[midi] kan het de kabel zijn die extra geluid geef

Pagina: 1
Acties:

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Ik ben een beetje aan het experimenteren met een keyboard en een eenvoudig MIDI-programma en het lijkt wel of dit slechter gaat wanneer de tv aan staat (die staat vlakbij). Kan het zijn dat die stoort?

Of af en toe komen er nl. hoge of lage noten voorbij die ik helemaal niet speel of verandert er opeens een instrument op het keyboard. Enig idee waarom?

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik durf het niet voor 100% uit te sluiten, maar ik denk toch niet dat de TV het probleem is... ik heb zoiets althans nog nooit meegemaakt. Ik heb de meest idiote opstellingen met heel veel MIDI-apparatuur gezien, maar nog nooit dit soort storingen. Over het algemeen is MIDI niet zo heel erg storingsgevoelig, zeker niet als je korte kabels hebt. MIDI is trouwens een serieel signaal, en kan vrij grote afstanden zonder storingen afleggen.

• rstegers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 12:05
Is je aparatuur op een geaard stopcontact aangesloten?

Voorkomt veel storing.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik ken het probleem..
je hebt niet toevallig een roland keyboard die E-56 is ??

bij ons was het keyboard gewoon raar..dat was ook neit op te lossen, (met de computer) je kan isntelleingen proberen, je zal eens even een anderkeyboardje moeten proberen..

(btw, aan de kabel licht het niet, omdat ik nog steeds dezelfde gebruik,..maar met ander keyboard lukt et wel)

btw.. probeer eens met wat sounddiver (demo ofzow), als het goed is herkent hij enorm veel hardware :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Op zaterdag 16 maart 2002 21:45 schreef gitaarwerk het volgende:
Ik ken het probleem..
je hebt niet toevallig een roland keyboard die E-56 is ??
Nee, een GEM WK4.
bij ons was het keyboard gewoon raar..dat was ook neit op te lossen, (met de computer) je kan isntelleingen proberen, je zal eens even een anderkeyboardje moeten proberen..

(btw, aan de kabel licht het niet, omdat ik nog steeds dezelfde gebruik,..maar met ander keyboard lukt et wel)

btw.. probeer eens met wat sounddiver (demo ofzow), als het goed is herkent hij enorm veel hardware :)
Kan hardware via de MIDI-kabel herkend worden dan?

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 20:09 schreef TromboneFreakus het volgende:
Ik ben een beetje aan het experimenteren met een keyboard en een eenvoudig MIDI-programma en het lijkt wel of dit slechter gaat wanneer de tv aan staat (die staat vlakbij). Kan het zijn dat die stoort?

Of af en toe komen er nl. hoge of lage noten voorbij die ik helemaal niet speel of verandert er opeens een instrument op het keyboard. Enig idee waarom?
wanneer komen die hoge noten erin... en welk sequencing programma gebruik je?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

beathoven will fix it.. das volgends mij een midioot :)

Verwijderd

het lijkt me uitgesloten dat je tv dit doet, zou wel heel toevallig zijn dat je tv een midi note-on message kan genereren....ook nog op verschillende toonhoogtes

ik denk dat je midi-apparaat gaar is, ik zou zoals hierboven al is gezegd even een ander keyboard er aan hangen....dan weet je het meteen
Kan hardware via de MIDI-kabel herkend worden dan?
herkennen is een groot woord, synths kunnen meestal een soort identificatie via midi versturen als daar om wordt gevraagd.....

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 17:45 schreef MrShaggy het volgende:
het lijkt me uitgesloten dat je tv dit doet, zou wel heel toevallig zijn dat je tv een midi note-on message kan genereren....ook nog op verschillende toonhoogtes

ik denk dat je midi-apparaat gaar is, ik zou zoals hierboven al is gezegd even een ander keyboard er aan hangen....dan weet je het meteen
[..]

herkennen is een groot woord, synths kunnen meestal een soort identificatie via midi versturen als daar om wordt gevraagd.....
Ik denk dat ie de drums van het keyboard over een instrumentenkanaal (meestal piano kanaal 1) afspeelt, dat zou een hoop verklaren. :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

idd.. dat heb ik btw nu nog steeds (niet instelbare midi parameters op keyboard)
drumz van reason komen tussen de geluiden door.. hij doet alle kanalen tegelijk d8 ik dan

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 22:21 schreef gitaarwerk het volgende:
idd.. dat heb ik btw nu nog steeds (niet instelbare midi parameters op keyboard)
drumz van reason komen tussen de geluiden door.. hij doet alle kanalen tegelijk d8 ik dan
Gebruik je de interne sequencer van reason of gebruik je een externe? (cakewalk, cubase, etc.)

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 20:09 schreef TromboneFreakus het volgende:
Gebeuren dit soort dingen terwijl er iets anders loopt (een sequencer bv)?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op maandag 18 maart 2002 19:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Gebruik je de interne sequencer van reason of gebruik je een externe? (cakewalk, cubase, etc.)
de interne..
en keyboardje eropaan gehangen..
ik heb er neit superveel last van... dus das no problem for me :)

Pagina: 1