Growing old is mandatory, growing up is optional.
Je checkbox:
Je functie (in je <head> sectie):
code:
1
| <input type="checkbox" name="mycheckbox" value="Blaat" onChange="functie()"> |
Je functie (in je <head> sectie):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <script language="JavaScript">
function functie() {
if (document.forms['myform'].elements['mycheckbox'].checked) {
// hier wat je wilt doen
}
}
</script> |
Intentionally left blank
Ok, dit werkt half....
het probleem is dat wanneer ik een alert wil ik deze niet gelijk krijg, maar pas wanneer ik de pagina afsluit (of refresh)
hoe krijg ik het voor elkaar dat ik gelijk de melding krijg??
het probleem is dat wanneer ik een alert wil ik deze niet gelijk krijg, maar pas wanneer ik de pagina afsluit (of refresh)
hoe krijg ik het voor elkaar dat ik gelijk de melding krijg??
probleem nu nog is dat de functie die bij 'OnChange' staat pas uitgevoerd wordt wanneer de focus niet meer op de checkbox staat....
misschien moet de focus ergens anders op gezet worden?? (geen idee hoe dit te doen) Heb GEEN andere Formvelden e.d....
misschien moet de focus ergens anders op gezet worden?? (geen idee hoe dit te doen) Heb GEEN andere Formvelden e.d....
Verwijderd
Je hebt ook andere events, onclick bijvoorbeeld.Op zaterdag 16 maart 2002 19:22 schreef carpcrack het volgende:
probleem nu nog is dat de functie die bij 'OnChange' staat pas uitgevoerd wordt wanneer de focus niet meer op de checkbox staat....
onclick werkt.. .heel mooi... maar heb nog 1 probleem... ik activeer wanneer de box gechecked is een scriptje, wanneer ik de box uncheck blijft het scriptje zn werking doen...
Hoe kan ik dit scriptje deactiveren.. ok een refresh van de pagina zal werken... maar wil liever een oplossing zonder refresh..
Hoe kan ik dit scriptje deactiveren.. ok een refresh van de pagina zal werken... maar wil liever een oplossing zonder refresh..
Zie mijn eerste voorbeeld:Op zaterdag 16 maart 2002 19:29 schreef carpcrack het volgende:
onclick werkt.. .heel mooi... maar heb nog 1 probleem... ik activeer wanneer de box gechecked is een scriptje, wanneer ik de box uncheck blijft het scriptje zn werking doen...
code:
1
| if (document.forms['myform'].elements['mycheckbox'].checked) |
Dit zorgt er dus voor dat wat er tussen de if staat alleen wordt uitgevoerd als de checkbox aangevinkt is.
In combinatie met een onClick event werkt dit natuurlijk ook.
Intentionally left blank
Pagina: 1