Misschien een beetje een raar gedachte, maar ik heb het idee, om aan alle pinnetjes van een athlon processor draatjes te maken en deze aan aan alle gaatjes van het socket te maken, zal vast een priegel werk zijn, maar het moet kunnen lijkt mij. Daarna leg ik de cpu in de vriezer en het moederbord + de rest buiten de vriezer. Zou dit kunnen?
Leuk idee, maar kom je dan niet met timings in de problemen??
Het lijkt mij makkelijker om een vriezer naast je monitor te hebben waar dan je mobo inligt, Alle kabels ergens via een kleine opening van de vriezer wringen en klaar. Maar pas wel op met condens dan!!!
Het lijkt mij makkelijker om een vriezer naast je monitor te hebben waar dan je mobo inligt, Alle kabels ergens via een kleine opening van de vriezer wringen en klaar. Maar pas wel op met condens dan!!!
What a fine day for Science! | Specs
Een cpu werkt niet goed als die te warm is, maar als die te koud is is het ook helemaal niet goed! (+/-5 graden Celsius)
Dit gaat nooooooooooit lukken, hoe wil je aan alle 462 pinnetjes(correct me if I'm wrong) draadjes maken?
En dan krijg je het probleem, dat de vriezer dit waarschijnlijk niet gaat trekken.
En dan krijg je het probleem, dat de vriezer dit waarschijnlijk niet gaat trekken.
edit:
[quote]
Op zaterdag 16 maart 2002 19:14 schreef -DEVON- het volgende:
Een cpu werkt niet goed als die te warm is, maar als die te koud is is het ook helemaal niet goed! (+/-5 graden Celsius)
[/quote]
dit slaat dus helemaal nergens op! Hoe kouder hoe beter(denk aan vapochill, TEC cooling ed)
[quote]
Op zaterdag 16 maart 2002 19:14 schreef -DEVON- het volgende:
[/quote]
dit slaat dus helemaal nergens op! Hoe kouder hoe beter(denk aan vapochill, TEC cooling ed)
Condens ontstaat als warme lucht een koud object raakt, dat is hier dus niet het geval!
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Kijk ook hier eens
http://totl.net/Eunuch/
What a fine day for Science! | Specs
Verwijderd
en laat je het deurtje dan open van de vriezer of gaat u een gat boren om de draden door te laten leiden?
en je zit inderdaad met condens. In lucht zit namelijk altijd waterdamp. Als je cpu warm wordt zal de waterdamp op de cpu condenseren, wat vervolgens weer gaat bevriezen.
niet echt een goede oplossing dus.
je kan natuurlijk wel een cpu helemaal inpakken in een metalen luchtdichte behuizing waar alleen de pinnentjes nog naar buiten komen. en vervolgens die allemaal verbinden met draadjes naar de socket van je MB.
Maar goed. een kryotech kast kopen is denk ik een betere oplossing.
en je zit inderdaad met condens. In lucht zit namelijk altijd waterdamp. Als je cpu warm wordt zal de waterdamp op de cpu condenseren, wat vervolgens weer gaat bevriezen.
niet echt een goede oplossing dus.
je kan natuurlijk wel een cpu helemaal inpakken in een metalen luchtdichte behuizing waar alleen de pinnentjes nog naar buiten komen. en vervolgens die allemaal verbinden met draadjes naar de socket van je MB.
Maar goed. een kryotech kast kopen is denk ik een betere oplossing.
Bizar idee, maar je zal de processor op het moederbord moeten laten zitten, omdat hij anders problemen krijgt met communicatie over de bus. Alles is qua lengte en tussenafstanden helemaal op elkaar afgestemd, wat je met 'draadjes' dusdanig in de war schopt dat er niets van overblijft met de snelheden tegenwoordig. Voor een 80286 moet het te doen zijn
ook wat minder pennetjes
Verwijderd
onzin!!! hoe kouder hoe beter want warmte is de greatest enemy van electriciteit.Op zaterdag 16 maart 2002 19:14 schreef -DEVON- het volgende:
Wel erg vet zeg 3 min op 234 mhz, halflife soepel op een ori 486 sx 25.Kijk ook hier eens http://totl.net/Eunuch/
Verwijderd
om te beginnen de draden moeten vrij dik zijn voor sommige pinnen (voeding)
en wanneer je 462 draden van minimaal 30 cm hebt met een bus van rond de 133MHz zullen er harmonische komen kijken die alles in de war schoppen frequenties de 12de harmonische heeft al een frequentie van (2*12-1)*133=3.059GHz en aangezien je al kunt zenden met een frequentie hoger dan 30 kHz.
