• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik heb het over de Canon CR 560:

Afbeeldingslocatie: http://www.mpsuperstore.com/digital/pict6002.jpg

Dit is een lader waarop je 2 accu's tegelijk kan laden.

In het pakket zit:
1) Laderblok (linksboven)
2) Kabel om tussen de lader en je camera te prikken (linksonder)
3) Kabel om tussen de sigarettenaansteker van een auto en het laderblok te prikken (rechts... alleen lijkt de stekker van de sigarettenaansteker los van de kabel te zitten; dit is in werkelijkheid niet zo)

Na bestudering van de handleiding van de lader (Waar geen ruk in staat) en die van de camera, heb ik nog geen antwoord op m'n vraag. Ook de canonsite kan mij geen info verschaffen...

Wat wil ik weten:

Je kan de camera op 12 volt laten werken door de camera met kabel 2 aan het blok 1 te bevestigen. Vervolgens het blok 1 met kabel 3 aan de sigarettenaanstekeraansluiting van de auto.

Maar omdat kabel 2 en 3 dezelfde stekker hebben, KAN ik zonder problemen die sigarettenaansteker-kabel in de sigarettenaanstekeraansluiting prikken en met de andere kant in m'n camera (Pro90IS).

Fysiek gezien kan dat zonder problemen; alleen ben ik benieuwd of het technisch verstandig is. Ik kan dus geen info vinden over of je je camera dus direct met 12V kan poweren door die ene kabel te gebruiken.

[offtopic]
Waarom zou ik dat willen?
Ik heb 2 accu's. Kwil nog een Microdrive 1GB kopen. Die laatste vreet iets meer energie dan een CF-kaartje. Bovendien kunnen er meer foto's op een Microdrive (joh). Met 2 accu's kan ik dus van z'n lang-zal-ze-leven niet een MD volschieten.
Nu heb ik dus al die laderset EN ik heb een kleine 12V hobbyaccu.
Nu kan ik de camera dus wel van spanning voorzien door de 3 onderdelen te gebruiken van de foto, dat gaat echt zonder problemen. Alleen wil ik dus de batterijen los kunnen laden en de sigarettenaanstekerkabel gaan gebruiken om de camera eventueel met die 12V-accu te voorzien van energie. Alleen is dan dus de vraag of die sigarettenaanstekerkabel nog iets speciaals in zich heeft die dat mogelijk maakt... of niet :?
Je zal waarschijnlijk wel begrijpen dat ik het niet zomaar even ga proberen op de gok....
[/edit]