Toon posts:

Laptop VS PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje terug zat ik nog rond te vragen wat voor laptop ik zou gaan kopen... Wat goed was enzo... Maar nu ik toch echt ff serieus werd ging mijn moeder tegenwerken. Dag Laptop. Mag dus niet :'(...

Nu dacht ik zo.. ik hem enkele Duizenden Euro's. En Wie weet kan ik voor zo'n 2000.00 wel een MEGA systeempje kopen !!! Ik dacht een beetje aan een van de nieuwste Athlons op een DUAL-MAMABORDJE... Wat zijn dan de mogelijkheden voor mij met de kosten. Het deel wat ik wil vervangen bestaat nu ongeveer uit het volgende.

PIII 733, TNT 2, 256 MB geheugen.

Hiervan wou ik toch wel een mega mooi systeempje maken met als budget maximaal 2000,-. De rest van mijn spul probeer ik nog een beetje te houden. Wat zou ik zo allemaal kunnen gaan nemen. Ik wil twee ATHLON processor op een bordje prikken, om toch rond een snelheid van 4 GHZ te komen *D. Dus de keuze uit MAMABORDJES wordt al klein. En welke Athlon processors kan ik nemen (2 dezelfde.) En wat is een goeie videokaart. Als laatste vraag ik me af hoeveel geheugen (DDR natuurlijk) ik er bij zal doen.

Is dit allemaal ook een beetje betaalbaar voor 2000.-

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. Waarom koop je geen notebook?

2. Je haalt nog 4 ghz met een dual systeem (misschien als je het bij elkaar optelt, maar dat is nooit de uiteindeiljke snelheid).

3. gebruik de pricewatch

Verwijderd

en waarom mag het dan niet van moeders?

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Ik denk niet dat je met €2000 een dualsysteem kan kopen dat 4Ghz haalt, ik denk dat je misschien net over de helft komt..

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 10:26
Waarom een dual athlon? veel prestatiewinst haal je daar niet uit zonder gerichte software, investeer in een goed Mobo en videokaartje~!
/edit
2000 euro voor alleen de chip, vidkaart en geheugen? pak die nieuwe athlon xp (of wacht nog heeeeeeeeeeeeeeel effies op de clawhammer) en prik er 1 of 2 gb aan ddr in.... das pas stoer
edit/

by the by

Pc ruleert over een laptop...... plug maar eens een ramstickje in je laptoppie....... >:)

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Verwijderd

en weet je wel zeker dat je die kracht van twee pro6orrenook daadwerkelijk gaat gebruiken. let wel onder windows of games merk je er echt nauwelijks niks van.
en bovendien heb ik een keer in ct gelezen dat je niet zomaar kan zeggen dat 2 maal 2gh ook evensnel is als 4 gh.
laptop wel tof maar ook veel duurder ja, alloewel die nieuwe p4's kunnen toch ook in een laptop. :P:P

• moser
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

iderdaad volgens mijn weten (als ik mis ben verbeter mij maar) worden games enkel maar geschreven voor 1 processor en ga je er dus zonder de juiste software er geen nut van hebben. en voor de software die de 2 processorren gebruikt raad ik RIMM geheugen aan.

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 11:37
Weer zo'n iemand die trapt in de marketingtrucs van AMD
naar mijn weten is er nog helemaal geen 2GHZ athlon die gebruikt kan worden in een dual systeem

Damn dat noemt zichzelf een tweaker :s

Volgens mij is dit iemand die een keer wat gehoort heeft over een dual systeem maar er verder helemaal niks van af weet.

Koop gewoon een normaal systeem man, als je je monitor houdt van het systeem dat je nu hebt lukt het denk ik wel.

<edit>

Nog even iets,

Wat heeft jouw moeder met jouw geld te maken???? ik zou dat niet pikken he

</edit>

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Het heeft wel vorodel om 2 procs te hebben, denk bv aan het rippen van een DVD en ondertussen lekker een potje te cs'en >:) Maar tot zoer ik weet gebruikt geen enkel spel twee procs. Ze zijn allemaal geschreven voor 1 proc. Ik heb nog geen engine gezien die meerdere procs ondersteund.

Over die 4 Ghz dat is dus echt niet zo. Een dual opstelling kan je nooit optellen, dat twee procs van 1.2 Ghz het zelfde presteren als 1 proc (zelfde soort dan wel) van 2.4 Ghz. Maar ok..

