Toon posts:

Nu nog cd-brander kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik mij afvraag is of het slim is nu nog een brander te kopen vanwege de aanstaande (en reeds dure aanwezige) dvd-branders.

Ik wil maximaal €150 uitgeven voor een brander, dus met dat budget blijf ik voorlopig in de cd-branders, maar mischien is ff wachten op betaalbare dvd-branders ook geen slecht idee.

Iemand een goed advies?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:33
uh, ik denk dat je moet overwegen of je een brander echt nodig hebt.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:41

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Je kunt nu beter voor een CD-Brander gaan. De DVD-branders zijn al aardig wat goedkoper geworden, maar de herschrijversmarkt komt pas net op gang. Ook gaan ze mettertijd over op een andere standaard, zeg maar over ongeveer een jaar. Daarnaast is het oppassen met de DVD-branders, aangezien de optische schijven hun opkomst maken. Een en ander is wel terug te vinden op T.net. Heb er laatst over alle soorten nog wat zien staan. Dus ff een search daar doen.
Dus als je op korte termijn een brander wil hebben voor dat budget dan raad ik je toch echt een brander aan. Meest gewaardeerd zijn de plextor en de liteon, maar meestal is de prijs daar dan ook naar. Laatst een goede plextor gezien voor 250 à 300. Deze was nieuw dus de oudere modellen zullen wel in je budget vallen.
Kijk hier maar eens tussen:
http://www.tweakers.net/search.dsp?Query=plextor&DB=news
En dit berichtje bedoelde ik met die nieuwe DVD's:
http://www.tweakers.net/nieuws/19940

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou er in principe zonder kunnen. Heb ook geen kabel of adsl dus niets te bieden voor anderen opzich.

Voor branden muziek cd's, mp3's en backup lijkt het me wel handig.

In een netwerk kunnen dan direct ook de andere pc's mijn brander gebruiken voor backup. Ik kan ivm een pc-prive project voor mijn pa een brander krijgen voor bijna de helft van de prijs, daarom denk ik er nu aan.

• sMoOhT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Als de bestanden die je wil branden niet te groot zijn zou ik voor een cd-brander gaan want een dvd-brander is wel best duur.

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 20:08 schreef JeeDee het volgende:
Ik zou er in principe zonder kunnen. Heb ook geen kabel of adsl dus niets te bieden voor anderen opzich.
Ik heb nog maar kort kabel, en ik heb voor die tijd juist heel veel voor anderen gebrand. Als je een brander neemt die goed compatible is met CloneCD (zoals Plextor en LiteOn), dan kun je met je tweakerkennis allerlei collega's en familieleden voorzien van backup's van hun kopieerbeschermde CD's. Neem van mij aan, zodra ze doorkrijgen dat jij met CloneCD overweg kunt krijg je er vele vrienden bij!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-03 19:48
de huidige dvd-branders zijn nog niet echt ideaal. je kan er nog geen doublesided en double layerd dvd's mee branden en films kopieren wil ook nog niet echt lukken. de ontwikkeling staat nog echt in de kinderschoenen. de cdrom schrijver daarentegen is zo ongeveer zo standaard als een cdrom speler. en ik denk dat je voor het geld van een cdrom schrijver het niet moet laten (€120 voor een 24speed ofzo). ik kan me nog herinneren dat ik >700,- betaalde voor een 2speed philips.
en als de dvdbranders echt in opkomst komen kan je je brander vervangen als het nodig is. maar voor de tussentijd zou ik wel een cdbrander kopen. je kan er veel data op kwijt. voornamelijk makkelijk voor mp3 en films

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-03 10:58

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik zou gewoon nog een cd brander kopen. Voor 100 euro heb je al een 16x LITE-ON 16 speed is eigenlijk snel zat (in 5 min. een cd'tje klaar)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zeker een cd fikker kopen. Er is nog geen duidelijke standaard voor DVD's dus dan is een DVD fikker nog niet echt een duidelijke optie.

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik dan nog wel mee zit; gaat dit wel goed icm mijn af en toe niet al te stabiele systeem (PIV, win98, nog al eens een BSOD).

Heb van meerdere mensen met win98 gehoord dat branden niet altijd lekker ging en vaak voor bevriezen systeem of BSOD zorgt. Dan heb ik natuurlijk niet zoveel aan een brander.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:41
Op zaterdag 16 maart 2002 22:34 schreef JeeDee het volgende:
Waar ik dan nog wel mee zit; gaat dit wel goed icm mijn af en toe niet al te stabiele systeem (PIV, win98, nog al eens een BSOD).

