(mxstream) wel downloaden maar niet uploaden ?

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 21:17
Ik heb hier een netwerk van 4 pc's, maar de host(win2000) kan wel uploaden en downloaden maar de clients niet.
Maar ik kan wel bijlage's bij mijn hotmail toevoegen, maar als ik met een 12 move acount met outlook een mail wil verzenden krijg ik deze fout:
-------------------------------------------------------
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.
-------------------------------------------------------
Onderwerp:FW: 1
Verzonden:16-3-2002 19:51

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'R007164@hotmail.com' op 16-3-2002 19:51
554 <R007164@hotmail.com>: Recipient address rejected: Relay access denied
--------------------------------------------------
de intellingen van inet staan zover ik weet goed, maar ik kan alleen geen mail verzenden en bij ftp's uploaden(het gaat hoofdzakelijk over de client met winxp).

12move intellingen:

pop3.12move.nl
smtp.12move.nl

Weet iemand hoe ik dit in kan stellen ?

alvast bedankt,

Rick

Verwijderd

Wat meer info zou op zijn plaats zijn:

Welke manier van internet sharing gebruik je?
Geef eens een overzicht van je ip instellingen op zowel je host, als op je clients... (copy paste ipconfig/all op je host)

Probeer even in punten aan te geven wat wel en niet werkt:

Internet client wel/niet
internet host wel/niet
mail client wel/niet
mail host wel/niet

• RickDB
ok de instellingen:

host:

192.168.0.1
255.255.255.0

pc1(winxp):
192.168.0.5
255.255.255.0
192.168.0.1
dns:192.168.0.1

maar ik gebruik gewoon de windows sharing(tcp/ip)
En het gaat om het verzenden van mail wat het is weet ik niet maar ik kan gewoon niet uploaden naar een ftp of een mail verzenden via pop3.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:57

DaRoot

Some say...

Als je via 12move je mail via SMTP wilt verzenden, moet je ook via 12move ingebeld zijn. Zou ook best kunnen dat dat dan ook persé op een en dezelfde machine moet. Hij geeft dat ook al aan: Recipient address rejected: Relay access denied.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• RickDB
maar hoe moet je dan een email verzenden via hetnet, zonnet, enzo ?
Want de host verzend ook gewoon emails via de smtp server van 12move en die heeft gewoon mxstream.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zaterdag 16 maart 2002 20:11 schreef DaRoot het volgende:
Als je via 12move je mail via SMTP wilt verzenden, moet je ook via 12move ingebeld zijn. Zou ook best kunnen dat dat dan ook persé op een en dezelfde machine moet. Hij geeft dat ook al aan: Recipient address rejected: Relay access denied.
dat moet tegenwoordig bij praktisch elke provider.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:57

DaRoot

Some say...

Op zaterdag 16 maart 2002 20:13 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

Dass stimmt... had ik ff niet zo snel aan gedacht..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Je mail probleem heb ik een idee over dat heeft te maken met je packet size......

Zoek eens in de search op packet size mail en mxstream...

Je ftp probleem kan ik niet direkt plaatsen, ik zou de problemen even loskoppelen, en eerst je mail probleem oplossen en dan je ftp probleem.

Ik ga ff voor je zoeken voor je mail ding...

[topic=185110/1/25]

Dat is een mogelijke oplossing, je mtu size is niet correct, dit is een meer voorkomend probleem bij mxstream en win2k als server....

Mogelijk zou het ook kunen zijn dat je isp je mailtjes blockt, maar dan zou je van je host ook niet kunnen mailen.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 16 maart 2002 20:15 schreef DaRoot het volgende:

[..]

Dass stimmt... had ik ff niet zo snel aan gedacht..
gewoon de pop server van 12move instellen en de smtp server van je povider.

• RickDB
Op zaterdag 16 maart 2002 20:17 schreef Rismo het volgende:
Je mail probleem heb ik een idee over dat heeft te maken met je packet size......

Zoek eens in de search op packet size mail en mxstream...

Je ftp probleem kan ik niet direkt plaatsen, ik zou de problemen even loskoppelen, en eerst je mail probleem oplossen en dan je ftp probleem.

Ik ga ff voor je zoeken voor je mail ding...
ok dus eerst het mail probleem *D

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 20:13 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

idd, vooral om het spammen te voorkomen. Als je namelijk de smtp server alleen kan gebruiken als je ingelogd bent bij die provider kunnen ze (in het geval van spammen) jouw telefoonnummer/adresgegevens ophalen

• RickDB
ok ik las net dat het een packet loss kon zijn maar mijn netwerk kaarten staan op full duplex ?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
meestal kan je wel met die server werken, maar moet je in outlook bij je SMTP server 'aanmelden vereist' oid aanvinken, en dan je logingegevens invullen. Zo heb ik ook een hoop mailaccounts op me HCCNet ADSL.

Verwijderd

geen packet loss, maar packets die in stukjes worden geknipt, en wegvallen. En dat heeft in principe weinig te maken met full duplex.

Dat je smtp server weigert te relyen, zou toch te maken moeten hebben met het feit dat jouw ip niet uit de range komt die door de 12move server wordt geacepteerd.

Verwijderd

Als je je probleem wilt oplossen kun je ook je win2k bak als smtp instellen, zorg erdan wel voor dat hij alleen relayed voor je interne ip adressen, zodat niet de hele wereld via jouw smtp servertje kan spammen, zie IIS onderdeel smtp.

Als smtp voor je clients vul je dan in: ip of netbios naam van je win2k bak.

• RickDB
Ok het lukt nu wel om contact met de smtp server te maken maar als die bij de laatste een test bericht moet verzenden dan zegt ie: controleer het VELD email adres dus mislukt.

Verwijderd

Wat is contact maken?
Wat test je?

:)

• RickDB
het lukt dus om contact met de smtp sever te maken maar als outlook 2002 een test bericht stuurt dan werkt het niet.

• RickDB
Nou ik gebruik mijn hotmail acount wel met outlook 2002 want deze werkt wel met htm enzo en kan ik toch gewoon gemakkelijk verzenden.
Maar in ieder geval bedankt voor alle info :)

Verwijderd

Om het netjes op te lossen zou ik dan toch gewoon zelf ff een smtp servertje opzetten, dit kan met de webserver IIS die meegelevrd word bij win2k.

Stappen:

IIS installeren
SMTP aanzetten
SMTP een ip geven,
Relay alleen voor je clients aanzetten dus alleen relayen op je interne ip range
Op clients als smtp je win2k bak instellen

• RickDB
Ik heb nu IIS geinstalleerd maar waar kan ik dan mijn smtp aanzetten en hoe?

Verwijderd

Beetje laat, maarja komt ie:

start, settings, control panel, administrative tools, iis, plusje klikken indien nodig, klik op smtp, rechter muis knop, als start in het menutje grijs is staat smtp aan, indien niet grijs, 1x klikken op start. Je smtp server draait nu. Als je nog een keer op rechter muis knop klikt op smtp, dan kun je via properties je server customizen. Zorg in ieder geval dat je relay instellingen goed staan. BV dat alleen lokale ip adressen je smtp als server mogen gebruiken. Anders gaat iedereen via jouw smtp internet zitten vervuilen (hier even wat over opzoeken is wel handig en verstandig) In je clients geef je in je mail prog als smtpp server nu de netbios naam van je server, of het (interne) ip van je server. Zo nu heb jij je eerste echte eigen smtp server 8-)

PS: sommige providers blocken je smtp poort om spam te voorkomen, zoek maar eens op planet en mail relay....ben ik ook eens tegen gekomen |:(
Pagina: 1