de tijdsvertraging die ontstaat is bij 30cm = 1nSec. die kan varieren afhankelijk van de draad. En er is op het mobo geen rekening mee gehouden
alles opgeteld K.u.t. en niet haalbaar
en wanneer je 462 draden van minimaal 30 cm hebt met een bus van rond de 133MHz zullen er harmonische komen kijken die alles in de war schoppen frequenties de 12de harmonische heeft al een frequentie van (2*12-1)*133=3.059GHz en aangezien je al kunt zenden met een frequentie hoger dan 30 kHz.
de tijdsvertraging die ontstaat is bij 30cm = 1nSec. die kan varieren afhankelijk van de draad. En er is op het mobo geen rekening mee gehouden
alles opgeteld K.u.t. en niet haalbaar
Verwijderd
Cyrix 80x486dx2 / 4MB / 40MB Seagate / 1MB ISA Videokaart / 16bits soundkaart / Mitsumi 24x /
14" monitor / 3 knops logitech muis / MS-DOS 6.22 + Win 3.11
Hee DEVON, wat een antieke spullen heb jij.
Must be a joke right?
14" monitor / 3 knops logitech muis / MS-DOS 6.22 + Win 3.11
Hee DEVON, wat een antieke spullen heb jij.
Must be a joke right?
Verwijderd
ijs geleid niet????? waar heb jij natuurkunde gehad he...djeezzOp zaterdag 16 maart 2002 19:25 schreef holo_duke het volgende:
volgens mij is die onstane condens nooit sterk genoeg om stroom te geleiden. Je kan hem toch ook invriezen in een ijsblok, ijs geleid toch niet?
hou jij een brok ijs vast dan zet ik er een gelijkstroom rimpel op van 200 volt goed?
kijken wat er vervolgens gebeurt.
alleen binnenin bij de cpu zal volgens mij het ijs smelten!Op zaterdag 16 maart 2002 19:25 schreef holo_duke het volgende:
volgens mij is die onstane condens nooit sterk genoeg om stroom te geleiden. Je kan hem toch ook invriezen in een ijsblok, ijs geleid toch niet?
Verwijderd
jij gelooft dat? maar tzou wel vet zijnOp zaterdag 16 maart 2002 19:23 schreef holo_duke het volgende:
[..]
Wel erg vet zeg 3 min op 234 mhz, halflife soepel op een ori 486 sx 25.
letterlijk : "Well, actually that isn't entirely true. You see, all the notes, recordings, videotape and logs from the experiment were destroyed when the processor blew. Everything posted here is taken from eyewitness accounts.
You'll have to take our word for it... "
Waarom leg je je mobo niet in gedestileerd water, geleidt geen stroom als het goed is
Verwijderd
dat is een gelijkstroom (net als een batterij) die van de plus naar de min loopt (of min naar plus, net hoe je het bekijkt). Ze noemen het een rimpel omdat het een oscillerende (trillende) spanning is. Het stopcontact levert 230v wisselspanning. Zou je dat op een brok ijs leggen krijg je binnen notime een kortsluiting natuurlijk.Op zaterdag 16 maart 2002 19:29 schreef joop66 het volgende:
TAGEON::
Gelijkstroom rimpel van 200 V?? WTF is dit nou weer
Dus in Holo_Duke's geval. gelijkstroom van 200 volt op een brok ijs die holo-duke vastheb en de min sluit je aan op zijn enkel ofzo. Wedden dat zijn hersenen geroosterd worden. Als hij al zo lang dat blok ken vasthouden
Verwijderd
En even voor the facts:
Een CPU mag niet te warm worden omdat anders de halfgeleiders die intern aangebracht zijn.
de eilandjes dus gaan uitlopen. en als dit lang genoeg door gaat zullen de eilandjes elkaar aanraken en een kortsluiting vormen.
En je mag niet oneindig koelen want onder een bepaalde temperatuur zullen de elektronen, ofte wel stroom, niet meer "lopen". De temperatuur waarbij dit gebeurd is afhankelijk van het materiaal waarvan het gemaakt is.
Een CPU mag niet te warm worden omdat anders de halfgeleiders die intern aangebracht zijn.
de eilandjes dus gaan uitlopen. en als dit lang genoeg door gaat zullen de eilandjes elkaar aanraken en een kortsluiting vormen.
En je mag niet oneindig koelen want onder een bepaalde temperatuur zullen de elektronen, ofte wel stroom, niet meer "lopen". De temperatuur waarbij dit gebeurd is afhankelijk van het materiaal waarvan het gemaakt is.
