Toon posts:

[HP 4000N] Papier uitvoer niet helemaal "vlak"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2e hands een HP LaserJet 4000N gekocht. Alleen ik heb het idee dat het papier er niet helemaal uitkomt, zoals het zou moeten.

Als je een stapeltje uitgeprint hebt, dan is dat stapeltje niet helemaal vlak als je dat vergelijkt met een stapeltje papier wat nog niet door de printer heen is gegaan.

Is dat een bekend probleem van de laserprinters? Moet er dan een bepaald onderdeel vernieuwd worden ofzo?

Verwijderd

printer kapot :+
]
wapper je de blaadjes wel goed los?

staat de invoer niet te krap?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

Je bedoeld dat het net uitgeprintte papier een beetje krom staat? Ja dat kan. Kan komen door vochtigheid als het echt heel erg is. Of slecht papier. Maar overhet algemeen zal het altijd wel een beetje krom zijn. Het papier moet toch door allerlijk bochten en de tamelijk warme fixing unit.
Als een papierbaantest van 50 vel zonder problemen gaat is er niets aan de hand.
Check wel je pickup rollen....deze slijten het eerst en zorgen voor paperjams. Voor de rest hele fijne printers

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een HP 970 Cxi. Hier moet uiteraard ook het papier doorheen. De uitvoer hiervan is kaars recht. Dus het stapeltje wat er uitkomt ziet er precies zo uit als je een stapeltje leeg papier uit zo'n 500-pak papier haalt.

Bij deze laserprinter is dat niet het geval. De uitvoer kwaliteit vind ik slechter dan bij die inktjet.

En ik neem aan dat je toch wel mag verwachten van zo'n laserprinter die vele malen duurder is dan die inktjet dat de kwaliteit ook beter is.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

Ik kan natuurlijk niet kijken hoe de uitvoer precies is.
Het mag natuurlijk niet te erg worden.
Het kan ook zijn dat je fixeer unit versleten is. Wat een prijzig geintje kan zijn.
De unit word ongeveer 180 graden celsius, en dat voel je ook als je het papier aanraakt als het uit de printer komt. Dit zou warmer zijn dan het papier wat uit je deskjet komt.
Als je papier gebruikt wat niet goed voor laserprinters zijn kan het krullen. Verder is de kwaliteit van de laserprinter goed. Dat hij misschien minder is dan je deskjet kan meerdere oorzaken hebben.
Een versleten fixeer unit, Toner of transferroller.
Als de printjes uit de printer komen, mag dit niet de dik voelen. Tevens kan het ook zijn dat de printer op ECO mode staat. Dan zijn de printjes ook minder scherp.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Het papier uit de LaserJet voelt wel hard aan. Als ik het zelfde op de inktjet uitprint, voelt het heel soepel aan.

Je zegt dat het niet hard mag aan voelen. Wat is de oorzaak hiervan? (toch iets kapot?)

Trouwens over het soort papier: Er zit nu papier in van de HEMA. Ja ik weet dat dit niet het allerbeste papier is, maar daar zou het toch niet aan kunnen liggen denk ik.

Verwijderd

Dat krom zijn van het papier is bij die HP laserprinters doodnormaal. Het komt door het opwarmen van het papier. Het is mij nog nooit gelukt om een papiersoort te vinden waarbij het niet optreedt. Er zijn wel wat verschillen tussen verschillende papiersoorten. Ik kan niet zeggen dat duurder papier het beter doet. Je moet zelf misschien wat experimenteren met ander papier. Succes
Pagina: 1