Toon posts:

temperatuur amd 1800 xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees vaak dat veel man hun amd 1800 xp tussen de 33 en 42 graden hebben lopen. Mijn xp proc wordt tussen de 44 en 54 graden is dit te warm of valt dat wel mee. En hoe krijg ik mijn processor koeler. Heb al een orb 3 koeler erop gezet met koelpast van koelermaster. Heb een extra kastkoeler erin gehangen en de luchtstroom in mijn medium kast is ook goed. Heeft iemand een goeie tip.

Verwijderd

De mijne wordt maar 45° C met CPU fan en 2 casefans op 7V.
Anders werd hem maar 40°C.
Je kunt bv je airflow verbeteren door kabels te rounden. Of je kunt je voltage verlagen (niet te laag hee)

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:32
je hoeft je geen zorgen te maken over de temperatuur van je 1800+... hij mag nog stukken warmer worden.

tip: gebruik de search, daar staan heeeeeeeeeeel veel artikels over temp AMD athlon XP

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
jouw temps zijn nog wel redelijk, maar als je lager wil, zul je een betere cooler moeten kopen, en een (zeer) goede airflow moeten maken in je kast.

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 13:10

Lancer

What the......

Maak je geen zorgen. Veel tweakers gebruiken extra casefans etc. Een Athlon blijft gewoon werken tot 90 graden. Bij een hogere temp is de levensduur wel korter, maar nog langer dan je 'm waarschijnlijk wilt gebruiken.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal

heb overigens al rounded ide kabels erin zitten. Maar zo te horen hoef ik me geen zorgen te maken.
Pagina: 1