Neem wel lekker wat geheugen.. denk van de 512MB tot de 1GB dan kan je tenminste wat kwijt in je geheugen. Maar inderdaad waarom dan niet voor een laptop?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 18:28 schreef Artje het volgende:
naar mijn weten is er nog helemaal geen 2GHZ athlon die gebruikt kan worden in een dual systeem
daarom vraag ik het ook hierzo...
waar heb ik dat gezecht.. Dat ik hier kom heeft toch niet te betekenen dat ik ook tweaker ben (ik kwam op het C!T, moet ik dan ook lid zijn van hun blad |:(...)
Volgens mij is dit iemand die een keer wat gehoort heeft over een dual systeem maar er verder helemaal niks van af weet.
beetje waar... maar ik dacht dat alles van de complete rekenkracht gebruiktmaakte ?... blijkt dus niet zo te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
oja.. nu vergeet ik de laptop vragen te beantwoorden.

Mijn moeder geeft de volgende redenen:
* IK MOET ZO'N DING NIET IN HUIS
* HET KOST VEEL STE VEEL
* IK MAG HEM NERGENS MEE NAAR TOE NEMEN (over smokkelen is overigens nog niks gezecht :D)
* ZIJ DREIGT MIJN REKENING TE BLOKKEREN OM TE VOORKOMEN DAT IK HEM KOOP
* ZE STOOKT OOK NOG EENS IEDEREEN OP :(
* IK MOET SPAREN VOOR LATER... (o.a. voor rijbewijs)

op dit laatste heb ik 3 tegen argumenten

- ik ben 16, dus heb nog 2 jaar te gaan
- ik heb een inkomen van F 500,- per maand :P
- ik heb ook nog een spaarrekening

ik vondt zelf een laptop wel een leuk dingetje om te gebruiken naast mijn huidige pc. Maar mijn moeder denkt daar dus heel anders over.

Verwijderd

Topicstarter
Koop gewoon een normaal systeem man, als je je monitor houdt van het systeem dat je nu hebt lukt het denk ik wel.
ehm... ik heb nu een normaal pc... Maar begin nu wel te merken dat sommige spellen het niet meer aankunnen :'(
(PIII 733, TNT-2, 256 MB SDRAM)...(MOHAA, C&C REN, MAX...) al die spellen moet ik op een lage resolutie runnen voor een beetje Framerate |:(...

Daarom wou ik een beetje een strak systeem, zodat ik gelijk mijn spellen op de hoogste resolutie kan runnen. De processor en het moederbord kan ik zelf nog wel verzinnen, maar wat voor Videokaart is nu een beetje goed. Geforce 3 ??? ¿¿¿ ???

ik ga nu zoals gezecht maar ff op prisewatch koeleloere

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 18:14 schreef moser het volgende:
iderdaad volgens mijn weten (als ik mis ben verbeter mij maar) worden games enkel maar geschreven voor 1 processor en ga je er dus zonder de juiste software er geen nut van hebben. en voor de software die de 2 processorren gebruikt raad ik RIMM geheugen aan.
- Quake 3 is geoptimaliseerd voor SMP
- (Dual) AMD en Rambus ('Rimm') gaat niet !!!!
De AMD XP 2100+ is uit, de 2200+ binnenkort.
Qua rauwe MHz haal je het niet, maar dat zegt toch tegenwoordig niks meer. (Je kan gewoon twee XP's in een dual-configuratie stoppen. De nieuwe XP's werken niet in een dual-systeem, maar de nieuwe XP's zijn te modden naar MP's, dus dat kan gewoon.)

Je moet wel 2 dezlefde CPU's in je systeem hebben. Een Duron en een Thunderbird gaan niet samen. Een XP en een XP wel.

Het heeft overigens ook voor de thuisgebruiker wel degelijk zin om een DUAL-CPU systeem te hebben. Zie de reactie van RIKZ: als je meerdere processes hebt draaien loopt het allemaal erg soepel.

Je haalt het gemakkelijk met E2000,-

Zie de pricewatch:
http://www.tweakers.net/pricewatch

Een voorbeeld (Prijzen uit de PRICEwatch):

512 MB DDR PC2100 Dane-Elec E 211,-
2x AMD Athlon XP 2000+ E 544,-
Motherboard Asus A7M266-D E 319,-

Neem hier nog een goede videokaart bij.
De ATI RADEON 8500 is erg goed, vergelijkbaar met de GeForce 4 (Ti, niet MX), alleen stuk goedkoper.
ATI Radeon 8500 128MB DDR, TV-out, DVI € 329,-

Totaal E 1403,-

Huppa .....