Verwijderd
wederom onzin. Pure H20 geleidt ook!!!Op zaterdag 16 maart 2002 19:32 schreef eL_Jee het volgende:
Waarom leg je je mobo niet in gedestileerd water, geleidt geen stroom als het goed is
Wat niet geleidt is pure vacuum. er is niks wat de electronen van a naar b gaan geleiden.
Jaaah een 286 overclocken! dat zou een vette snelheidswinst opleveren!Op zaterdag 16 maart 2002 19:20 schreef Tele het volgende:
Voor een 80286 moet het te doen zijnook wat minder pennetjes
jullie hebben beide gelijk (of beide ongelijk) zuiver ijs gelijd niet, gedestilleerd water dus. helaas komt er uit onze kraan geen gedestilleerd water maar een mengsel van allerlei zouten en mineralen, iedereen weet dat een zoutoplossing Wel geleid.ijs geleid niet????? waar heb jij natuurkunde gehad he...djeezz
hou jij een brok ijs vast dan zet ik er een gelijkstroom rimpel op van 200 volt goed?
kijken wat er vervolgens gebeurt.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Verwijderd
indeed. eindelijk eentje die het snapt.Op zaterdag 16 maart 2002 19:34 schreef joop66 het volgende:
En even voor the facts:
als je bijvoorbeeld silicium neemt die een warmtegeleidingscoëfficiënt: 150 W/(m·K) (25 °C) heeft.
die zal op -273C niet veel meer doen.
Alle electronen staan stil en het materiaal valt letterlijk uit elkaar.
Dus te diep koelen is ook niet goed
Zo laag komt een vriezer niet, want een proc doet het ook nog op -150(met N2(l) cooling).Op zaterdag 16 maart 2002 19:34 schreef joop66 het volgende:
En even voor the facts:
Hebben ze me met scheikunde weer voor zitten liegen, ik d8 dat gedestileerd water, zonder opgeloste zouten dus, geen stroom kan geleiden...Op zaterdag 16 maart 2002 19:35 schreef TAGAEON het volgende:
[..]
wederom onzin. Pure H20 geleidt ook!!!
Wat niet geleidt is pure vacuum. er is niks wat de electronen van a naar b gaan geleiden.
Verwijderd
TAGAEON:
Een wat jij suggereert is geen 200 V gelijkspanning rimpel maar een blokgolf of sinus-, zaagtand vormig signaal.
De min die meestal aangegeven is klopt niet helemaal, moet eigenlijk Massa staan.
En om nog terug te komen op rimpel. Rimpel is wanneer je een gelijkspanning van 200 V hebt er boven op die gelijkspanning een wisselspanningscomponent is opgeteld, superponeert, die vele malen kleiner is dan de gelijkspanning.
Een wat jij suggereert is geen 200 V gelijkspanning rimpel maar een blokgolf of sinus-, zaagtand vormig signaal.
De min die meestal aangegeven is klopt niet helemaal, moet eigenlijk Massa staan.
En om nog terug te komen op rimpel. Rimpel is wanneer je een gelijkspanning van 200 V hebt er boven op die gelijkspanning een wisselspanningscomponent is opgeteld, superponeert, die vele malen kleiner is dan de gelijkspanning.
Verwijderd
ook weer waar, de meest gangbare vriezers doen het tot -30C ofzo.Op zaterdag 16 maart 2002 19:39 schreef SH007 het volgende:
[..]
Zo laag komt een vriezer niet, want een proc doet het ook nog op -150(met N2(l) cooling).
Verwijderd
zo was het ja, je hebt gelijk. het is voor mij ook al weer wat jaartjes terugOp zaterdag 16 maart 2002 19:40 schreef joop66 het volgende:
TAGAEON:
En dat slaat neer op het koude, niet op het warmeOp zaterdag 16 maart 2002 19:22 schreef TAGAEON het volgende:
[..]
er ontstaat ook condens als een warm object in koude omgeven is.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Gaat nooit werken omdat de signaal integriteit totaal verloren gaat als je de draden gaat verlengen... je praat niet over 12v waarbij het niet zoveel uitmaakt of een draadje nu 10 of 20cm is.. Je hebt te maken met 1-2v op hoge frequenties (100-133mhz) wat dus echt geen klein beetje storing van buitenaf kan verdragen
Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis
mag ik vragen waarom iemand die z'n proc zwaar geOC'd heb op dit idiote onhaalbare idee komt ?
