PC loopt vast bij switchen tussen game <> desktop

Pagina: 1
Acties:

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik speel graag een potje cs. Maar onlangs stuite ik op het vage volgende probleem:

Bij het switchen van game mode naar desktop mode kleunt mn complete systeem (alleen harde reset biedt dan nog oplossing). Wat ik dan voor mn neus krijg is een zwart beeld met bovenaan het scherm verticale groene streepjes. Het ziet er naar uit dat mn gforce kleunt, maar zeker weten doe ik het niet.

Kheb al verschillende dingen geprobeert:
2x compleet nieuwe install / Verschillende detonator drivers (beginnende met de laatste en dan terugwerkend t/m 1241), dx8.1 weer terug naar dx8.0... het wil allemaal niet baten. :'(

PC specs:
PIII-600EB
Asus P3V4X (VIA® Apollo Pro133 Chipset)
640Mb ram
Promise FastTrak100 Raid
2x IBM Deskstar 75GXP (DTLA-307030) 30Gig
Gforce2GTS (asus7700 pure)
Dynalink ISDN
Digital DE500 10/100 ethernet
Hercules Game Theater XP
Sennheiser HD570
MS Intelli Explorer 1.0A
WIN98SE

plz help me out

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Heb je het wel eens met minder RAM geprobeerd?
Win98SE en eerder kunnen niet zo goed overweg met >512 Mb.

Who is John Galt?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Upgraden naar Windows 2000 of XP :) Kan die bak makkelijk aan en ik heb daarmee nog nooit last gehad van groene streepjes (in 98 wel regelmatig)

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Lijkt mij ook de GF. Misschien 's met een andere kaart proberen?

Systeem

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op zaterdag 16 maart 2002 18:15 schreef justmental het volgende:
WinME kan er anders ook niks van hoor ;)

• CrushOne
Op zaterdag 16 maart 2002 18:15 schreef justmental het volgende:
uhm.. kheb mn geheugen teruggeschroeft van 640 -> 512 -> 256 in msconfig.. maakt niks uit zelfde probleem
Het heeft overigens, volgens mij bijna een jaar, zonder problemen gewerkt met 640mb
Op zaterdag 16 maart 2002 18:17 schreef Bigs het volgende:
Upgraden naar Windows 2000 of XP :) Kan die bak makkelijk aan en ik heb daarmee nog nooit last gehad van groene streepjes (in 98 wel regelmatig)
nee ik wil jij 98 blijven gebruiken.. anders werkt mn a3d niet. :(
offtopic:
cs op win2k en winxp zuigt btw

• CrushOne
Op zaterdag 16 maart 2002 18:22 schreef vandenberg het volgende:
Lijkt mij ook de GF. Misschien 's met een andere kaart proberen?
Dit is de enige kaar met NVIDIA chip die ik heb.. dus dat wordt een beetje lastig.

Terug gaan naar de winkel met die kaart onder mn arm heb ik ook al aan gedacht. Maar als je hem ergens insteekt en je gaat testen doet ie het volgens mij gewoon normaal op het eerste gezicht.

• r.e.n
  • Niet online
mmm.. ik krijg ook wel eens vaag beeld (3x smal gestreept desktop naast elkaar) als ik vanuit UT naar de desktop ga.
De laatste tijd echter niet meer, volgens mij komt dat doordat ik in DXDIAG een vaste refresh heb opgegeven van 100hz, dezelfde frequentie die ik op mijn desktop draai.
Misschien eens proberen? run > dxdiag > more help > override refresh

Als je onder openGL draait is het natuurlijk weer een ander verhaal...
Verder kan je ook proberen om vanuit een andere colordepth je game in te gaan...

• CrushOne
Op zaterdag 16 maart 2002 18:41 schreef r.e.n het volgende:
Als je onder openGL draait is het natuurlijk weer een ander verhaal...
Verder kan je ook proberen om vanuit een andere colordepth je game in te gaan...
openGL / direcx.. beide al geprobeerd.. leveren beide groene streepjes
mn desktop is btw 16bits 800x600, zelfde als cs instellingen.
die refreshrate ga ik ff instellen laat ik je zo ff weten...

Enuhm er staat dus niks raars op deze machine. of vage randapparatuur heb ik niet. Gewoon P3 met drivers en cs meer niet

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:53

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik zou de lading stof eens uit je pc blazen
en kijken of het coolertje nog goed werkt van de geforce
als die te warm wordt kan het ook kut zijn
maar het kan ook zijn dat je geheugen stuk is
vaak is ook rare fouten te danken aan brak geheugen
en geheugen kan in 1 keer stuk zijn dus

Tweakers Discord

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:14

flexje

got-father

die verticale gekleurde strepen met mn geforce krijg ik ook als ik te snel op DEL druk om naar bios te gaan :?
heel vaag allemaal , maar ik denk dat het hardwarematisch niet klopt.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ik zou er toch echt wat geheugen uit halen ..... heb zelf ook erg veel problemen gehad met Windows98 toen er meer dan 512Mb in de machine zat.

En ja het duurde lang voordat ik er achter kwan dat het de hoeveelheid geheugen was.

Windows 2000 en Windows XP hebben dit probleem niet.
Me / 98 / 98SE / 95 dus wel !

Murphy was an optimist

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 19:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Groene strepen ken ik. Mijn oplossing was om de sleepknop op de kast in te drukken, en nadat hij in slaap is, weer wakker maken met dezelfde knop.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Die GF2GTS heb ik ook en daar heb ik totaal geen problemen mee. Het ligt volgens mij gewoon aan je OS :)

• CrushOne
mijn acties tot nu toe na jullie posts:

1. downloaden van PCMark2002
Ik wou die gayforce wel eens laten stressen, kijken hoe ie zich dan houdt

2. Draaien van PCmark.
hoop tessies flitsen voorbij. En zodra die bij het grafische gedeelte komt (hoop gekleurde golfjes) loopt ie tussen de 2e en de 3e test vast.. weer groene streepies.

3. Kast open en stof zoeken.
Gforce eruit geschroeft en fan zat onder het stof. Khad er al naar gekeken, maar nu ik hem eruit had zag ik dat het helemaal vol zat tussen de ribben van de koeling.. dus schoongemaakt

4. PCmark weer
kaart er weer in.. booten.. PCmark..
*kloenk* groene streepjes bij het opstarten van pcmark

5. Geheugen eruit
128mb geheugen eruit gehaald.. (512ram nu dus).. reboot en weer pcmark..
zelfde weer.. weer tussen test 2 en 3 van het grafische gedeelte - groene streepies

kword een beetje ziek nu :r

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 22:10
Ik heb ook al een probleem met groene strepen en een Geforce 2 Mx. Alleen ik heb het al als ik Windows opstart |:(

Het enige wat ik eraan kan doen is andere drivers installen (Asus ipv Detonator), maar dan heb ik het soms weer met Half-Life. Met andere games heb ik nog nix gemerkt. De groene strepen zitten bij mij links (verticaal)

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Op zaterdag 16 maart 2002 18:12 schreef CRu5H0n3 het volgende:
Ik speel graag een potje cs. Maar onlangs stuite ik op het vage volgende probleem:

Bij het switchen van game mode naar desktop mode kleunt mn complete systeem (alleen harde reset biedt dan nog oplossing). Wat ik dan voor mn neus krijg is een zwart beeld met bovenaan het scherm verticale groene streepjes. Het ziet er naar uit dat mn gforce kleunt, maar zeker weten doe ik het niet.

