Toon posts:

Computer kan niet opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een computer en als ik op power drukt krijg ik een piep en loopt het vast, ik moet daarna op reset drukken om het op te starten.

Probleem is begonnen sinds ik een nieuwe videokaart heb. Eerst had ik een Prophet II Mx en nu een Asus v7700 g2 GTS deluxe. Ik heb een Abit Kt7a moederbord.

Help?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Krijg je nog wel iets op het scherm te zien?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zwarte sgerm

Verwijderd

Kijk eens of de videokaart goed in het slot gedrukt zit, en de stekker goed vast zit. Als deze aansluitingen niet goed zijn, gebeurt wat jij beschrijft.

Verwijderd

Sommige videokaarten moet je HEEL hard aandrukken, dit kan ik je uit ervaring vertellen. Als je moederbord goed vast is gezet hoef je niet bang te zijn dat die kapot zal gaan. Je moet het echt flink hard aandrukken. Dit is meestel de oplossing :)

Verwijderd

Hmmm ... ik denk persoonlijk dat jouw voeding het allemaal net niet trekt hoor ! Die MX kon je voeding nog wel hebben maar die GTS kaart trekt toch net effe wat meer watts uit je voeding en je zou het dus eens moeten proberen met een andere/nieuwe voeding denk ik.

Suc6

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 11:09 schreef Djrobbie het volgende:
Hmmm ... ik denk persoonlijk dat jouw voeding het allemaal net niet trekt hoor ! Die MX kon je voeding nog wel hebben maar die GTS kaart trekt toch net effe wat meer watts uit je voeding en je zou het dus eens moeten proberen met een andere/nieuwe voeding denk ik.

Suc6
waar baseer je dat op? je weet niet eens watvoor voeding de beste man heeft? misschien heeft ie wel een dikke 400 watt:?

verder zou ik alles een keer lostrekken van je mobo.. je bios een keer resetten.. allemaal van die dingetjes die je ff kan doen zonder veel moeite maar toch vaak helpen..

geeft je bios ook piepjes?

Verwijderd

mmm heb je niet toevallig een 1.5V video kaart gekocht ???

Verwijderd

1 piepje = videokaart, toch?!

Heb je die videokaart al geprobeert in een ander systeem?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 350Watt voeding, ik heb een Asus V7700 G2 GTS 32 mb Deluxe en ik hoor een harde piep.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dan zal je voeding het wel trekken. :)

Zit je nieuwe videokaart wel goed in het slot? En test hem anders even in een ander systeem, als je dat tot je beschikking hebt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een andere systeem: een P133 zonder AGP slot :)
Maar ik heb het even hard aangedrukt, hopen dat het geen probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik druk hard aan en het blijft maar niet opstarten....
Pagina: 1