Puur omdat het mij leuk leek, maar denk nadat ik verschillende reacties gehoord heb dat het niet mogelijk is, toch ga ik het proberen. met een oude pentium.
ook ga ik het proberen met een gf2, met een pci zal het wel het zelfte verhaal zijn, maar ja. proberen kan geen kwaad
ook ga ik het proberen met een gf2, met een pci zal het wel het zelfte verhaal zijn, maar ja. proberen kan geen kwaad
Pure H2O geleid echt geen water !Op zaterdag 16 maart 2002 19:35 schreef TAGAEON het volgende:
[..]
Verwijderd
idd, 100% gedestilleerd water geleidt geen water !Op zaterdag 16 maart 2002 20:18 schreef Toulinash het volgende:
[..]
Pure H2O geleid echt geen water !
het is waterOp zaterdag 16 maart 2002 20:37 schreef ByMeSDy het volgende:
[..]
idd, 100% gedestilleerd water geleidt geen water !
Verwijderd
Een flinke stroom daarentegen kan aardig wat water geleidenOp zaterdag 16 maart 2002 20:18 schreef Toulinash het volgende:
Pure H2O geleid echt geen water !
Een oude Pentium? Moet je nog...320 of 321 draadjes gaan leggen (socket 5 = 320 pinnetjes, socket 7 = 321 pinnetjes). En vanwege de al beschreven timingsprobs werkt dat ook niet. Wel zonde van de Pentium... Een heel mobo in de koelkast kun je natuurlijk wel proberenOp zaterdag 16 maart 2002 20:12 schreef holo_duke het volgende:
Puur omdat het mij leuk leek, maar denk nadat ik verschillende reacties gehoord heb dat het niet mogelijk is, toch ga ik het proberen. met een oude pentium.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
mmm, volgens mij geleid gedestileerd water ook, waarom flikker je die sooi anders in een accu.... Om hem niet meer te laten werken????
Voor de duidelijkheid: gedestilleerd water geleid wel, maar wel heel slecht. Het is namelijk onmogelijk om alle ionen uit water te halen. Zogenaamde 'klasse 1' water (water van de hoogst haalbare zuiverheidsgraad) heeft een weerstand van ongeveer 18 M Ohm / kubieke cm... Het geleid dus wel, maar de weerstand ervan is erg hoog...Op zondag 17 maart 2002 00:04 schreef X101X het volgende:
mmm, volgens mij geleid gedestileerd water ook, waarom flikker je die sooi anders in een accu.... Om hem niet meer te laten werken????
Heb je je ooit afgevraagd waarom je mobieltje zo sluggish is wanneer je em 's winters een nachtje in de auto hebt laten liggen? Op de data sheet van een proc staan niet voor niets temperatuurgrenzen aangegeven, zowel min als max temperaturen!Op zaterdag 16 maart 2002 19:21 schreef TAGAEON het volgende:
[..]
onzin!!! hoe kouder hoe beter want warmte is de greatest enemy van electriciteit.
"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"
Moet de vriezer zo koud zijn dat bepaalde stoffen supergeleiders worden zonder enige weerstand ,dat zou pas wreed zijn
Zonder weerstand? Dan krijg je toch minstens een BSOD, of een hele snelle computer als ik me niet vergisOp zondag 17 maart 2002 00:30 schreef Bartjuh het volgende:
Moet de vriezer zo koud zijn dat bepaalde stoffen supergeleiders worden zonder enige weerstand ,dat zou pas wreed zijn
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Daar willen ze tog heen ,heb ik ergens gelezen ,ze proberen stoffen te vinden/ontwikkelen die bij kamertemperatuur geen weerstand ondervinden ,denk dat dat zo'n beetje de enige weg is naar echt megasnelle computers.
Verwijderd
LOOOOOOOOOOL!Op zaterdag 16 maart 2002 19:17 schreef Huntor het volgende:
Kijk ook hier eenshttp://totl.net/Eunuch/
:D:D:D:D
OKe ben in een rare bui. Wat nou als je de waterdamp uit de zuurstof haalt ? Dan heb je geen last meer van condens ! 
Nooit een electrolyse gedaan ?Op zaterdag 16 maart 2002 19:40 schreef eL_Jee het volgende:
[..]
Hebben ze me met scheikunde weer voor zitten liegen, ik d8 dat gedestileerd water, zonder opgeloste zouten dus, geen stroom kan geleiden...
dikzak
misschien dat de term "ionen" een belletje laat rinkelen?
Ik frut, dus ik epibreer
elektrolyse van water werkt dan ook _alleen_ maar als er ionen in zitten van een stof die een slechtere reductor/oxidator zijn dan water.....
daarnaast, hoe ga je die draadjes vast maken? enig idee wat er gebeurt met je proc als je soldeerbout ook maar in de buurt komt???
