[OC] computer kan hoger vcore niet aan ?

Pagina: 1
Acties:

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 22:06

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
ik probeer mijn pc wat verder over te klokken maar als ik de vcore naar 2V of iets hoger zet hangt gewoon gelijk de hele pc.

een amd xp moet volgens mij zonder problemen 2.05V halen, koeling is niet het probleem, max is 36C stressed. ik dacht eerst dat de voeding problemen gaf maar heb er nu even een 430W voeding ingezet maar dat heeft niet geholpen.

is het toch de cpu die het probleem is ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 20:24 schreef cosmoOo het volgende:
ik probeer mijn pc wat verder over te klokken maar als ik de vcore naar 2V of iets hoger zet hangt gewoon gelijk de hele pc.

een amd xp moet volgens mij zonder problemen 2.05V halen, koeling is niet het probleem, max is 36C stressed. ik dacht eerst dat de voeding problemen gaf maar heb er nu even een 430W voeding ingezet maar dat heeft niet geholpen.

is het toch de cpu die het probleem is ?
wat is de code op je cpu? ik heb namelijk de hoogste code die er is tot nu toe :D AYHJA :D ( athlon 1400tje )

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 20:30 schreef MasterOverdrive het volgende:

[..]

wat is de code op je cpu? ik heb namelijk de hoogste code die er is tot nu toe :D AYHJA :D ( athlon 1400tje )
AGOIA geloof ik, maar dat moet iig niks uitmaken.

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
je moederbord zal het niet leuk vinden dat voltage

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Volgens mij ligt het toch aan je voeding....

Je 5V zal wel teveel inzakken bij een hoge(re) Vcore.
Daardoor instabiliteit....

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 20:33 schreef Natte_beschuitbol het volgende:
Volgens mij ligt het toch aan je voeding....

Je 5V zal wel teveel inzakken bij een hoge(re) Vcore.
Daardoor instabiliteit....
dat dacht ik ook maar precies op het zelfde punt (rond 2.0V) gaat het mis, eerst met mijn 340W chieftec voeding en nu met een 430W enermax.

5V zakt ook niet in oid.

• m-m
  • Niet online

m-m

bestond er niets iets als een bescherming tegen een te hoge vcore ? Heb ik iig bij verscheidene bordjes van gehoord.

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 23:11 schreef m-m het volgende:
bestond er niets iets als een bescherming tegen een te hoge vcore ? Heb ik iig bij verscheidene bordjes van gehoord.
Niet als je dat in het bios kunt aanpassen , als je een volt-mod hebt uitgevoerd wordt het een ander verhaal.

Dan kan het idd zijn dat de beveiliging van je mb ervoor zorgt dat je niet kunt booten :) .

• AproK
  • Laatst online: 14-03-2024
zeg ik toch :P

Check mijn knowledge base!

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 02:06 schreef 2Bad het volgende:

[..]

Niet als je dat in het bios kunt aanpassen , als je een volt-mod hebt uitgevoerd wordt het een ander verhaal.

Dan kan het idd zijn dat de beveiliging van je mb ervoor zorgt dat je niet kunt booten :) .
ik heb idd een volt mod gebruikt, ken ook geen board dat standaard tot 2V gaat bij socket A.

is er nog iets te doen aan die beveiliging als dat het zou zijn ? heeft iemand ervaring met zo'n beveiliging ?

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
nog even een ander probleem. 2V instellen gaat zonder problemen als de pc aan is en is ook gewoon stabiel maar als ik dan reboot gaat mijn monitor gewoon niet meer aan en boot de pc dus niet. als ik het voltage weer verlaag kan ik weer gewoon booten en dan het voltage verhogen.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 19:28
Het ligt gewoon aan je cpu, die kan geen 2v aan, de maximum vcore die amd opgeeft is 1,8V voor de duron(classic) en 1,85v voor de T bird, hogere vcore kan je core beschadigen dus ik zo hem op 1,85 of 1,9 max instellen, dat ie niet werkt op 2v is dus normaal.

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 21:35 schreef corpseflayer het volgende:
Het ligt gewoon aan je cpu, die kan geen 2v aan, de maximum vcore die amd opgeeft is 1,8V voor de duron(classic) en 1,85v voor de T bird, hogere vcore kan je core beschadigen dus ik zo hem op 1,85 of 1,9 max instellen, dat ie niet werkt op 2v is dus normaal.
als ik het voltage verhoog als de pc al geboot is loopt hij zo gewoon een uur stabiel zonder problemen. kan alleen niet opstarten met 2V dat ligt dus aan het mobo en niet aan de cpu.

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-02 18:36
Yup probleem zit hem in je moederbord. Asus maakt bij sommige moederborden gebruik van een bepaald ic wat de spanning regeld. Als deze boven de 2.06 volt ziet slaat er een beveiliging aan en stopt het moederbordje ermee.

Oplossing weet ik niet maar ook nog niet echt naar gezocht.
Pagina: 1