[WC] corrosie

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43186

Topicstarter
Stel je gebruikt koelvloeistof heb je dan ook corrosie met koper en alluminium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41386

ik d8 ut niet, zolang er maar geen lucht bijkomt.
maar zeker ben ik er niet van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-05 19:57
Dat heb je wel: galvanische corosie. Dat is een fenomeen waarbij er aluminium-ionen door het water naar het koper gaan en daar neerslaan. Natuurlijk gaat dat erg langzaam, maar als je pech hebt en er nix aan doet kan je waterblokje na een jaar kaputt zijn, en da's toch best jammer d8 ik zo ;)

Wat je ertegen kan doen:
• Heel zuiver water gebruiken (demi water). Dit werkt wel aardig, maar het kan nog beter.
• Waterwetter gebruiken. Dit werkt heel goed, aangezien het ook nog de warmteopname of overdrachtscapaciteit (weet niet precies) vergroot. Is alleen pijnlijk voor je portemonaie als je dat bij bijv. OCshop moet kopen :(
• Opofferingsmaterialen in je systeem zetten die gaan corroderen ipv je watersysteem. Je kan dat magnesium en zink gebruiken. Schijnt ook te werken.
• Je hele watersysteem van 1 metaal maken (dus alles koper of alles alu (behalve de slangen natuurlijk |:())

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 19:05 schreef Krankenstein het volgende:
Dat heb je wel: galvanische corosie. Dat is een fenomeen waarbij er aluminium-ionen door het water naar het koper gaan en daar neerslaan. Natuurlijk gaat dat erg langzaam, maar als je pech hebt en er nix aan doet kan je waterblokje na een jaar kaputt zijn, en da's toch best jammer d8 ik zo ;)

Wat je ertegen kan doen:
• Heel zuiver water gebruiken (demi water). Dit werkt wel aardig, maar het kan nog beter.
• Waterwetter gebruiken. Dit werkt heel goed, aangezien het ook nog de warmteopname of overdrachtscapaciteit (weet niet precies) vergroot. Is alleen pijnlijk voor je portemonaie als je dat bij bijv. OCshop moet kopen :(
• Opofferingsmaterialen in je systeem zetten die gaan corroderen ipv je watersysteem. Je kan dat magnesium en zink gebruiken. Schijnt ook te werken.
• Je hele watersysteem van 1 metaal maken (dus alles koper of alles alu (behalve de slangen natuurlijk |:())
ach ik heb het net even nagecheckt gelukkig me radiateur heeft een koper skelet :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 08:34
Gebruik ook ff de search en zoek op inhoud, dan zal je nog veel info tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:19

Epsilon

als je waterwetter met demi water gebruikt maakt het eigenlijk al niet meer uit. Dan zal je er al een heel stuk minder last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 19:40 schreef epsilon het volgende:
als je waterwetter met demi water gebruikt maakt het eigenlijk al niet meer uit. Dan zal je er al een heel stuk minder last van hebben.
het gaat hier niet om WATER maar om koelvloeistof !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:02
Op zaterdag 16 maart 2002 19:57 schreef mast3r het volgende:

[..]

het gaat hier niet om WATER maar om koelvloeistof !
Zal wel weer aan mij liggen, maar water is ook een mogelijke koelvloeistof :)

btw, net verhaaltje krankenstein :9~

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Toevallig las ik laatst in mijn Bentley boek (Saab) dat Mercedes-Benz koelvloeistof het beste tegen corrosie werkt, op lange termijn zou dat bij auto's beter koelen (het koelsysteem wordt niet aangetast).

Trouwens, 't is laatst nog bewezen (door DaBit) dat koelvloeistof juist minder goed warmte overdraagt... ik zou het niet gebruiken als je je temps laag wilt houden.

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 02-05 17:00

reapher

Z POWER

het gekke is dat ik nu een jaar lang al een alu radiator + koper blokkie gebruik. En op geen een van die dingen is aantasting te zien! Zou dit komen door mijn water+antivries??

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44703

Koelvloeistof wordt bij een auto gebruikt om het bevriezen tegen te gaan (in de winter natuurlijk),en om het kookpunt te verhogen als ik me goed herinner.
Een beetje in je water zal wel geen kwaad kunnen.
Pagina: 1