HD activity I.C.M. Delphi

Pagina: 1
Acties:

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Is het mogelijk om binnen Delphi(5) de hardeschijf activiteit op te vragen zodat je zeg maar een softwarematig metertje kan maken.

Later moet deze activiteit weer omgezet worden in Ledjes die aan en uit gaan ( via paralelle poort) om schijfactiviteit te laten zien door een nightrider lampje
wat sneller gaat als er meer activiteit is en onder een bepaalde activiteit moet hij een constante snelheid hebben.

Leuk plan dacht ik zo: misschien iemand hier ervaring mee?

No worries m8

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Zal vast mogelijk zijn ja :)
Geen id hoe, zal vast wel ergens te vinden zijn :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
:'( kan niemand me nou helpen?

No worries m8

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Het is zeker mogelijk, Systeemmonitor heeft een aantal mogelijkheden tot monitoren van het bestandssysteem, waaronder 'Schrijfhandelingen/seconde'. Zal waarschijnlijk wel een simpele (of minder simpele ;)) API-call voor zijn

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:40
Ben hier ook wel geinteresseerd in, als je een script daarvoor hebt gekregen moet je het ff zeggen. Zal zelf ook wel ernaar gaan zoeken :)

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 07:52

supersook

Professioneel prutser

voor dat nightrider effect was eerder ook al een topic, maar dat was dan wel hardwarematig gemaakt > volgens mij gewoon aangesloten op de IDE led uitgang van het mobo.

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 21:42

Knutselsmurf

LED's make things better

Volgens mij kan het wel. Even zoeken in de API levert het volgende op:

The IOCTL_DISK_PERFORMANCE DeviceIoControl operation provides disk performance information.

Kijk zelf maar ff in de API-help die bij Delphi zit. Volgens mij kan deze functie wat jij wil..........

- This line is intentionally left blank -

Pagina: 1