H2O _puur_ geleid _niet_ omdat er _geen_ vrije elektronen zijn en aangezien het _puur_ is ook geen ionen. echter, wanneer je puur H2O bij je mobo giet gaan de metalen van je mobo oplossen in dat water waardoor je weer ionen hebt en dus wordt het geleidend.
materiaal dat uit elkaar valt bij 0K (oftewel -273,15 graden Celsius)???? waarom zou dat gebeuren? je hebt geen trillingen van deeltjes nodig voor de Vanderwaals krachten, atoombinding en de kernkrachten. bevroren helium pleurt ook niet uit elkaar...
wat is er in de winter sluggish aan je mobiel? je schermpje? dat is dus iets met het LCD scherm (liquid cristal display, dus dat zal last hebben van de kou)
erg lollig al die slecht herinnerde schoollessen
daarnaast, hoe ga je die draadjes vast maken? enig idee wat er gebeurt met je proc als je soldeerbout ook maar in de buurt komt???
H2O _puur_ geleid _niet_ omdat er _geen_ vrije elektronen zijn en aangezien het _puur_ is ook geen ionen. echter, wanneer je puur H2O bij je mobo giet gaan de metalen van je mobo oplossen in dat water waardoor je weer ionen hebt en dus wordt het geleidend.
materiaal dat uit elkaar valt bij 0K (oftewel -273,15 graden Celsius)???? waarom zou dat gebeuren? je hebt geen trillingen van deeltjes nodig voor de Vanderwaals krachten, atoombinding en de kernkrachten. bevroren helium pleurt ook niet uit elkaar...
wat is er in de winter sluggish aan je mobiel? je schermpje? dat is dus iets met het LCD scherm (liquid cristal display, dus dat zal last hebben van de kou)
erg lollig al die slecht herinnerde schoollessen
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Verwijderd
de beste processor is een dode processor :-) Is het allemaal niet een beetje belachelijk aan het worden. Eerst warmte genereren en vanwege dit fenomeen koelen ... Zucht... moet toch slimmer kunnen...
Demi water geleid niet!Op zaterdag 16 maart 2002 19:35 schreef TAGAEON het volgende:
[..]
Verwijderd
dacht dat ze mij dat ook wijsgemaakt hadden in de fysicaklasOp zondag 17 maart 2002 10:33 schreef BlizzarD het volgende:
[..]
Demi water geleid niet!
maar ik ga het in elk geval niet testen
is het niet zo dat het na verloop van tijd wel gaat geleiden?
draadjes zijn veel te lang, levert teveel storing etc. op ...
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
zijn jullie beetje blind of zo? ik verwijs eerst maar even naar m'n eesrte post..
gelezen? mooi, dan herhaal ik nog even 1 keer dat pure H2O niet geleid, waarom niet? omdat er _geen_ vrije elektronen zijn (in geen enkele pure moleculaire stof) om lading te transporteren. het probleem is echter dat zodra dat water in contact komt met het metaal van je mobo e.d. dat metaal zal oplossen en dus heb je ionen in het water (_geen_ puur H2O meer dus) en dus geleid het dan wel. ik weet niet waar die TAGAEON die onzin vandaan haalt maar het slaat echt nergens op... over niet opletten bij schei- en natuurkunde gesproken.
gelezen? mooi, dan herhaal ik nog even 1 keer dat pure H2O niet geleid, waarom niet? omdat er _geen_ vrije elektronen zijn (in geen enkele pure moleculaire stof) om lading te transporteren. het probleem is echter dat zodra dat water in contact komt met het metaal van je mobo e.d. dat metaal zal oplossen en dus heb je ionen in het water (_geen_ puur H2O meer dus) en dus geleid het dan wel. ik weet niet waar die TAGAEON die onzin vandaan haalt maar het slaat echt nergens op... over niet opletten bij schei- en natuurkunde gesproken.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Verwijderd
ze hebben dus ook tegen mij gezegd dat water altijd gelijdt. Maard dat is niet zo gedestileerd water gelijdt niet. Omdat daar geen ionen of metalen inzitten. En dat zijn de enige dingen die gelijden. Gedestileerd water (dus geen demiwater wat je in de winkel kan kopen want daat zitten nog cacium ionen in) maar echt puur h20 gelijdt geen stroom. omdat er dus geen ionen inzitten. En omdat er geen ionen zijn kunnen de electronen zich nergens aan vast maken om zich te verplaatsen. Mijn scheikunde leraar vergeleek dat met een buis met knikkers. als er aan het begin 1 instopt dan komt er aan te andere kant 1 uit en zo gaat dat ook met electronen. Maar als er dus geen "buis" (dus ionen) zijn kan de stroom zich niet verplaatsen en gelijdt dus niet.Op zaterdag 16 maart 2002 19:40 schreef eL_Jee het volgende:
[..]
