Toon posts:

Error code 10

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Raar probleem.
Ik heb 2 video kaartjes in mijn pc, 1 asus v6800 (geen problemen) en een Sis ( voor de tweede monitor). Nu geeft deze kaart onder windows 2000 error code 10 wat wil zeggen " this device cannot start".
Ik heb een dual boot met winmil, daar werkt alles goed dus de kaart is goed. Windows 2000 herkent de kaart wel, maar kan hem dus neit starten. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen.

Verwijderd

ja ik weet wel een "oplossing".

draai in de bios de bootorder om van agp>pci naar pci>agp. dan doet die verrotte sis het wel. Het werkt maar handig is het natuurlijk niet.

W2k is gewoon heel erg crities wat betreft dual monitor.

Ik heb ook dit gezeik gehad met zo'n sis maar ook met s3/matrox millenium/etc etc. Ik heb al die kaartjes ergens ver weg gestopt ben naar de winkel gegaan en heb een tnt2 vanta pci gekocht 200piekies maar eindelijk werkte mijn w2k dual monitor setup :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, mijn klomp is gebroken.
Ik volgde je tip en wat gebeurt er, win2000 wil niet eens booten, zelfs niet vanaf de bootcd. Microsoft zegt dat de kaart compatibel is met win2000, heeft zelfs drivers opgenomen in het os, maar waarom doet tie het dan niet?

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 september 2000 11:40 schreef Purplehouse het volgende:
Nou, mijn klomp is gebroken.
Ik volgde je tip en wat gebeurt er, win2000 wil niet eens booten wanneer de Sis als eerste geinitialiseerd wordt, zelfs niet vanaf de bootcd.

Microsoft zegt dat de kaart compatibel is met win2000, heeft zelfs drivers opgenomen in het os, maar waarom doet tie het dan niet?[/quote]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry verkeerde knop gebruikt, vandaar de dubbele boodschap