dus ook worden aangesloten op de 'mute' aansluiting van je radio.

Check je manual. Als je radio die aansluiting niet heeft moet je die kabel gewoon niet aansluiten.

Verder kun je niet het speakersignaal doorkoppelen met je luidsprekers, gezien de versteker van de carkit te zwak is. Je kunt er volgens mij wel een speciale besturingseenheid voor aanschaffen.

Een 2e microfoon heb je normaal gesproken echt niet nodig.