Geforce 2 GTS doet het niet...

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
hallo!

Ik heb een nieuwe videocard gekocth. Een Powercolor Geforce 2 GTS Ti. Als ik hem in mn moederboard klik (goed stevig!!!) En mijn PCtje opnieuw opstart... Doet ie het niet. Ik krijg geen beeld. Ik krijg alleen een PIIIEEEPPP PIEP PIEP te horen. Wat volgens mij betekend dat een kaart niet goed is ingestoken :? . Maar dat is ie toch echt wel! Oh I am Desperate!! help me :'(

Ciao!

• Red
Overigens heb ik hem niet in het systeem wat in mijn signature staat geprikt maar in een andere pc...

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Dan test je hem ff in die andere pc als dat mogelijk is.

Misschien zit je kaart beetje scheef ofzo, soms draai je het schroefje aan en gaat de kaart aan de andere kant wat omhoog.

Of je maakt je AGP slot ff schoon.

Mocht dat nix helpen dan heb je een kapotte powercolor :)

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

-ai..had effe op f5 moeten drukken :P -

wat als je er em er bij jou indoet? Als ie niks doet>dood
Anders echt met wat geweld erin doen, moet bij sommige kaarten gewoon.
Oude kaart geuninstalled? kweetniet of het wat uitmaakt, maar je weet maar nooit.
En staat in je bios AGP als primary VGA? (maybe zat er eerst een PCI kaartje in?)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Als je piepjes hoort betekend dit dat hij geen goed contact maakt. Had ik ook met een Geforce 4 mx. Echter in een ander moederbord deed hij het wel. Dus probeer het eens in een ander systeem. Wat betreft AGP instellen als primary zou geen verschil moeten maken. Nee dit is duidelijk een geval van geen goed contact. Wat je ook kan doen is em er een aantal malen in en uit halen en blijven proberen. Misschien dat hij op een gegeven ogenblik wel goed contact maakt. Daarnaast zuigt Powercolor behoorlijk imho, vooral de 2D vindt ik namelijk behoorlijk brak. Maar dat zou hier niet mee te maken moeten hebben. Tis alleen maar dat je het effe weet ;)

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Red
Nou de vorige kaart was ook een AGP, dus daar ligt het niet aan. Met veel geweld zal misschien nog een poging waard kunnen zijn :S Anders is ie volgens mij dood...

Andere Suggesties?

• Red
Op zaterdag 16 maart 2002 16:59 schreef Daacuso het volgende:
aarnaast zuigt Powercolor behoorlijk imho, vooral de 2D vindt ik namelijk behoorlijk brak. Maar dat zou hier niet mee te maken moeten hebben. Tis alleen maar dat je het effe weet ;)
hehe ThanX ;)

maar ik ga het allemaal nog maar eens proberen... ThanX for the reply!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Op zaterdag 16 maart 2002 17:02 schreef DoRRoN het volgende:

[..]

hehe ThanX ;)

maar ik ga het allemaal nog maar eens proberen... ThanX for the reply!
Veel succes ermee en laat nog even weten hoe het is afgelopen, altijd leuk om te weten.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 16:43 schreef SandeR het volgende:
Dan test je hem ff in die andere pc als dat mogelijk is.

Misschien zit je kaart beetje scheef ofzo, soms draai je het schroefje aan en gaat de kaart aan de andere kant wat omhoog.

Of je maakt je AGP slot ff schoon.

Mocht dat nix helpen dan heb je een kapotte powercolor :)
Maakt niet uit ik heb thuis ook een ouwe TnT2 ULTRA liggen en die kwam ook helemaal krom eruit toen ik hemuit mn pc haalde voor een GEforce 2 PRO

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:52
1x lang , 2x kort is het piepsignaal dus :)...

Ik heb zelf asus v7700 deluxe + abit kt7a-raid. En die start soms ook niet op :(. Ik krijg ook dat signaal. Het komt doordat de kaart te weinig spanning krijgt om aan te gaan -> geen beeld want chipset / fan gaat niet aan! :(.

• Red
ik denk dat het ook aan de spanning ligt :D Je kunt dit volgens mij in je Bios vernaderen...

Toch? :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
je kan eens naar de agp driving control kijken als dat in te stellen is. check de grote geforce faq maar.

en 1x lang 2x kort was d8 ik dat videokaart niet goed in slot zat. sjek ffe dubbel dat hij er recht in zit. je mag geen stukje connector meer zien.

Verwijderd

Wat voor mobo heb je als een bx bord hebt kun je het vergeten met je kaart !

terugbrengen dan en anders heb ik geen oplossing

• Red
Op zondag 17 maart 2002 13:29 schreef weareborg het volgende:
en 1x lang 2x kort was d8 ik dat videokaart niet goed in slot zat. sjek ffe dubbel dat hij er recht in zit. je mag geen stukje connector meer zien.
Ik heb hem nou al 10 maal er goed in gezet, maar dat is het echt niet... Ik zal de FAQ eens bekijken :D

ThanX

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoezo vergeten :? Ik heb ook een BX gehad met een GTS Pro erin.. of is dit een specifiek gf2 Ti probleem waar ik nog nooit van gehoord heb :?

