zonder tv-out toch op tv?

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008

• koos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 20:16

koos

Apis Mellifera Mellifera

Topicstarter
Ik heb een gforce2 mx zonder tv out . Nu wil ik dvds afspelen op mijn tv. Is dit mogelijk met een of andere (TV-OUT) kaart? Of ben ik gedoemd tot het aanschaffen van een videokaart met tv-out.Heeft iemand een oplossing + merk en type? :?

Excuus voor eventuele interventie

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 20:35 schreef koos het volgende:
Ik heb een gforce2 mx zonder tv out . Nu wil ik dvds afspelen op mijn tv. Is dit mogelijk met een of andere (TV-OUT) kaart? Of ben ik gedoemd tot het aanschaffen van een videokaart met tv-out.Heeft iemand een oplossing + merk en type? :?
volgens mij bestaan dat soort kaartjes niet.
Wel kan je een tvkaart kopen en daar een tvout aan solderen, stond vanochtend nog op de frontpage van Tnet en ik heb het met succes gedaan op mn pinnacle pc tv kaart ;)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Er zijn ook VGA -> TV converters

Trust heeft ze... maar gelukkig ook nog andere merken.

Ik heb een heel oud beestje... helaas max 640x480 maar geeft wel een goed beeld.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
ik denk idd dat je een nieuwe kaart moet aanschaffen. Of een tv kaart of een videokaart.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Trust heeft een apparaatje die je op de SVGA connector van je videokaart kan aansluiten.
Je krijgt dan een composiet uitgang die je weer voor je tv kunt gebruiken.
Ik weet niet wat de beeldkwaliteit is van zo'n ding, ik weet wel dat je ze bij Dynabyte kunt kopen.

Verwijderd

Een mpeg 2 kaartje!?

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 20:40 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

volgens mij bestaan dat soort kaartjes niet.
Wel kan je een tvkaart kopen en daar een tvout aan solderen, stond vanochtend nog op de frontpage van Tnet en ik heb het met succes gedaan op mn pinnacle pc tv kaart ;)
Die zijn niet om de VGA output van de videokaart op je TV weer te geven

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 20:42 schreef wfvn het volgende:
Er zijn ook VGA -> TV converters

Trust heeft ze... maar gelukkig ook nog andere merken.

Ik heb een heel oud beestje... helaas max 640x480 maar geeft wel een goed beeld.
Waarom noemt iedereen toch altijd die rare dure kastjes :?

Je hebt eigenlijk 2 opties:

1) Je videokaart vervangen (Neem bijvoorbeeld een geforce / geforce 2 met tv-out). Het kost je niet veel (+/- 50 - 100 afhanlijk van welke je haalt) en je gaat er ook op vooruit wat betreft videokaart (Dus spellen draaien beter)

2) Haal een extra PCI-VGA Kaart met TV-Out. 2e Hands kosten die maar (+/-) 20 - 40 en nieuw kun je zelfs een tweede MX kaart ofzow halen.
Je hebt dan ook nog eens een extra vga-kaart en je kunt dus een 2e monitor aansluiten.

Mijn Advies: Waardeer je huidige Videokaart op:

Verkoop Geforce2 MX 70
ATI Radeon met TV-Out 275

Je kunt dan gelijk een jaartje verder en gaat er wat betreft 3D snelheid en Mogelijkheden enorm op vooruit.

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 20:44 schreef tose het volgende:

[..]

Die zijn niet om de VGA output van de videokaart op je TV weer te geven
http://www.tweakers.net/nieuws/20983
Je kan hiermee via je comp out (die dus op die kaart verwerkt zit) je pc op je tv aansluiten, op je video oid. Dit is op zich wel handig als je bijvoorbeeld een muziek clip of een film oid op je computer hebt staan en die via de comp out op deze manier op je video doorlussen als je tv bijvoorbeeld geen svhs heeft en je tv kaart wel (moet je videokaart dat natuurlijk wel hebben).

Zo is het bijvoorbeeld in mijn geval mogelijk om mijn computer aan te sluiten op de tv omdat die alleen maar s-video uit heeft en geen comp. (mijn tv heeft alleen maar comp/scart) Hierdoor kan ik ook eens mijn tv gebruiken voor iets nuttigs

Gepost door TD-er zaterdag 16 maart 2002 - 19:15 Score: 1
Iets zegt me dat je het niet helemaal begrepen hebt... (en Iets heeft vaak gelijk )
Je kunt hiermee de tuner die op je TV-kaart zit gebruiken voor andere toepassingen, dan het digitaliseren van het beeld door de TV-kaart
Wanneer je bijvoorbeeld en een TV-kaart hebt en een capturekaart, kun je de tuner van de TV-kaart gebruiken als input van je capturekaart (deze laatste comprimeert vaak beter of geeft een betere kwaliteit).
Ook kun je deze bijvoorbeeld gebruiken voor een klein TV-tje op aan te sluiten en dan de tuner van je TV-kaart gebruiken om te kunnen zappen.
Je kunt er dus niet een filmpje mee afspelen die op je hdd staat, zoals een TV-out op een videokaart wel kan.
Het is dus niet voor iedereen even handig, maar er zijn handige toepassingen te bedenken.

De oudere TV-kaarten van Pinnacle hebben zowel de I2C interface (kun je gebruiken voor het zappen) als het beeld op een extra connector doorgevoerd naar buiten (op de rand van de kaart, niet naar buiten de kast) zodat je de DC-10 bijvoorbeeld er makkelijk erop aan kunt sluiten.
Ik geloof dat je toch gelijk hebt :)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Je doet er -denk ik- het beste aan om een andere kaart met TV-OUT te kopen... Zo'n trustkastje werkt meestal wel, maar de resolutie/kleurdiepte etc. is allemaal zwaar beperkt. Daarnaast heb je ook de kans dat de kwaliteit van je monitorsignaal minder wordt met zo'n kastje ertussen. Er zijn ook van die kastjes te koop die het goed doorgeven, maar die zijn vaak duurder dan een goede videokaart met TV-OUT.
Op zaterdag 16 maart 2002 20:40 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]
Dat stuurt het signaal van je TV-tuner in composietvorm uit. Niet het beeld wat je videokaart genereert.

/edit: te laat

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 20:35 schreef koos het volgende:
Wat voor computer systeem heb je???

Verwijderd

Hier zijn al erg veel topics over geweest.
De resultaten :
-een 2e kaartje met tv-out
-trust televiewer
-mpeg2 kaartje
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.