• TrehT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05-2022

TrehT

koelle

* TrehT agrees with bladiebla

maar erm het is jouw geld dus!? wat heeft je moeder er mee te maken wat je ervan koopt?!

TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 16 maart 2002 19:01 schreef Vrieskerel het volgende:
oja.. nu vergeet ik de laptop vragen te beantwoorden.

Mijn moeder geeft de volgende redenen:
* IK MOET ZO'N DING NIET IN HUIS
waarom dan niet?
* HET KOST VEEL STE VEEL
onzin, notebook is zuiniger dan een desktop
* IK MAG HEM NERGENS MEE NAAR TOE NEMEN (over smokkelen is overigens nog niks gezecht :D)
waarom dan niet?
* ZIJ DREIGT MIJN REKENING TE BLOKKEREN OM TE VOORKOMEN DAT IK HEM KOOP
open een andere rekening, sluis daar geld naar toe, zodat je hem alsnog kunt kopen >:)
* ZE STOOKT OOK NOG EENS IEDEREEN OP :(
Begin een goed gesprek zou ik zeggen

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik zou van dat geld kopen:
code:
1
2
3
4
5
6
ECS k7s5a      €  68
amd XP 1700+    € 151
2x256 mb ddr-ram  € 200
Leadt gf4mx440    € 155
            -------- +
      totaal    € 574

En dan zou ik zo'n conrad laptop kopen :
P3 600 ,64mb ram ,13"inch , 5gb , 8x dvd ,16 bit geluid , 56k modem , 8 mb vga en vanalles meer voor € 925

€ 574
€ 925
------- +
€ 1499

En van de rest zou ik een ijskastje kopen en volstoppen met Grolsch bier :9~ en lekker uitgaan :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 19:29 schreef Bladiebla het volgende:

[.. lap tekst ..]

512 MB DDR PC2100 Dane-Elec E 211,-
2x AMD Athlon XP 2000+ E 544,-
Motherboard Asus A7M266-D E 319,-

[..]

ATI Radeon 8500 128MB DDR, TV-out, DVI € 329,-

Totaal E 1403,-
kijk, aan zoiets dacht ik nou ook ongeveer... Ik denk dat ik dan nog ff wacht tot na mijn examens, (dus op de 2200+)...

de prijs wordt dan ook iets hoger (voor proc en mobo), en dan komen er nog een zooi coolers bij, en ga ik mijn kast ff een beetje modden :D)

ook wil ik er dan gelijk een leuke TV kaart bij (ik heb nu Ipinnacle PCTV USB -> dat is brak :'()...

ik denk dat ik dan net rond kan komen van mijn budget van 2000.-

• moser

moser

Op zaterdag 16 maart 2002 19:09 schreef Vrieskerel het volgende:
ehm... ik heb nu een normaal pc... Maar begin nu wel te merken dat sommige spellen het niet meer aankunnen :'(
(PIII 733, TNT-2, 256 MB SDRAM)...(MOHAA, C&C REN, MAX...) al die spellen moet ik op een lage resolutie runnen voor een beetje Framerate |:(...

Daarom wou ik een beetje een strak systeem, zodat ik gelijk mijn spellen op de hoogste resolutie kan runnen.
waarom dan zonodig 2 processorren?
En ja, sorry voor dat Rambus-geheugen. Ik heb geen ervaring met AMD.
Maar ik denk dat de prestatie voor games en zo groter zal zijn met een P4 samen met een hoop Rambus-geheugen dan een dual processor-systeem, waarbij de 2de processor er waarschijnlijk voor spek en bonen zal bij zitten. Bij mij werkt dat fantastisch bij mij thuis. (mijn mening)

... No further comment.

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 19:51 schreef Bartjuh het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
ECS k7s5a      €  68
amd XP 1700+    € 151
2x256 mb ddr-ram  € 200
Leadt gf4mx440    € 155
            -------- +
      totaal    € 574

P3 600 ,64mb ram ,13"inch , 5gb , 8x dvd ,16 bit geluid , 56k modem , 8 mb vga en vanalles meer voor € 925

€ 574
€ 925
------- +
€ 1499

En van de rest zou ik een ijskastje kopen en volstoppen met Grolsch bier :9~ en lekker uitgaan :P
kijk dat is nu toch eens een goed idee

• moser

moser

Hier kan ik niets op aan merken.

