[hub] geen verbinding, ledjes knipperen als gek

Pagina: 1
Acties:

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Het betreft een simpel 8 poorts 10/100Mbit uplink hubje, ongeveer 2 jaar geleden bij MyCom gekocht. Tot vandaag deed hij trouw zijn diensten. Toen ik de computerkamer wilde herindelen had ik hem uitgeschakeld, van alle kabels ontdaan en voorlopig opzij gelegd.

Welnu, toen ik klaar was en de hub wilde aansluiten, duwde ik eerst de stroomadapterkabeltje in de hub en prompt gingen bijna alle lichtjes als een gek knipperen. De PWR, 10COL, 100COL en alle 8 100M ledjes bleven knipperen, ook nog na een half uurtje. De LNK/ACT ledjes bleven uit.

Stroom aan en uit hielp niet, kabeltje los en terug aansluiten evenmin, handleiding van hub ben ik kwijt en op het web kon ik niks zinnigs vinden. Het is overigens niet de 1e keer dat de hub werd uitgeschakeld en herverbonden en ik heb er verder ook niks geks mee gedaan.

Kunnen jullie mij een oplossing cq uitsluitsel geven?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zaterdag 16 maart 2002 19:54 schreef BalusC het volgende:
Het betreft een simpel 8 poorts 10/100Mbit uplink hubje, ongeveer 2 jaar geleden bij MyCom gekocht. Tot vandaag deed hij trouw zijn diensten. Toen ik de computerkamer wilde herindelen had ik hem uitgeschakeld, van alle kabels ontdaan en voorlopig opzij gelegd.

Welnu, toen ik klaar was en de hub wilde aansluiten, duwde ik eerst de stroomadapterkabeltje in de hub en prompt gingen bijna alle lichtjes als een gek knipperen. De PWR, 10COL, 100COL en alle 8 100M ledjes bleven knipperen, ook nog na een half uurtje. De LNK/ACT ledjes bleven uit.

Stroom aan en uit hielp niet, kabeltje los en terug aansluiten evenmin, handleiding van hub ben ik kwijt en op het web kon ik niks zinnigs vinden. Het is overigens niet de 1e keer dat de hub werd uitgeschakeld en herverbonden en ik heb er verder ook niks geks mee gedaan.

Kunnen jullie mij een oplossing cq uitsluitsel geven?
klinkt als een stille overlijdenis... het zal niet de eerste hub (of server of ander stroomgevoerd ding) zijn die nadat er de stroom af gaat direct de geest geeft...

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
wel de juiste adaptor aangesloten....?

Grutte Pier fansels

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 20:00 schreef |HunterPro| het volgende:
klinkt als een stille overlijdenis... het zal niet de eerste hub (of server of ander stroomgevoerd ding) zijn die nadat er de stroom af gaat direct de geest geeft...
Daar dacht ik ook eerst aan..
Kan een meer ervaren netwerktweaker dit misschien bevestigen/uitsluiten?
Op zaterdag 16 maart 2002 20:07 schreef hessel het volgende:
wel de juiste adaptor aangesloten....?
Jawel hoor, de adaptor die bij de hub hoorde.

• sMoOhT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Misschien een los kontaktje door het verplaatsen.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 20:12 schreef sMoOhT het volgende:
Misschien een los kontaktje door het verplaatsen.
Ik heb het ding zojuist opengebaard en even gekeken of ik iets geks zag, maar nee.. :{

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Oké, aangezien er niemand verder reageert, neem ik aan dat het beestje gewoon is gestorven. Toch verbaas ik me er wel over dat het zo plotseling kan gebeuren. Om dat in de toekomst te voorkomen zou ik graag kwaliteitsspul willen hebben in plaats van de huidige no-name. Wat is een goed merk? Ik zie bijvoorbeeld de merken Edimax, 3Com en SMC. Welke is het meest aanbevelenswaardig?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 17 maart 2002 10:37 schreef BalusC het volgende:
Oké, aangezien er niemand verder reageert, neem ik aan dat het beestje gewoon is gestorven. Toch verbaas ik me er wel over dat het zo plotseling kan gebeuren. Om dat in de toekomst te voorkomen zou ik graag kwaliteitsspul willen hebben in plaats van de huidige no-name. Wat is een goed merk? Ik zie bijvoorbeeld de merken Edimax, 3Com en SMC. Welke is het meest aanbevelenswaardig?
3Com maar dat kost ook een stukje meer.
Als ik ze in volgorde zou moeten plaatsen: 3com-smc-edimax

Maar alles kan wel eens kapot gaan.
Een kwaliteits merk is niet noodzakelijk meer foutvrij.
3com geeft wel bepaalde producten levenslange garantie.
Al dat ze daar precies willen van afstappen :?

edit:

zin klopte niet, fixed

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• MinddiggerNL
  • Laatst online: 27-06 15:17
Voor het geld wat een 3Com 10mbit hub/switch kost, heb je een 8 poorts 10/100mbit switch van SVEC.

Ik heb dat ding nu al een hele tijd en ben er uitermate tevreden over.
Ik denk dat een 3Com hub/switch niet minder storingsgevoelig is dan deze svec, dus zie ik niet in waarom je zoveel extra zou moeten betalen.

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
heb nu zo'n jaar een unex 5 ports auto-negotiation swith €54,-, prima ding :)

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Aaargh... Ik zal "made in Taiwan" nooit begrijpen!! Het ding doet nu opeens wel weer!!! Vanaf nu blijft die adapterkabel voorgoed aangesloten! Ik heb er zelfs tape omheen geplakt..

Anyway hartstikke bedankt voor jullie reacties en aanbevelingen! :)

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 13:35 schreef BalusC het volgende:
Aaargh... Ik zal "made in Taiwan" nooit begrijpen!! Het ding doet nu opeens wel weer!!! Vanaf nu blijft die adapterkabel voorgoed aangesloten! Ik heb er zelfs tape omheen geplakt..

Kijk uit met het vasttapen van een adapter. Als die te warm wordt geeft de adapter de geest en loopt je netwerk helemaal niet meer. Heb hier al iemand over gehoord!!!

Dus kijk goed uit!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
De adapter zit los van de hub, ik heb enkel het stekkertje vastgeplakt :7

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 14:37
Op zondag 17 maart 2002 13:35 schreef BalusC het volgende:

Had ik laatst ook met een 3COM Officeconnect ding, zo'n kleine witte. Dat ding ging continue knipperen. Toen ik hem voor de tigste keer spanning gaf en hem een paar minuten liet gaan hield het op.
Zal ook wel in Taiwan gefabriekt zijn :)
Pagina: 1