Toon posts:

wat is DNS voor Zonnet/Freeler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik wil op mijn Sony J70 (:9~) kunnen emailen maar daarvoor heb ik een DNS-nummer nodig! Ik kan het alleen nergens vinden! Is er iemand die het wel heeft gevonden?
ik heb in andere topics ook al gelezen dat je de pop3 en de SMTP servers moest pingen ofzo, maar ik heb geen idee hoe dat moet! En eerlijk gezegd heb ik ook geen idee waar zo'n DNS-nummer voor dient, maar dat doet er ook niet echt toe.
Is er misschien iemand anders die voor Zonnet dan wel Freeler alle instellingen ff wil posten?

bvd,

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Zou je dan niet even op de websites van zonnet en freeler gaan zoeken? :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Topicstarter
oke dat heb ik natuurlijk allang gedaan maar op de een of ander manier kan ik dat niet vinden!
alleen 2 macintoshDNS nummers gevonden (:?), maar die doen het ook niet...
Iemand die zijn/haar instellingen ff wil posten????? plz???

bvd

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Quote van zonnet.nl:
Klik op TCP/IP settings ('TCP/IP-instellingen') en controleer of 'Server assigned IP-adress' ('Door server toegewezen IP-adres') en 'Server assigned name server adresses' ('Door server toegewezen naamserveradres') zijn aangestipt
Dus gewoon automatisch laten toewijzen.

Edit: En simpel gezegd zorgt de DNS voor de vertaling tussen hostnames en IP-adressen.

En als je het niet kunt vinden dan moet je toch eens een (nieuwe) bril gaan overwegen ofzo...
http://www.zonnet.nl/helpdesk

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

Als je toch nog de ip-adressen van de dns-servers van zonnet wilt hebben:

ns.zonnet.nl => 62.58.50.4

en

ns2.sonnet.de => 212.93.6.200

Zelf heb ik betere ervaringen met de dns-servers van PI:
195.121.1.34
195.121.1.66

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 17 maart 2002 12:09 schreef oVRoM het volgende:
Dus gewoon automatisch laten toewijzen.
Volgens mij gaat dat niet zo lekker op een J70, ik kan me van een J5 ook herinneren dat je die hard moet opgeven.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1