Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Telfort begint met weigeren Internet SMS

Pagina: 1
Acties:

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:42
Ej,

Ik krijg al een tijdje geen SMS'jes meer binnen van HotSMS, en ben toen maar eens gaan vragen bij Telfort wat de reden hiervan was.

Als antwoord kreeg ik dat Telfort de boel aan het dichtspijkeren is, HotSMS is als eerste geweigerd.
Dit doordat HotSMS veel reclame verspreidt onder de Telfort klanten.

De Helpdesk had me ook nog te melden, dat Genie voorlopig nog wel geaccepteerd wordt, aangezien dit een dienst is waar Telfort zelf (mede-)eigenaar van is.

Q Prepaid valt hiet btw ook onder..

Ik hoop dat dit wat nuttige informatie geeft,

/me

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
dank je ...

maar daar valt gewoon niet te aan ontkomen het is nou eenmaal zo

niet alles kan gratis blijven ...

het kost telfort ook geld..

Verwijderd

heb je icq al eens geprobeerd, die ontvangt naar mijn weten nog telfort sms'jes: volle lengte zonder reclame en onbeperkt

KPN kan je er ook mee sms'en, Dutchtone niet en ik dacht Vodaphone ook niet (ook al staat hij bij de ondersteunende providers)

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 12:06
Waarom mogen ze zoiets blokken? Ik bedoel, dat het hun geld kost is hun probleem toch? Maar als ik een bericht stuur (maakt niet uit hoe, toch?) dan moeten ze dat gewoon aan laten komen, en niet tegenhouden!
Staat er in een overeenkomst waar je mee akkoord moest gaan dat ze niet alle smsjes naar jou fone sturen? Ik vind dit een beetje belachelijk hoor!

En dan hebben die dudes bij telfort ook nog eens zelf zon site die dat aanbied! En daarvandaan mag het wel! BAH! :(

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Blokkeren van inkomende sms is het gevolge van het zogenaamde SMS Interworking. Dit zijn afspraken tussen GSM operator om sms berichten die aan elkaar worden verstuurd af te rekenen.

Het is zo dat de overeenkomsten tussen operators is en dat als een sms site als HOTSMS die via bv een ONE2ONE in Engeland aanbiedt maar Telfort en ONE2ONE hebben geen SMS Interworking Agreement dan kan Telfort inkomend verkeer vanaf ONE2ONE blokkeren en andersom mag ONE2ONE dus inkomend verkeer vanaf Telfort blokkeren. HOTSMS is dus hier het slachtoffer van. Zodra ONE2ONE en Telfort zo'n overeenkomst sluiten kan sms verkeer tussen beiden weer worden vrijgegeven.

SMS interworking is helaas een feit, en wel een slecht feit het maakt sms'en onduidelijk en klanten zoals jij boos.

Het afleveren van sms gebruikt signalerings ruimte en kost dus geld en het kan operators veel moeite kosten om het af te leveren. De inkomsten van SMS interworking zijn ervoor om dit te bekostigen.

Antenne en masten malloot

• Sjeik
Maar het is toch een soort van markt. Als jij geen smsjes door laat komen, kunnen er via jou netwerk (waar jij geld voor krijgt) toch ook geen smsjes verstuurd worden? Of denk ik nu fout???

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tja.. :{

Nou ja, ik kan tenminste nog gratis e-mailen via mijn chello kabel verbinding. Maar dan zonder een limiet van 160 tekens en met een normaal toetsenbord. :P
* kamerplant snapt niet waarom mensen SMSsen, als er ook zoiets als e-mail bestaat.

🌞🍃

• kamerplant
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 12:13 schreef Sjeik het volgende:
Maar het is toch een soort van markt. Als jij geen smsjes door laat komen, kunnen er via jou netwerk (waar jij geld voor krijgt) toch ook geen smsjes verstuurd worden? Of denk ik nu fout???
Bij HotSMS kun je toch ook geen SMS naar sturen? :?

🌞🍃

• Sjeik
Op zondag 17 maart 2002 12:14 schreef DataBeest het volgende:
Tja.. :{

Nou ja, ik kan tenminste nog gratis e-mailen via mijn chello kabel verbinding. Maar dan zonder een limiet van 160 tekens en met een normaal toetsenbord. :P
* Sjeik snapt niet waarom mensen SMSsen, als er ook zoiets als e-mail bestaat.
Misschien omdat niet iedereen heel de dag zijn email leest (jah, beste gotters die mensen zijn der ook!) maar dat veel meer mensen heel de dag met een fone in de broekzak lopen.

• kamerplant
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 12:16 schreef Sjeik het volgende:

[..]

Misschien omdat niet iedereen heel de dag zijn email leest (jah, beste gotters die mensen zijn der ook!) maar dat veel meer mensen heel de dag met een fone in de broekzak lopen.
Naja, moeilijk zeg, om ff elke dag je mail te checken. Als je dat er al niet voor over hebt, maar er wel voor over hebt om hem te sturen van je pc... :{

Maar oke, niet iedereen is altijd thuis, maar heel veel mensen sturen gewoon vanuit een huis gewoon SMS naar iemand die ook waarschijnlijk gewoon thuis is. Ik snap dan echt niet waarom ze dan niet even hun pc aan zetten of gewoon bellen via de vaste telefoon (= goedkoper :)).

🌞🍃

Pagina: 1