Probleem met Maxtor's Power Diagnostic tool

Pagina: 1
Acties:

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-03 12:40

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Hey all,

ik zit hier met 2 Maxtor 30gb schijfjes, waarvan er één het gaat begeven. Hij geeft een flinke tik sinds ik een maandje of 2 geleden een dikke crash in mijn RAID0 setup heb gehad (en dat was ook meteen het einde van mijn RAID0 experiences). En die tikken daar wordt ik niet echt vrolijk van. Dus gaat die schijf terug, maar de data moet ook ergens naar toe, dus heb ik er alvast een nieuwe Maxtor 60Gb 7200RPM schijf in gehangen. Nu is het probleem dat ik niet kan achterhalen welke van de twee oude schijven het probleem geeft. Dus dacht ik, in de gedachte van mijn ervaringen met IBM 75GXP's (waarvan ik er ook 2 naar de schroot heb mogen dragen), laat ik bij Maxtor een Diagnose-tooltje downen. Zo gezegd zo gedaan, maar wat is het geval. Dat tooltje gaat op mijn Highpoint 370 controller (die ingebakken zit op mijn VP6 mobo) zitten zoeken, en ja...daar zitten nou net die schijven niet op. Met als gevolg dat ie dus geen schijven kan vinden en ik geen diagnostics kan runnen.

Iemand tips/ideeën/oplossingen voor dit gevalletje?

Thnx alvast voor het meedenken.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz