PC valt uit => geheugen of HD?

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
IK heb laatst mijn oude Quantum fireball lct20-20 vervangen door een D740X-J2 en heb tegelijk 128MB extra geheugen erbij gezet. Nu heb ik het probleem dat mijn PC afentoe zomaar blijft hangen en soms spontaan uitvalt, mijn geluid blijft dan in een tik-loop hangen en dan slaat mijn PC soms plotseling uit :( Kan dit aan het extra geheugen liggen of dat de HD te veel power oid neemt? (ik heb een 300W voeding)
edit:

dit gebeurd meestal als ik iets met het netwerk probeer te doen (internetten, downloaden etc)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

dat het aan de HD ligt of een te zwakke voeding lijkt me sterk, zeker als je het probleem voor het installeren van de nieuwe hardware niet had...

dan zou het dus aan het geheugen liggen, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een PC helemaal uit gaat (voeding) door defect geheugen... je zou je geheugen eens grondig kunnen testen met www.memtest86.com dan weet je i.i.g. zeker of het geheugen helemaal goed is.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Heb precies hetzelfde gehad!
Het is je geheugen.
Bij mij bleek helaas ook mijn processor om zeep.
Neem even wat vers geheugen of alleen je oude reep.

Maar goed. Geheugen effe flink testen.
HD zou andere gevolgen moeten geven.

Dus 1000 euro verder en ik kan weer langer dan een half uur spelletjes spelen... :)

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Download het programma memtest86 (op linux gebaseerd). Dit is een geheugen test programmatje, de test duurt vrij lang maar kan zekerheid geven over het geheugen.

Murphy was an optimist

Verwijderd

het lijkt mij ook dat je het beter kan testen door je oude nieuwe geheugen eruit te halen en te kijken of dat probleem dan opgelost is, zo niet, heb je een probleem met je HD.

Als het probleem WEL opgelost is, moet je je geheugen idd testen en als dat niet helemaal goed is, omruilen he

• Gabriel-LG
Op zaterdag 16 maart 2002 22:05 schreef Blokkie het volgende:
het lijkt mij ook dat je het beter kan testen door je oude nieuwe geheugen eruit te halen en te kijken of dat probleem dan opgelost is, zo niet, heb je een probleem met je HD.

Als het probleem WEL opgelost is, moet je je geheugen idd testen en als dat niet helemaal goed is, omruilen he
Het lijkt mij handiger om eerst memtest86 uit te voeren, dan hoef ik nog niks uitelkaar te halen om ff te testen, daarna kan ik wel met hardware combinaties aan het kloten

• Gabriel-LG
Ik heb memtest-86 2.9 even laten lopen, 93 errors in het nieuwe geheugen stripje (allemaal tussen de 3667 en 383MB (om het oude sripje te verwijderen moest ik eerst mijn VGA kaart eruit halen, had ik geen zin in ;)) en allemaal adressen die eindigen op 8... kortom de laatste module van het nieuwe stripje is hardstikke verrot). Nieuwe strip eruit; 0 errors :)
Pagina: 1