Toon posts:

startup error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is iets vreemds met het opstarten van mijn pc, als hij bezig is te starten komt de melding Bios checksum error,
en even later blijft hij hangen met een piep en een regel
m.a.w. doe de systeemdisk in a: maar als ik dat doe begint hij nog meer te piepen, vandaag moest ik wel 20 keer opnieuw opstarten voodat hij (pakte). Het lijkt wel of hij een diskette in de a: ziet met starten???

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Wat voor systeem heb je? Heb je je bios kort geleden geflashed (en ging dat mis)? Zou ook kunnen dat het bios-batterijtje leeg is.

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

Het systeem is een pentium 3 800mgh. 128 mb Bios is niet geflashed, en als het batterijtje leeg is wat zal ik dan moeten doen? Ben niet erg op de hoogte wat bios enz. betreft!

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Omschrijf de piep eens. Of zoek eens onder beepcodes.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Verwijderd

Kun je in de BIOS komen? Probeer alles eens terug te zetten naar DEFAULT instellingen.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op zaterdag 16 maart 2002 18:37 schreef nelletje het volgende:
[...]Bios is niet geflashed, en als het batterijtje leeg is wat zal ik dan moeten doen? Ben niet erg op de hoogte wat bios enz. betreft!
Als dit het probleem is, kun je het batterijtje simpelweg vervangen.

Systeem

Verwijderd

Klopt, je kan eerst proberen de Default settings te laden, 9 van de 10 keer helpt het, als dat niet helpt kan het zijn dat het batterijtje steeds leeg loopt.

Verwijderd

Topicstarter
Na in de BIOS de default instellingen hebben teruggezet had ik toch nog wel weer 20 keer moeten opstarten.
En om precies te zijn geeft de pc als melding: BIOS Rom checksum error.
Nog even en dan kan ik helemaal niet meer starten en ben ik alles kwijt snik,snik.

Verwijderd

Alles kwijt??? Hoezo

Je kan toch gewoon je CMOS chip vervangen op het moederbord. Dan draait het weer. Je hebt toch ook wel eens mensen die hun BIOS verkeerd geflashed hebben.
En als het de batterij is, is het nog veel simpeler

Verwijderd

Topicstarter
Bladiebla,

Alk ik nu eens de mainboard cd opnieuw installeer, zou dat helpen.?? Vanmorgen heb ik 30 keer moeten resetten, om eindelijk de antwoorden te kunnen zien van gistaravond, na het veranderen in de BIOS wilde de pc niet meer opstarten,daar wordt je moe van.
Is dit een optie, en kan je het misschien wat eenvoudiger uitleggen a.u.b.
Pagina: 1