Vaag antwoord van Chello

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
Ik had chello dit mailtje gestuurd om te vragen of het misschien ook mogelijk zou worden om php-scripts te draaien:
Beste Chello,

Zou u mij misschien kunnen vertellen waarom het niet mogelijk is om php-pagina''s/scripts te draaien op de door chello
beschikbaar gestelde webruimte?

En bestaan er misschien in de toekomst plannen om php te enablen?

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Niels van der Zanden
En toen kreeg ik dit antwoord:
Informeren wij u graag als volgt:

Omdat u geen schrijfrechten heeft op onze unixserver. Dit gaat niet veranderen omdat wij hiervoor hebben gekozen vanuit
veiligheidsoverwegingen.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland

U kunt geen reply geven op dit bericht. Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via het contactformulier
op de website van UPC. Surf naar http://www.upc.nl/overupc/contact.shtml.
Zou misschien iemand mij kunnen vertellen waar dit antwoord op slaat?
Dat ik geen schrijfrechten heb op de unixserver, maar op welke server dan wel, als ik wel gewoon dingen naar mijn webruimte kan uploaden? Verder wordt er ook niets gezegd over de mogelijkheid of er wel of geen php komt.
(als je een mailformpje verstuurt via chello site, kom je wel op de pagina verstuurd.php3 ofzow terecht... :+)

Verwijderd

Er wordt gezegd: geen schrijfrechten op unixserver. Dan zal de normale FTP server wel windhoos draaien. Nou, daar kunnen ze net zo goed PHP op draaien hoor :z

Verwijderd

bewijst maar weer dat de mensen van Chello te dom
zijn om maar te snappen waar het over gaat

|:(

/me hoopt dat de boel snel failliet gaat

Verwijderd

McGrath, laat ze ff wachten tot 1 mei :)
anders ben ik i-netloos :P

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 17:00 schreef McGrath het volgende:
bewijst maar weer dat de mensen van Chello te dom
zijn om maar te snappen waar het over gaat
leg uit?

• scarhand
Op zaterdag 16 maart 2002 17:05 schreef tjetta het volgende:

[..]

leg uit?
Uit hun antwoord lees ik af dat ze (volgens mij) de vraag niet helemaal begrepen hebben...

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

[..]

leg uit?
schrijfrechten en php staan nogal ver uit elkaar dacht ik, voor php zijn schrijfrechten erg handig, maar niet een vereiste dacht ik zo, safe mode e.d.
Het security verhaaltje aan de andere hand kan ik wel begrijpen en ze hadden serverbelasting er ook nog bij kunnen zetten though :P
Ook lijkt het me niet echt verantwoord om er meteen een php+db account gratis erbij te geven, als je weet dat er ook mensen zijn die hier geld voor vragen, te denken aan de webhost industrie. Een gemiddeld virtual accountje die aan die eisen zouden voldoen kost al gauw een 20 euro per maand. Zou dus voor de hand liggen dat mensen die internet verbinding zoeken EN een account willen voor chello zouden kiezen dat zou leiden tot hoge serverload en shitload aan dataverkeer (immers meer gebruikmakenden), en volgens mij waren die 2 een grote issue op dit moment. Dat laatste iig :)
Voor degene die hieruit nog steeds niet een conclusie konden trekken:
Dataverkeer == kosten, veel kosten
Hoge serverload == trage boel == andere hebben nadeel hiermee == meer servers is een oplossing alleen niet rendeabel tegenover het aantal gebruikers.

MAW: kost chello meer dan het hen oplevert.

Aan de andere hand ben ik er wel van overtuigd dat ze er wel een kleine vergoeding voor zouden kunnen vragen, die iets onder het normaal webhost liggende gedeelte ligt.

Verwijderd

[..]

leg uit?
zie reply van Tha_Flea

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 17:11 schreef prototype het volgende:

[..]

schrijfrechten en php staan nogal ver uit elkaar dacht ik, voor php zijn schrijfrechten erg handig, maar niet een vereiste dacht ik zo, safe mode e.d.
Het security verhaaltje aan de andere hand kan ik wel begrijpen en ze hadden serverbelasting er ook nog bij kunnen zetten though :P
Het gaat erom dat ze je geen schrijfrechten geven op hun UNIX server. Waarschijnlijk draait er dus alleen php op hun unix server en niet op hun Windows server, waar je wel schrijfrechten hebt (je ftp account) :)

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 17:14 schreef tjetta het volgende:

[..]

Het gaat erom dat ze je geen schrijfrechten geven op hun UNIX server. Waarschijnlijk draait er dus alleen php op hun unix server en niet op hun Windows server, waar je wel schrijfrechten hebt (je ftp account) :)
dus hebben ze de vraag niet begrepen

• scarhand
Op zaterdag 16 maart 2002 17:15 schreef McGrath het volgende:

[..]

dus hebben ze de vraag niet begrepen
Zo kunnen wel nog wel eeuwen doorgaan, nog iemand met een serieuze reply sie iets toevoegd? ;)

nofi

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op zaterdag 16 maart 2002 17:14 schreef tjetta het volgende:

[..]

and your point being? dat zou dan nog steeds geen probleem moeten zijn? laatst dat ik nog gekeken heb op php.net is php toch echt geport voor windows platform. Het kijken naar m'n eigen computer beaamt dat :) dus...

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:25
[no flame]
ze weten geeneens wat php is.
stelletje dombo's daar :D
[/noflame]

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 22:36

Mindwalker

zappen is zinloos

Ik heb ook ooit eens die vraag gesteld, ik kreeg alleen als antwoord: "Nee, we ondersteunen geen PHP en dat gaat in de toekomst ook niet veranderen". Klaar. Dus jij hebt nog meer info gekregen dan ik :)

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Verwijderd

Als we allemaal eens een mailtje sturen naar Chello, misschien dat het helpt...moeten we wel eerst een goede actie opzetten :?

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op zaterdag 16 maart 2002 16:53 schreef Tha_Flea het volgende:

Zou misschien iemand mij kunnen vertellen waar dit antwoord op slaat?
Dat ik geen schrijfrechten heb op de unixserver, maar op welke server dan wel, als ik wel gewoon dingen naar mijn webruimte kan uploaden?
Als je inlogt met FTP identificeert de server zich meestal. Kijk eerst maar eens welk OS hij draait ;)

Het lijkt mij dat ze het te veel werk vinden om hun servers fatsoenlijk te configgen. Zolang ze geen script/executable rechten aan klanten uitdelen maakt het geen **** uit onder welke account het hele zaakje draait. Als je die rechten wel hebt maakt het fors uit omdat anders klanten in elkaars tuintje kunnen gaan spelen.
Pagina: 1