Heb van meerdere mensen met win98 gehoord dat branden niet altijd lekker ging en vaak voor bevriezen systeem of BSOD zorgt. Dan heb ik natuurlijk niet zoveel aan een brander.
Dan moeten die mensen eens een fatsoenlijk systeem kopen of stoppen met overclocken?

Hier heb ik nog nooit last van gehad, zelfs niet onder W95 met mijn 2x brandertje...

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:05

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

HA>>OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

kijk op www.bora-computer.de een lite-on 24×-10×-40× voor €104

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-03 19:14
Ik zou zeker nu nog een brander kopen, de dvdstandaard is er nog niet en de dvdbranders zijn nog in ontwikkeling.

Enne, is het niet zonde op om een P4 win98 als OS te gebruiken, installeer liever win2000 of XP, is wat stabieler en meer geschikt voor een P4

Verwijderd

Topicstarter
De BSOD's vertellen mij dat af en toe ook al...als het geen hardware is die ook in 2000 zal gaan kutten is het idd mischien beter naar win2000 over te stappen.

Dacht zelf aan een Lite-on 16x icm pc-prive, komt dan wel niet in die pc-prive-pc maar in die van mij he...:)

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 20:24 schreef gansje het volgende:

[..]

Ik heb nog maar kort kabel, en ik heb voor die tijd juist heel veel voor anderen gebrand. Als je een brander neemt die goed compatible is met CloneCD (zoals Plextor en LiteOn), dan kun je met je tweakerkennis allerlei collega's en familieleden voorzien van backup's van hun kopieerbeschermde CD's. Neem van mij aan, zodra ze doorkrijgen dat jij met CloneCD overweg kunt krijg je er vele vrienden bij!
Op dat soort vrienden zit niemand te wachten.

Verwijderd

Denken jullie dat het nu nog de moeite is om een CD-schrijver te kopen (120 euro) of zou ik beter wachten op een DVD-schrijver (ik bedoel tot ze goedkoper worden)?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 17:39 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 17:36:
Denken jullie dat het nu nog de moeite is om een CD-schrijver te kopen (120 euro) of zou ik beter wachten op een DVD-schrijver (ik bedoel tot ze goedkoper worden)?
Ligt er aan of je er al eentje hebt.
Ik zou nu geen nieuwe meer kopen, maar dat komt ook omdat ik hier nog 4 fikkers heb liggen (10, 16, 24 en 40x) dus echt nodig vind ik het niet.
Ik zou doorsparen voor een DVD fikker zeker nu + en - RW in een drive gepropt kan worden.
En het is natuurlijk ook belangrijk om te kijken hoeveel cds je fikt. Als dat er 2 per maand zijn is het natuurlijk een beetje loos, maar als je echt een diehard fikker bent (zoals ik bijvoorbeeld :X, 2fikkers in 1 bak omdat het anders te lang duurt ;)) dan is een fikker nooit weg.

Of je koopt een budget fikkertje voor een paar tientjes, kun je ook fikken.

Verwijderd

oké, bedankt

Verwijderd

kvind hier mocht je het interessant vinden bij computerland een lito on van 52x/24x/52x voor maar 99 €

interesse? http://www.computerland.nl

en brandse :P

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ehh ja, geef dan de link(s) naar PW:

http://www.tweakers.net/pricewatch/40163 (liteon 52x)

Of als je niet vies bent van flashen, of het verschil 48x =>52x niet boeit:
http://www.tweakers.net/pricewatch/36307 (48x OEM)

http://www.tweakers.net/pricewatch/47446 (48x Retail)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je hebt merkbranders tegenwoordig voor 89 euro ofzo. ik zou voor die prijs niet moeilijk doen.

edit: nog goedkoper zie ik aan de post boven mij.

[ Voor 22% gewijzigd door smvs op 19-01-2003 19:59 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 19:51:
kvind hier mocht je het interessant vinden bij computerland een lito on van 52x/24x/52x voor maar 99 €

interesse? http://www.computerland.nl

en brandse :P
beetje duur niet.
http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux
in de pricewatch staan al fikkers voor de helft van de prijs (ok, goedkoopste is een 24x, maar ik merk al zo weinig verschil tussen mijn 24x plex en 40x plex moet ik zeggen).
en ik ben van mening dat een kwalitief betere doch langzamer fikker fijner is dan een snelle van een goedkoop of onbekend merk.
Maar dat is natuurlijk te beslissen door de persoon die dat ding koopt, en niet door mij
Pagina: 1