Klopt het dat een Abit BE-6 rev. 2 hooguit een P3 700 aankan? Als dat zo is is ie dan binnenkort niet veroudert, ook omdat ie niet 133 mhz? In dat geval, welke mobo zou (op dit moment of binnenkort) nog het langst meekunnen? Dit zijn namelijk belangrijke voorbereidingen op de HCC dagen in November.
Een BE6-2 kan elke P3 aan die er op de markt is, ook de 133Mhz versies. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat de BX chipset geen AGP devider van 1/2 heeft waardoor de AGP kaart bij een FSB van 133Mhz, op 89Mhz loopt... Maar de meeste recente videokaarten kunnen dat wel aan...
Verwijderd
BE6-II kan inderdaad alles aan met een BIOS updateje en dat 133Mhz zit ook wel snor.
Ik draai 140
Ik draai 140
Verwijderd
Ik draai op 143Mhz FSB en hij kan harder alleen laat mijn geheugen het niet toe. Ik heb nu peltiers en nieuw geheugen besteld en dan zullen we eens zien wat ie aankan
Martin, hoe kan ik erachter komen welke kaarten dat aankunnen? Zou bijvoorbeeld mijn G400 dat aankunnen?
Nee....
G400 kaarten trekken geen AGP >83 Mhz... Gaat dus niet lukken. Dus maximale FSB met G400 is dan 124.
G400 kaarten trekken geen AGP >83 Mhz... Gaat dus niet lukken. Dus maximale FSB met G400 is dan 124.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
De gehele GeForce serie, van 1, 2 en 2MX staat er bekend om dat ze wel zulke hoge snelheden trekken. Ook de kaartjes van Diamond, V550 en V770 trekken deze snelheden met gemak.
Verwijderd
Als je de BIOS van de BE6-II update kan die een max FSB van !!200!! en een multiplier van 11.
Dus als ik nog ff vooruit wil met mijn mobo moet ik de bios upgraden en een nieuwe videokaart kopen, zo ja, welke. Daarnaast heb ik 160 MB geheugen, 100 MHz, is dat nog wel fftjes adequaat volgens de tweakers?
Je geheugen gaat je nekken :(
tenzij de heeeel goed pc100 CAS2 geheugen hebt... dan kan die het halen op 133 met CAS3 setting :):)
anders gewoon lekker de DURE versie PC133 CAS2 kopen :):) dan kan je verder vooruit :):)
tenzij de heeeel goed pc100 CAS2 geheugen hebt... dan kan die het halen op 133 met CAS3 setting :):)
anders gewoon lekker de DURE versie PC133 CAS2 kopen :):) dan kan je verder vooruit :):)
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Stern en Gameover:
De matrox trekt dat zeker wel. Ik heb ook de Abit BE6-2 met de Matrox G400. Ik draai met mijn P3-600 900 Mhz (alphacooler met dubbele delta Fans@7200RPM), dus FSB van 150. Dat wil zeggen 2/3 * 150 is een 100 MHz speed voor de AGP bus. Dus jongens, ff nadenken of beter lezen, want dit is al veel vaker naar voren gekomen.
De matrox trekt dat zeker wel. Ik heb ook de Abit BE6-2 met de Matrox G400. Ik draai met mijn P3-600 900 Mhz (alphacooler met dubbele delta Fans@7200RPM), dus FSB van 150. Dat wil zeggen 2/3 * 150 is een 100 MHz speed voor de AGP bus. Dus jongens, ff nadenken of beter lezen, want dit is al veel vaker naar voren gekomen.
Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar
Blue Eyes:
Wat heb je dan met je BIOS gedaan? Want volgens www.motherboards.com kan de BE6-2 maar tot 700 MHz. Of is dat bullshit?
Wat heb je dan met je BIOS gedaan? Want volgens www.motherboards.com kan de BE6-2 maar tot 700 MHz. Of is dat bullshit?
Pagina: 1