Hebben ze me met scheikunde weer voor zitten liegen, ik d8 dat gedestileerd water, zonder opgeloste zouten dus, geen stroom kan geleiden...
en voor de duidelijkheid. demiwater is gewoon water (met kalk ionen) dat door een ionen wisselaar is geweest. die verandert elk kalk ion voor 2 calcium ionen wat dus cerder niet schadelijk is voor accus of zo. maar daar zitten nog wel ionen in dus het gelijdt ook.
En dat geloof jij? Es ff kijken:Op zaterdag 16 maart 2002 19:23 schreef holo_duke het volgende:
[..]
Wel erg vet zeg 3 min op 234 mhz, halflife soepel op een ori 486 sx 25.
Een 486 heeft een maximale busfrequentie van 50MHz, en met de meeste borden heb je ook nog eens dat je geen multiplier in kunt stellen -> Max 50MHz, aangezien een SX25 een 1X multiplier heeft.
Voor de borden die dat wel hebben: Max multiplier die door een Intel CPU gepakt wordt is 3X -> max 150MHz (heb een AMD DX4 gehad die dat kon)
En hoe wordt er gekeken naar de kloksnelheid? Waarschijnlijk met een programma of het BIOS, wat oude 486 borden niet kunnen is onbekende frequenties uitrekenen. Mijn 486DX4-100 van IBM werd herkend als Cx486DX2-66, terwijl ie wel degelijk op 100MHz liep. Ook heb ik ooit eens die AMD DX4 op een ongeldige jumpersetting gezet (AMD DX4Enhanced A en B doorelkaar gegooid
486 16bit, half-life 32bit, instructies gebruikt in half-life die de 486 niet heeft...... says it all
maareh tazmanian_devil... waarom probeer je iets nog eens uit te leggen als het er al goed staat? het is trouwens geleiden, niet gelijden. sorry maar die fout vond ik een beetje erg opvallend tussen de anderen.
ionen of metalen opgelost in water???, elektronen vastmaken aan dingen???, kalkionen???? omg... het is verbazend wat voor onzin sommige mensen voor correct houden :0 No Flame Intended
niet dat ik heilig ben, maar _AUB_ praat niet over dingen waar je blijkbaar weinig dan wel niks van weet/begrijpt.
maareh tazmanian_devil... waarom probeer je iets nog eens uit te leggen als het er al goed staat? het is trouwens geleiden, niet gelijden. sorry maar die fout vond ik een beetje erg opvallend tussen de anderen.
ionen of metalen opgelost in water???, elektronen vastmaken aan dingen???, kalkionen???? omg... het is verbazend wat voor onzin sommige mensen voor correct houden :0 No Flame Intended
niet dat ik heilig ben, maar _AUB_ praat niet over dingen waar je blijkbaar weinig dan wel niks van weet/begrijpt.
ehmz... waarom denk je dat de banen op je mobo wazig heen en weer slingeren om precies de goede lengte te hebben? en jij denkt dan dat je ze ff met draadjes kan verlengen? 
Owja... pure H2O geleid idd niet, maar pure H2O blijft maar HEEL kort bestaan...
Er ontstaat namelijk een evenwichtigsreactie waardoor er H3O+ en OH- ontstaat... hiervoor is helemaal geen enkele andere stof nodig, dit gebeurt dus gewoon...
Owja... pure H2O geleid idd niet, maar pure H2O blijft maar HEEL kort bestaan...
Er ontstaat namelijk een evenwichtigsreactie waardoor er H3O+ en OH- ontstaat... hiervoor is helemaal geen enkele andere stof nodig, dit gebeurt dus gewoon...
Verwijderd
ohja, on-topic :
het kan niet
als je de proc met draadjes verbind (monikkenwerk, maargoed, stel dat het je lukt en dat je alle draadjes correct verbindt), dan worden de vertragingstijden te groot, en is er veel kans dat ie het gewoon niet meer doet
en dan is er idd nog de condens als je hem in de vriezer plaatst
het kan niet
als je de proc met draadjes verbind (monikkenwerk, maargoed, stel dat het je lukt en dat je alle draadjes correct verbindt), dan worden de vertragingstijden te groot, en is er veel kans dat ie het gewoon niet meer doet
en dan is er idd nog de condens als je hem in de vriezer plaatst
Lees de draad voor je blaat! ©HlpDsKOp maandag 18 maart 2002 01:19 schreef Anthrax het volgende:
ja het kan !!
http://www.muropaketti.com/artikkelit/cpu/northwood2200/ln2/
zie deze site!