Kheb al verschillende dingen geprobeert:
2x compleet nieuwe install / Verschillende detonator drivers (beginnende met de laatste en dan terugwerkend t/m 1241), dx8.1 weer terug naar dx8.0... het wil allemaal niet baten. :'(

PC specs:
PIII-600EB
Asus P3V4X (VIA® Apollo Pro133 Chipset)
640Mb ram
Promise FastTrak100 Raid
2x IBM Deskstar 75GXP (DTLA-307030) 30Gig
Gforce2GTS (asus7700 pure)
Dynalink ISDN
Digital DE500 10/100 ethernet
Hercules Game Theater XP
Sennheiser HD570
MS Intelli Explorer 1.0A
WIN98SE

plz help me out
Ik ken het probleem EXACT. Had het met m'n TNT2 Pro onde Half Life, en m'n broer had het met z'n Chaintech GF2 MX tijdens het grote 'beide pc's benchmarken en ik ben sneller' gebeuren bij 3dmark2001.

Mijn eeste ingeving bij beide gevallen was: koeling. Weet echter niet of dit ook zo is.

Probleem is iig bekend en ligt waarschijnlijk (99,999% zeker :P) aan de GF.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Dit heb ik ook alleen met mn Geforce3Ti200 :( . Bij mij komt het als ik metteen na het aanzetten een spel open doe zoals Renegade of UT ofzo ik heb ales geprobeerd maar het blijft zo :'( . Maar dat gebeurd ook niet al te vaak ik heb er niet echt problemen mee.

• CrushOne
het ziet er naar uit dat dit een veel voorkoment probleem is dus :(

Heeft er iemand ook een oplossing? :?

Verwijderd

Mja nou neuhj, behalve om te gaan troubleshooten; alle niet-noodzakelijke hardware verwijderen en kijken of het probleem zich voordoet. Zo nee, alles één voor één terug (het bekende verhaal) etc. Dat had je toch nog niet geprobeerd?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Kleine groene streepjes boven in je scherm heeft te maken met de tape-detectie van Windows 9x. Het is op te lossen door enkele bestanden te verwijderen.
Welke dat zijn weet ik niet uit m'n hoofd, maar hoop dat er nu bij iemand anders een belletje gaat rinkelen, dan kan hij/zij het uileggen :).
Anders even een search op onderwerp & inhoud op tapedetectie.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Ik denk persoonlijk dat jouw videogeheugen wat op je videokaart zit niet helemaal lekker werkt.
Ik heb dat zelfde probleem ook gehad met een vage Geforce2 GTS Pro , die dat soort dingen ging doen en op een gegeven moment zelfs rare tekens in mijn scherm ging zetten.

Dus ik denk het videogeheugen.

Grtx

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:31
Op zondag 17 maart 2002 01:17 schreef CRu5H0n3 het volgende:
het ziet er naar uit dat dit een veel voorkoment probleem is dus :(

Heeft er iemand ook een oplossing? :?
Ik heb ook last van strepen met mijn TNT2 zitten bovenaan
maar hij doet het net niet baak genoeg om er een probleem van te make, doet ie et bij jou altijd?

dot.blaat

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
wat voor voeding heb je? ik heb een vermoeden dat je GeForce teveeel stroom trekt zodra hij tot the max moet gaan.. kheb dat probleem ook gehad met een Radeon 64 Mb.. dus probeer misschien een 300 Watt voeding als je die nog niet hebt..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• CrushOne
Op zondag 17 maart 2002 11:43 schreef Rob&Nico het volgende:
wat voor voeding heb je? ik heb een vermoeden dat je GeForce teveeel stroom trekt zodra hij tot the max moet gaan.. kheb dat probleem ook gehad met een Radeon 64 Mb.. dus probeer misschien een 300 Watt voeding als je die nog niet hebt..
een 230wat voeding.. en ik denk ook dat daar het probleem zit

• CrushOne
350 watter gekocht.. nergens meer last van

Verwijderd

Ik ben een Counter-Strike-junkie (waar zoomt mijn AWP op???), ik denk dat ik een nieuwe logo moet maken met een betere scope.

CS moet op win98 of in Linux gespeeld worden. WinME suckt algemeen (memory-leak en andere bugs). Win2K suckt ook (je kan een map uitspelen, dan crasht het FATAAL, reset needed). WinXP suckt algemeen (weeral een stel bugs, spyware (je moet eens een firewall installen en je zal voor onnodige proggies zien die internet nodig hebben) en andere shit)
Pagina: 1