• Red
Op zondag 17 maart 2002 13:34 schreef DEMONNL het volgende:Wat voor mobo heb je als een bx bord hebt kun je het vergeten met je kaart !
En waarom kan ik hem terug brengen als het een BX is?? Ik heb hier geen verstand van hoor??

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:22
Op zondag 17 maart 2002 13:34 schreef DEMONNL het volgende:

waar slaat dit op! heb bij mijn broertje een gf2 gts/pro getest op een bx bordje. werkte uitstekend, dus wat jij loopt te blaten is bullshit

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 16:59 schreef Daacuso het volgende:
Als je piepjes hoort betekend dit dat hij geen goed contact maakt. Had ik ook met een Geforce 4 mx. Echter in een ander moederbord deed hij het wel. Dus probeer het eens in een ander systeem. Wat betreft AGP instellen als primary zou geen verschil moeten maken. Nee dit is duidelijk een geval van geen goed contact. Wat je ook kan doen is em er een aantal malen in en uit halen en blijven proberen. Misschien dat hij op een gegeven ogenblik wel goed contact maakt. Daarnaast zuigt Powercolor behoorlijk imho, vooral de 2D vindt ik namelijk behoorlijk brak. Maar dat zou hier niet mee te maken moeten hebben. Tis alleen maar dat je het effe weet ;)
* Ook een trotse eigenaar van deze Powercolor. Een ding, Powercolor roeleert enorm. Het geeft gewoon perfect beeld, en het is net zo snel als een andere kaart. Tis alleen maar dat je het effe weet ;)

[EDIT]
Ik heb mijne ook in een 440 BX mobotje zitten, waarom zou het niet werken dan?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op zondag 17 maart 2002 13:58 schreef patryk het volgende:

[..]

waar slaat dit op! heb bij mijn broertje een gf2 gts/pro getest op een bx bordje. werkte uitstekend, dus wat jij loopt te blaten is bullshit
Mijn gf2ti was anders ook no-go op een BX bordje hoor :Z

iStockphoto

• Red
Nou allemaal calm down ;) Het was niet mijn bedoeling om een ruzie te krijgen of ie nou wel of niet in een BX board kan... Ik hoop het iig wel. En kan diegene die zei dat het niet mogelijk was even uitleggen waarom niet en waar die die info vandaan haalt...

ThanX

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
de videokaart kan ook gewoon een conflict geven, die bestaan nog steeds, die combo's

ik heb dat gehad met een asus GF GTS v7700 en abit 133 mobo
die deed het ook niet en gaf piepjes

test em in een ander systeem, of breng em terug :)
(logisch)

Verwijderd

Goh wat heb ik veroorzaakt in heel veel gevallen werkt een geforce 2 mx 400 en 2gts niet op een bx bord bekend probleem (chaintech ,abit ...) waarom het niet werkt geen idee maar ben het probleem meer dan 10x tegen gekomen met systemen in mekaar zetten maar ach ja het schijnt op sommige bx borden te werken geluk dus maar dit probleem komt meer voor .

Verwijderd

wat voor mobo was het nou? ik had ook problems toen ik mn GeForce256 in een Gigabyte bx 2000 wou proppen... toen moest ik eerst een jumper op voodoo3 zetten :? anders deet hij het niet...

• Red
Het mobo is denk ik een intel 82443BX Pentium. Kan dat. Ik zie trouwens geen mogelijkheid om de spanning te veranderen in mn BIOS! Waar kan ik dit doen?? Any Help? Ik denk dat ie op 3.1 Volt staat ipv 3.3Volt...

• Red

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
hmm, dat geluid betekent dus dat je moederbordt
vindt dat er geen videokaart in zit
check es of er misschien vuiligheid op de contactjes zit
of schuur ze een beetje met een droog schuursponsje
dat werd mij eens aangeraden vanuit de computerzaak en bleek
inderdaad te helpen

kijk anders eens goed in die kast of die kaart er echt helemaal in zit, misschien past ie op eenofandere manier niet goed
BX en geforce2 kunnen overigens in principe wel (zie onder)
maar of jouw moederbord die kaart vreet weet ik niet
tenslotte kan ook je AGP slot naar de kl##te zijn, maar dat kun je wel testen met een andere videokaart

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Er moet 3.3 volt op het AGP-slot staan. Laatst had er ook al een problemen mee dat ie het niet deed.
Plaatje, ik hoop dat je het kan lezen.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/henkvoss/got/gf.jpg
POWERCOLOR :X

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Pagina: 1