Het gaat dus over je CPU extern van je moederbord in een vriezer leggen...
Verwijderd
puur water bij 21ºC heeft een zgn kw van 10E-14. Dus als dit het product is van [H+][OH-] dan betekent het dat er in deze evenwichtsituatie 10E-7 H+ en OH- ionen aanwezig zijn en de pH is dan ook precies 7. De kW is wel T-afhankelijk maar niet zo sterk. Kortom er zitten wel weinig ionen in puur water, maar er is sprake van een minimale concentratie door deze kW. Daardoor kan de geleiding van water wel erg laag zijn maar geen 0 (nul).
Interesse in andere constantes: pak het "Handbook of Physics" eens....
Interesse in andere constantes: pak het "Handbook of Physics" eens....
Vapochil kast dat is een CPU vriezer met antie condens maatregelen dus waarom moeilijk doen.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Iedereen is zo bezig met condens dat ze helemaal vergeten dat de weerstand over zo'n lange draad (van vriezer naar kast, waar die pc ook staat die draad is minstens 2 meter lang) veeeeel te groot zou zijn voor de stroompjes die door zo'n proc heen gaan. Tegen de tijd dat zo'n stroompje vanuit je mobo door de proc weer helemaal terug bij je mobo is, is er niets meer over van dat stroompje, de enige manier is dus om 'm helemaal in een vriezer in te bouwen.
Dan heb je ook minder last van condens, hoewel condens ook niet gevaarlijk is, want waterdamp bevat geen zouten, en dus gelijd het niet! Water zet wel uit als het bevriest en dat wordt eng als je dat ding een langere tijd in een vriezer zet, want waterdamp komt ongeveer overal, ik ben bang dat je hd enzo dan een beetje verneukt zouden worden. Maar ik weet het niet zeker:).
Dan heb je ook minder last van condens, hoewel condens ook niet gevaarlijk is, want waterdamp bevat geen zouten, en dus gelijd het niet! Water zet wel uit als het bevriest en dat wordt eng als je dat ding een langere tijd in een vriezer zet, want waterdamp komt ongeveer overal, ik ben bang dat je hd enzo dan een beetje verneukt zouden worden. Maar ik weet het niet zeker:).
Verwijderd
terug naar het topic:
Trouwens: een system dat op een paar GHz werkt met lange draden....... Forget it. Er blijft niets van over of het signaal is zo vervormt/anderszins afwijkend.
Trouwens: een system dat op een paar GHz werkt met lange draden....... Forget it. Er blijft niets van over of het signaal is zo vervormt/anderszins afwijkend.
Verwijderd
JE zou je complete mobo + alle PCI/AGP kaarten geheugen en CPU in een vriezer kunnen plaatsen, en dan met bepaalde kit soorten alle electrische componenten dichkitten... dus de rand van je socket en CPU bv, en overal waar condens tussen kan komen, zo voorkom je condens tussen geleidende gedeeltes en blijft je koeling nog steeds optimaal.
Alle storage devices gewoon buiten je koelast samen met je voeding natuurlijk
Alle storage devices gewoon buiten je koelast samen met je voeding natuurlijk
Verwijderd
gaan we weerOp zaterdag 16 maart 2002 19:17 schreef Huntor het volgende:
Kijk ook hier eenshttp://totl.net/Eunuch/
Ik snap er niks meer van....vroeger was dat anders.
Dus ik moet oppassen voor condens op mijn CPU cooler.
En ook lekbakken onder de radiatoren zetten wanneer ik de verwarming aanzet???
Weer zitten slapen tijdens de lessen drogen/bevochtigen vrees ik.
Dus ik moet oppassen voor condens op mijn CPU cooler.
En ook lekbakken onder de radiatoren zetten wanneer ik de verwarming aanzet???
Weer zitten slapen tijdens de lessen drogen/bevochtigen vrees ik.
Op zaterdag 16 maart 2002 19:22 schreef TAGAEON het volgende:
[..]
er ontstaat ook condens als een warm object in koude omgeven is.
Lees eens wat over ionenwisselaars, want je verhaal klopt niet.
Demi water= ge-demineraliseert water (zonder kalk dus)
En wat is nu weer een kalk-ion????
Demi water= ge-demineraliseert water (zonder kalk dus)
En wat is nu weer een kalk-ion????
