Toon posts:

printvriendelijke versie zelf maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
op mijn site staat een: printvriendelijke versie. Deze extra pagina's heb ik allemaal met de hand gemaakt (moet dat? of kan ik ook gewoon met een code zorgen dat het middelste van de tabel waar ik nu in schrijf dus op die pagina komt te staan).
Maar hoe kan ik dat doen bij het forum, want deze veranderd steeds en kan ikdus niet met de hand maken....

Is daar niet een code voor als: <printpagina>de tekst in het tabel wat uitgeprint moet werden, net zoals hier het middelste</printpagina> en alles wat tussen deze twee codes staat wordt op een nieuwe pagina gezet die dus printvriendelijk is.

Beetje K*T uitgelegd, maar misschien snappen jullie het wel...

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 19:57 schreef jaapni het volgende:
Beetje K*T uitgelegd, maar misschien snappen jullie het wel...
joh, wij gotters hebben een glazenbol, wij snappen alles :9

meestal gebeurd dat dmv een script wat gewoon dezelfde content uitpoept zonder opdeling van pagina's of extra mooie opmaak. Of het is een script wat de pagina inleest en nutteloze tags eruit sloopt.
Maar dat script moet je toch zelf maken denk ik :Y)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

als je voor IE-only gaat, kan je heel wat doen met CSS2... je kan ook page breaks en de hele rattaplan instellen...
zelf zou ik gaan voor een combo: bouw de site dmv css, en maak een 'viewcss' en een 'printcss', dan hoef je *enkel* die te vervangen!

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Op www.phpfreakz.com hebben ze dat ook gedaan (zie forum), maar ik kom er maar niet achter hoe... En deze werkt ook in NS (4.7).

En ik dacht, dat zal wel php zijn en geen css (anders had ik het wel in W&G gezet).

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Stel op je forum heft een topic id nummer 3
Dat heb je dan vaak ook in je URL, dus dan doe ja als url naar print ding:
print.php?id=$id

Dan doe je in Print.php een Query uitpoepen die topic met id nummer $id opent :)

http://flickr.com/photos/itommy/

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:14
ieder bericht zit in de db en heeft een nummer. bij de normale php page word die text uit de db gehaald en in een tabel gepleurd en bij print.php word alleen de text uit de db gehaald en neergezet zonder frutsels

• T. van Beek

T. van Beek

flickritus

Op zaterdag 16 maart 2002 22:24 schreef ParaDot het volgende:
ieder bericht zit in de db en heeft een nummer. bij de normale php page word die text uit de db gehaald en in een tabel gepleurd en bij print.php word alleen de text uit de db gehaald en neergezet zonder frutsels
Zelfde als mijn post :p

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Heb je dat forum zelf gemaakt?

Zo ja, dan moet het niet moeilijk zijn om er een printvriendelijke versie van te maken.

Zo nee, dan zul je de PHP-source moeten ontleden of de databasestructuur bestuderen en daar een eigen implementatie op maken.

Verwijderd

Topicstarter
forum.php?actie=berichtbekijken&berichtid=26-01-2002_012153 wordt een bericht. Maar wat moet ik nou verder doen? Hoe werkt het print.php (met echt nieuw met PHP).

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 23:26 schreef jaapni het volgende:
forum.php?actie=berichtbekijken&berichtid=26-01-2002_012153 wordt een bericht. Maar wat moet ik nou verder doen? Hoe werkt het print.php (met echt nieuw met PHP).
Neem de source van 'forum.php?actie=berichtbekijken', haal al opmaak eruit, maar laat de table etc zitten, zodat het wel leesbaar blijft.

Het kan echt niet simpeler :D.

Verwijderd

Topicstarter
DOM DOM DOM, dat had ik nog wel kunnen bedenken.

Ik zal het morgen proberen (ga nu maar eens naar bed). En als het niet lukt horen jullie het wel (balen voor jullie).

bedankt alvast (als het lukt)

• T. van Beek

T. van Beek

flickritus

Het is ook nooit moeilijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Met het Pagina Script:

<?php if(!$print) { ?>
<!-- Hier je normale inhoud -->
<?php } ?>
<!-- Hier de inhoud die je wel in Printbare versie wilt hebben -->
<?php if(!$print) { ?>
<!-- Hier je normale inhoud -->
<?php } ?>

In je design kun je dan ergens dit plaatsen
voor de Printbare versie:

<?php

if($QUERY_STRING) { $t = "&"; } else { $t = "?"; }
echo("<a href='$REQUEST_URI$t"."print=true'><b>Printbare versie</b></a><br><br>");

?>

En dit voor de Normale versie wanneer je in
de Printbare versie zit:

<?php

if($print) {
echo("<a href='".str_replace('?print=true',"",str_replace('&print=true',"",$REQUEST_URI))."'>Normale versie</a>");
}

?>

voila!!

Verwijderd

Ej........ hebben we ook leden van www.webmensen.nl

Verwijderd

Over dat paginascript, kijk ff op www.webmensen.nl en ga naar script en zoek het paginascript. Dan weet je wel meer.
Pagina: 1