... No further comment.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Tja ... je moet het zelf weten, maar een laptop is (vind ik) leuk als moment opname. Nu denk je: wat een vet ding, maar over twee maanden is het oude troep.

Nadelen:
1. Moeilijk te upgraden
2. upgrades kosten rete veel.
3. Je kan niet fatsoenlijk geemen op een laptop.

Voordelen:
1. Het staat lekker patserig (voor een half jaartje ofzo).

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

idd, ga ff na wat je denkt te doen met die laptop? want je kan er nogal moeilijk op gamen, en als je niet alteveel reist dan heb je er ook niet zo erg veel aan.

Wat ik zou doen als ik jou was, was dus een upgrade doen + een iets goedkopere laptop kopen (eventueel 2ehands, kan je ook nog ff wat lekker feesten van het geld wat je overhoud)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 10:47 schreef Rolex het volgende:
idd, ga ff na wat je denkt te doen met die laptop? want je kan er nogal moeilijk op gamen, en als je niet alteveel reist dan heb je er ook niet zo erg veel aan.

Wat ik zou doen als ik jou was, was dus een upgrade doen + een iets goedkopere laptop kopen (eventueel 2ehands, kan je ook nog ff wat lekker feesten van het geld wat je overhoud)
moeilijk gamen op een laptop ?...

als je een goeie laptop heb (zoals de Dell Inspirion 4100 1000TX (met 32 MB Geforce erin), voor +/- 2000,-), en je hangt er een normale muis, toetsenbord (en/of yostickie) aan... wedden dat je dan leuk kunt gamen. (als de moni nou brak is dan doe je toch gewoon ook ff een normale 17 inch erbij...)

• Ordos20
  • Laatst online: 03-08 10:26
Een laptop is primair om op een alternatieve locatie als thuis te kunnen werken, bijvoorbeeld als accountant, op de bouw etc. zodat je snel op locatie iets kunt doen zonder alles op te schrijven en mee te nemen naar een kantoor and daar weer achter een pctje te kruipen. Of je moet gestresst zijn en in de trein willen werken |:(

Maareuh wat is nu ECHT de reden dat je zo graag een laptop wilt hebben? :? :? :? als je er al een een mui, keyboard en scherm aan hangt euhm.... is PC nog steeds beter *D

/edit
effe smileys goed zetten
edit/

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op zaterdag 16 maart 2002 19:51 schreef Bartjuh het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
ECS k7s5a      €  68
amd XP 1700+    € 151
2x256 mb ddr-ram  € 200
Leadt gf4mx440    € 155
            -------- +
      totaal    € 574

€ 574
€ 925
------- +
€ 1499

(Ik quote me eigen post :P :) )

Nog 1 toevoeging :
Ik zou er nog 256 mb pc 133 so-dimm bij kopen voor in de laptop :)

Verwijderd

Ik snap je niet. Je gaat toch niet aan je moeder vragen of je je *eigen* geld mag uitgeven. Koop wat je wilt kopen geld moet rollen.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op maandag 18 maart 2002 00:05 schreef MacDweal het volgende:
Ik snap je niet. Je gaat toch niet aan je moeder vragen of je je *eigen* geld mag uitgeven. Koop wat je wilt kopen geld moet rollen.
Zijn moeder is nog altijd de baas over hem zolang hij nog geen 18 is! Ze kent blijkbaar het fenomeen 'laptop' niet dus is het zowiezo niet goed. Een misschien negatief punt wat ieder mens heeft, alles afkraken wat ze niet kennen. Moeders doenhet voor de bestwil van hun kinderen :)

Ik zou gewoon doen wat ik wil maar ik ben al iets ouder. Daar heb jij niets aan, maargoed. Dat van die upgrade voor PC plus laptop is een goed id. Zet alles op papier en leg alles aan je moeder uit en vertel alleen de voordelen zoals dat je geld over houd voor je rijbewijs etc :P

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

<edit>

Nog even iets,

Wat heeft jouw moeder met jouw geld te maken???? ik zou dat niet pikken he

</edit>
naja een marketingsstunt kun je het niet echt noemen hoor. eerder wat pentium 4 doet is een marketingsstunt. die kloksnelheid omhoog pompen. terwijl je veel meer eigenschappen van een proccesor hebt die ook/ meer belangrijk zijn. een amd 2000 zou een effectieve snelheid moeten hebben van een p4 2000 mhz. en in praktijk is een amd 2000 vaak nog sneller :S.
Pagina: 1