Op zondag 17 maart 2002 13:27 schreef tazmanian_devil het volgende:
[..]
en voor de duidelijkheid. demiwater is gewoon water (met kalk ionen) dat door een ionen wisselaar is geweest. die verandert elk kalk ion voor 2 calcium ionen wat dus cerder niet schadelijk is voor accus of zo. maar daar zitten nog wel ionen in dus het gelijdt ook.
Alleen het LCD-display van je mobieltje is op dat moment traag. De CPU werkt nog even snel. (Het is trouwens niet schadelijk voor de LCD, alleen vervelend voor de gebruiker).Op zondag 17 maart 2002 00:17 schreef realbart het volgende:
[..]
Heb je je ooit afgevraagd waarom je mobieltje zo sluggish is wanneer je em 's winters een nachtje in de auto hebt laten liggen? Op de data sheet van een proc staan niet voor niets temperatuurgrenzen aangegeven, zowel min als max temperaturen!
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Ik weet niet waar je precies op doelt met dit bericht, maar ik ben het dus met je eensOp maandag 18 maart 2002 12:30 schreef andre_at_home het volgende:
terug naar het topic:
'n trace van 3CM vangt minder stoorsignalen op uit de omgeving dan 'n 2meterlange kabel.
Dan heb je de Kabel weerstand en de zeer kleine stroompjes dus grote spannings val en verliezen.
Het wordt dus een Hoogfrequnte worse case senario.
die PC zal niet tot booten komen.
Dan heb je de Kabel weerstand en de zeer kleine stroompjes dus grote spannings val en verliezen.
Het wordt dus een Hoogfrequnte worse case senario.
die PC zal niet tot booten komen.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Verwijderd
ik bedoel daarmee: op hoge frequenties gedragen aansluitdraden zich niet meer als normale aansluitdraden. Omdat de draden relatief lang worden tov de golflengte die bij de bewuste frequentie hoort gaat zo'n draad zich als een spoel gedragen. Er zijn afhankelijk van de opbouw ook nog capaceiten mogelijk. deze combinatie maakt het dat je een soort filter op je CPU krijgt waardoor signalen boven een bepaalde frequentie sterk afgezwakt worden. Dus de performance van de CPU loopt sterk terug of erger hij werkt helemaal niet meer.Op maandag 18 maart 2002 16:25 schreef Al_Kahli het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je precies op doelt met dit bericht, maar ik ben het dus met je eens
PS: op 1296MHz heb je een golflengte van 23cm, dus op 2 GHz is dat al weer bijna een faktor 2 kleiner. De afmetingen hoe je iets bouwt worden dus steeds belangrijker.
Was dat ook niet de reden van Intel om bij de PIII weer van de PII sockets af te gaan, die eigenlijk alleen bedoeld waren om AMD patent technisch een loer te draaien, maar waar ze zich zelf technisch gezien mogelijk in hun eigen voet schieten......
Verwijderd
/me gaat tot in de late uurtjes solderen in de vakantie 
alleen heeft nog geen goede draaties ondekt...
mabie FDD of HDD kabel ?
alleen heeft nog geen goede draaties ondekt...
mabie FDD of HDD kabel ?
Verwijderd
Waarom doe je niet wat ik zei dan?
Gewoon je hele MOBO in de vriezer? met al je PCI en AGP kaarten en al erin... FDD en HDD en voeding kabels tussen de deur door, alle aansluitpunten dichtkitten met 1 of andere siliconen spul.
Die pinnen solderen gaat NIET werken, zonde van je tijd, zorgt voor teveel weerstand, signalen komen niet meer synchroon aan en alles loopt daardoor in de soep... gaat echt NIET lukken met je TIMINGS... misschien als je CPU op 1KHZ loopt dat het je lukt maar niet als die op weet ik hoeveel GHZ loopt
Gewoon je hele MOBO in de vriezer? met al je PCI en AGP kaarten en al erin... FDD en HDD en voeding kabels tussen de deur door, alle aansluitpunten dichtkitten met 1 of andere siliconen spul.
Die pinnen solderen gaat NIET werken, zonde van je tijd, zorgt voor teveel weerstand, signalen komen niet meer synchroon aan en alles loopt daardoor in de soep... gaat echt NIET lukken met je TIMINGS... misschien als je CPU op 1KHZ loopt dat het je lukt maar niet als die op weet ik hoeveel GHZ loopt
Verwijderd
Ik heb al een 486 op 160 MHZ op 200 wilde die niet meer starten en dit is gewoon met een beetje grote 486 koeler met fan. Maar denk niet dat daar halflife op wilde lopen, en ik had er nogwel een stealt 2 met rendition 2200 in zitten
Pagina: 1