Toon posts:

MXstream (Alcatel modem) onder NT4.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan geen verbinding krijgen met mijn Alcatel modem vanaf een NT 4.0 server. Netwerkkaart geconfigureerd (10mb half duplex) Statisch ip adres gegeven:
10.0.0.150
subnet 255.255.255.0
Wil dan een telnet sessie opzetten naar mijn modem via ip: 10.0.0.138 en krijg geen verbinding. Kan ook mijn modem niet pingen. Meegeleverde MXstream Software wil niet installeren.
Wat moet ik onder NT 4.0 installeren of configureren zodat ik wel mijn modem kan benaderen voor verdere configuratie.
Wil nl. gewoon dat mijn modem mij een adres geeft via DHCP en klaar.

Verwijderd

ik heb zelf zo goed als geen ervaring met mxstream maar moet de netwerkkaart niet het ip adres 10.0.0.138 hebben?

Verwijderd

Nee hij moet op 10.0.0.150. Zijn instellingen staan goed.

Ik denk eerder dat NT4 een beetje zit te bokken met die software van Mxstream. Bel ff naar 0800-mxstream optie 4 dacht ik.

Die kunnen je vast wel helpen en kunnen zij het niet dan kan je provider dat vast wel :)

Succes

Verwijderd

Voordat je met je modem aan de gang kan moet je eerst het PPTP protocol aan je netwerkkaart vastknopen, en daarna een RAS-server opzetten.

P.S. heb je MCA-sloten in die bak zitten, zo ja, dan kost het je heeeel veeeeel moeite om het aan de gang te krijgen.
bij mij is het namenlijk niet gelukt.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
op de site van xs4all staat een complete uitleg voor installatie onder nt4 die heb ik ook hier gebruikt en werkt perfect.

Verwijderd

Ik had destijds ook een heel vaag probleem.
Ik had een werkende UTP kabel (als ik hem aan een hub hing was er geen probleem), maar als ik die kabel aan het modem koppelde werkte het niet. Toen ik de met MXTSTREAM meegeleverde kabel gebruikte werkte het wel. Volgens 0800-mxstream is dat normaal. Je kabel mag vooral niet te lang zijn. Met niet te lang bedoelen ze dan 1,5 meter. Ja, ik weet dat een UTP kabel 100 meter mag zijn, maar 'het modem schijnt een beetje vaag te zijn' (quote helpdeskmedewerker).
Aangezien jij je modem niet kan pingen zou dit het probleem wel eens kunnen zijn. Ik kon mijn modem ook niet pingen, terwijl de lampjes op de NIC en modem wel gewoon brandden.

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Op maandag 18 maart 2002 11:42 schreef Bladiebla het volgende:
Je kabel mag vooral niet te lang zijn. Met niet te lang bedoelen ze dan 1,5 meter. Ja, ik weet dat een UTP kabel 100 meter mag zijn, maar 'het modem schijnt een beetje vaag te zijn' (quote helpdeskmedewerker).
Bij mij is het juist de computer met de kortste UTP kabel die problemen met het pingen van het modem heeft... :?

Verwijderd

Als je je modem niet kan pingen houdt het heel erg op.
1) Probeer toch voor de zekerheid eens een andere UTP kabel.
2) Kun je met je andere bak controleren welk subnetmask het modem heeft? ALs het goed is moet dit 255.255.255.0 zijn. Zo nee, maak er eens dat van

Het ligt in ieder geval niet aan NT 4.0
Ik heb het werkend gezien met NT 4.0 SP3
Heb je wel de laatste SP geinstalleerd?
Pagina: 1