[Win2kAS] QoS / bandwidth limitation

Pagina: 1
Acties:

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:26
Ik wil onder Win2k AS een limiet op gebruik van bandbreedte naar mn ISP (chello) zetten voor bepaalde applicaties/TCP ports. Ik heb al gekeken naar QoS, maar dit werkt helaas alleen maar op a) subnet level (en daar heb ik weinig aan aangezien ik maar 1 IP bij chello heb) en/of b) op user/OU nivo.
Bestaan er andere (softwarematige oplossingen) voor het limiteren op bandbreedte als dit niet wordt ondersteund door de applicaties zelf ? Misschien eoa wrapper in de vorm van een proxy bijvoorbeeld ?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Mischien kan je tussen je PC('s) en je ISP router een linux box zetten met traffic shaper software. Ik ben de naam van die software effe kwijt maar je kan in moderne kernels meecompilen.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:03

pistole

Frutter

als het alleen op subnet werkt.. kan je dan niet jouwIP/32 of jouwIP/255.255.255.255 gebruiken?

Edit: ik heb het zelf even geïnstalleerd, en je kan dus gewoon a.b.c.d/32 opgeven als subnet. M.a.w., dit is dan dus het lokale adres van je machine.

Misschien kom je hier verder mee?

SintNachtmerrie: met Linux werkt het idd veel mooier :)

Ik frut, dus ik epibreer

• sverzijl
Op zaterdag 16 maart 2002 22:54 schreef pistole het volgende:
als het alleen op subnet werkt.. kan je dan niet jouwIP/32 of jouwIP/255.255.255.255 gebruiken?

Edit: ik heb het zelf even geïnstalleerd, en je kan dus gewoon a.b.c.d/32 opgeven als subnet. M.a.w., dit is dan dus het lokale adres van je machine.

Misschien kom je hier verder mee?

SintNachtmerrie: met Linux werkt het idd veel mooier :)
Dank je voor het proberen, maar tenzij ik helemaal verkeerd kijk kan ik dan nog alleen maar per subnet (in dit geval alleen mijn IP) limiteren en niet per applicatie. Als ik dus mijn_ip/32 als subnet creeer en deze limiteer ik op bijv. 256kbit/s dan is meteen al mijn verkeer op 256kbps gelimiteerd, en das nou ook weer niet de bedoeling:)

Een extra linux box is ook niet echt een optie. Geen spare machine helaas.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:03

pistole

Frutter

ja ik zie idd het probleem...
Ik ga eens verder zoeken

{...}

even gezocht.. kan zo 123 niets vinden. Je zou toch zeggen dat dit moet kunnen enzo?

Ik frut, dus ik epibreer

• sverzijl
Op zaterdag 16 maart 2002 23:51 schreef pistole het volgende:
ja ik zie idd het probleem...
Ik ga eens verder zoeken

{...}

even gezocht.. kan zo 123 niets vinden. Je zou toch zeggen dat dit moet kunnen enzo?
Dat zou ik ook zeggen ja, maar op google heb ik nog niks bruikbaars kunnen vinden vandaag.

[edit] Ja Win2K ISA server zou het kunnen, maar goed die heb ik hier even niet liggen...
Pagina: 1