Toon posts:

Nut van silvergrease op heatsink?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kort het verhaal: ik heb een nieuwe heatsink (swiftech MCX-C370) en wil deze om mijn athlon XP 'plakken'. Deze heatsink heeft een gepolijst koper oppervlak.

Is het nu nog nodig om eerst dit oppervlak met silvergrease 'in te smeren' alvorens dit op de core de bevestigen? Ik wil namelijk niet overbodig veel koelprut gebruiken...

Verwijderd

Je moet de core "in smeren" en niet de heatsink. Je moet sowieso maar een miniscuul druppie gebruiken. Het is beter voor de geleiding. Ik zou het er wel op smeren.

Volgende keer search aub. Dit is lichtelijk nutteloos.

• Felix08
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:32
Okay der is wel al veel over te vinden bij de search, maar vooruit.

Het is niet nodig om je hele onderkant van je HeatSink vol te smeren met de silvergrease, het is namelijk bedoelt om de hele kleine groefjes van de HS op te vullen. Het is dus alleen nodig waar de CORE van de CPU de HS raakt.

Het best kun je een kleinbeetje op je CORE smeren zodat er een dun laagje op zit. Dit is namelijk al voldoende om het contact tussen de CORE en de HS te verbeteren. Ik heb wel een keer gelezen dat een klein rupsje van silvergrease zo groot als een rijstkorel genoeg is. Je moet er zeker niet te veel op doen, anders werkt het isolerend. Veel suc6

Verwijderd

Topicstarter
Okay, thankz!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
<table width="80%" border="1" bordercolor="black" bgcolor="white" cellpadding="4" cellspacing="0" align="center"><tr><td width="25%" align="center"><font size="2" color="blue">Phreak Interrupt! :Y)</font></td>
<td width="55%" align="left"><font size="2">Ik kan uit je topic niet afleiden dat je de FAQ's gelezen en de search geraadpleegt hebt. Houd je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.
</font></td></tr></table>

Dit topic is gesloten.