Ik heb hier 2 computers staan bijna identiek alleen de ene heeft een ibm 133mhz proc en de andere n pentium 90
welke proc is denken jullie beter??
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
Verwijderd
Uh, hij zegt dus dat ie een P90 heeft en een IBM 133. Waar haal jij de P133 weg?Op zaterdag 16 maart 2002 19:40 schreef slamm het volgende:
pentium 133
a) die is in mhz sneller
b) FSB is hoger (60 (pentium 90) en 66 (pentium 133))
ps: ligt er aan hoeveel geheugen he en cache
edit: te laat
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
IBM=Cyrix;PR133=110MHz (55MHzx2.0), dus de FSB lig lager dan bij de P90. Integer is de IBM net iets sterker, maar de FPU is vreselijk.Op zaterdag 16 maart 2002 19:43 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
[..]
Uh, hij zegt dus dat ie een P90 heeft en een IBM 133. Waar haal jij de P133 weg?
Anyway, probeer eens wat benchmarks te runnen. Sisoft Sandra bijvoorbeeld.
Oslik blyat! Oslik!
Cyrix is inderdaad prut, heb zelf een 120MHz gehad, bedroevend gewoon. Win95 zei dat 't een 486'er was.Op zaterdag 16 maart 2002 21:16 schreef dion_b het volgende:
[BLABLA]
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Het is een gok, maar ik denk dat de Cyrix zo'n beetje ongeveer even snel is in FPU intensieve dingen (games, videocodecs), en in integer (office enzo) stukken sneller.Op zaterdag 16 maart 2002 19:36 schreef Caz83 het volgende:
Ik heb hier 2 computers staan bijna identiek alleen de ene heeft een ibm 133mhz proc en de andere n pentium 90
Verstuurd vanaf mijn Computer®
want :Op zaterdag 16 maart 2002 22:48 schreef SilverBolt het volgende:
das een leuk oud dingetje een idt winchip :
Saved by the buoyancy of citrus
Omdat ie van Intel is? Dat vind ik nou een vaag argument...Op zondag 17 maart 2002 00:27 schreef Cyphax het volgende:
Ik denk dat het verschil (P90/Cyrix133) niet heel groot is. Een P120 gaat net iets sneller dan zo'n cyrix, maar echt veel scheelt het niet.
Ik zou omdat het een Intel proc is toch die P90 verkiezen...
Mee eens dat 'hij is Intel' een zwak argument is, maar zwakke FPU en lage FSB wat lage mem performance (55MHz) en PCI (27.5MHz) oplevert zijn wel vrij sterke argumenten.Op zondag 17 maart 2002 15:44 schreef W3ird_N3rd het volgende:
[..]
Omdat ie van Intel is? Dat vind ik nou een vaag argument...
Op een goed mobo is de cyrix net zo stabiel (op een slecht mobo is de Intel wellicht stabieler).
Denk dat je toch moet benchmarken om erachter te komen.. Op integer denk ik dat de cyrix de P90 wel achter zich laat, maar ik weet niet hoever je die P90 krijgt..als die P90 120 stabiel haalt is dat in ieder geval sneller.
Oslik blyat! Oslik!
Leuk als je een systeem hebt wat niet eens kijkt naar het CPU ID. Als je Win95B zou hebben, zou er staan "CyrixInstead"Op zaterdag 16 maart 2002 21:24 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
[..]
Cyrix is inderdaad prut, heb zelf een 120MHz gehad, bedroevend gewoon. Win95 zei dat 't een 486'er was.
Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip
Verwijderd
Verwijderd
Dat komt alleen maar omdat hij geen Pentium-instructies ondersteunt, boeit verder niet.Op zaterdag 16 maart 2002 21:24 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
[..]
Cyrix is inderdaad prut, heb zelf een 120MHz gehad, bedroevend gewoon. Win95 zei dat 't een 486'er was.
Dan had ik destijds waarschijnlijk een goede P75Op maandag 18 maart 2002 12:25 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat komt alleen maar omdat hij geen Pentium-instructies ondersteunt, boeit verder niet.
Voor alleen Office-taken is zo'n Cyrix/IBM zo slecht nog niet, dat bleek toen uit alle tests. Ik zou overigens ook voor die P90 gaan en dan een beetje overklokken (sommige P75 halen de 120 Mhz bijvoorbeeld wel).
Dan had je een bijzonder goede P75- ik heb ze bij twee vriendinnen van me geOCd (waarom ze allemaal P75 hebbenOp maandag 18 maart 2002 19:54 schreef W3ird_N3rd het volgende:
[..]
Dan had ik destijds waarschijnlijk een goede P75
Zonder voltageveranderingen, met een hele goedkope koeler (486 koeler ofzo) kon ik 'm zomaar optrekken naar 120... Op 133 crashte ie helaas, maar met een serieuze koeler en eventueel een ietsje hoger voltage had ie dat zeker gehaald. Wil ik nog wel eens doen trouwens, een P75 2x zo hard laten lopen, op 150 Mhz...moet ie kunnen halen, op 3,5 V ipv 3,3 V en een nieuwe gewone koeler..
edit:
Weer een typo
Oslik blyat! Oslik!
Dat blijkt... Ik wist toen dat ik toch een snellere proc ging kopen dus dacht, nog maar eens kijken hoever ik de P75 eigenlijk kan trekken. En 120 was best stabiel... Ik weet trouwens niet meer of ie toen na langere tijd ook stabiel bleef, ik dacht het wel, idle dan. Ik heb hem niet echt uren full-load laten draaien, dus misschien was ie dan ook wel gecrasht. Uren idle ging dacht ik wel goed...Op maandag 18 maart 2002 22:24 schreef dion_b het volgende:
[..]
Dan had je een bijzonder goede P75- ik heb ze bij twee vriendinnen van me geOCd (waarom ze allemaal P75 hebbenbeats me) en de ene wilde wel POSTen op 133 maar liep genadeloos in de soep in Win en was mer 120 ook niet 100% stabiel- draait nu op 100MHz.
En de andere... 90MHz max stabiel